כב חשון התשפ"ה (23.11.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » חודש טבת


המתכון המנצח: קבלת-עול ושמחה
המתכון של אדמו"ר הזקן לזכות לבניין בית-המקדש: לשלב עבודה מפרכת עם שמחה משוחררת. לעבוד את השם מתוך קבלת עול ובד בבד להיות שרוי בשמחה עצומה

כג טבת התשע"ד (26.12.2013)

חב"ד
כ"ד בטבת, שחל ביום שישי, הוא יום ההילולא ה-201 (תקע"ג-תשע"ד) של מייסד חסידות חב"ד, כבוד קדושת רבי שניאור זלמן מלאדי, המכונה אדמו"ר הזקן. גאון אלוקי בכל מקצועות התורה, נגלים כנסתרים. במיוחד הוא נודע בזכות שתיים מתוך יצירות מופת רבות שכתב: שולחן ערוך, הנקרא 'שולחן ערוך אדמו"ר הזקן' (להבדיל בינו לבין השולחן ערוך הראשון, שכתב רבי יוסף קארו), ותניא – הספר המכונה 'תורה שבכתב של תורת החסידות'.
 
בתניא מופיעים כל יסודות תורת החסידות, שמתמקדים בנפש היהודית ובתהליכי הבריאה. ספר מופלא, ערוך בבהירות ומיועד לגדול כלקטן. הצדיק הנודע רבי לוי יצחק מברדיטשוב התבטא עליו: "כיצד הצליח להכניס אלוקים כה גדול לספר כה קטן?!".
 
*
 
אחד מהיסודות המופיעים בספר זה ושאותם תובע רבי שניאור זלמן מעצמו ומחסידיו הוא קבלת עול מלכות שמים. התבטלות מוחלטת כלפי הקדוש-ברוך-הוא. זהו הבסיס לעבודת החיים של יהודי, ולא משנה כמה הוא מוכשר, חכם או ידען. לכל מעשה, דיבור ומחשבה, לכל צעד בחיים – יש לגשת מתוך תנועה של ביטול האגו ושל רצון עז למלא את רצון הבורא.
 
קבלת העול הזו, אמר אדמו"ר הזקן, צריכה להיות מתוך שמחה. למרות שלכאורה מדובר בתנועות קוטביות – קבלת עול היא מין התכווצות, לעומת שמחה שמתאפיינת ברחבות ופתיחות – מסביר אדמו"ר הזקן כי ביסודן, יש לשתי התנועות מכנה משותף: גם קבלת העול וגם השמחה משחררות את האדם ממגבלות.
 
כאשר שרוי אדם בשמחה גדולה הוא מתעלה מעל למשקעים ומועקות. הוא מסוגל לסלוח לאנשים שבעבר פגעו בו עד עמקי נפשו ואפילו לחבק אותם. הוא פתאום מוצא בעצמו אמביציות למלא משימות, שבימים כתיקונם הוא רק חולם על מימושן.
 
כך גם כאשר נמצא יהודי בתנועה נפשית של קבלת עול, הוא נכון לבצע כל דבר שרוצה ממנו הקדוש-ברוך-הוא. גם משימות שנראות הרבה מעבר ליכולת שלו, הוא מוכן – וגם מצליח – לבצע. הוא מתמסר למילוי הכוונה האלוקית מעבר לכל מדידה והגבלה, והתוצאות ניכרות בשטח.
 
*
 
כאשר יהודים מתמסרים מעל ומעבר, הם גורמים לכך שגם הקדוש-ברוך-הוא ינהג עמם מעל ומעבר. זו למעשה דרך שמעוררת את הקדוש-ברוך-הוא לבנות לנו את בית-המקדש השלישי – אקט שלשמו נדרשת הנהגה אלוקית בלתי מדודה ומוגבלת.
 
מדוע? משום שבית-המקדש השלישי מיועד להיות מבנה גשמי מחד גיסא, אך בר קיימא לנצח מאידך גיסא. להבדיל מכל מבנה גשמי מהעבר או מההווה, שבשלב כזה או אחר מסתיימת תוחלת חייו – בית-המקדש השלישי יתקיים לנצח.
 
זו למעשה הייחודיות שתמנע ממנו להיחרב כמו בתי המקדש הקודמים. הם לא ניחנו בסגולה הזו ולכן בשלב מסוים הם חרבו (השם הלביש את חורבנם בדרך הטבע ושלח את מי שיחריבם, אבל בכל מקרה הם לא היו עומדים לנצח). רק בית-המקדש השלישי, למרות היותו מבנה גשמי לכל דבר, ניחן בסגולת הנצחיות.
 
מדובר למעשה בשבירת חוקי הבריאה, שלשמה נדרשת הנהגה אלוקית שלמעלה ממדידה והגבלה. ומכיוון שהבורא קבע כי הוא מתנהל מולנו בדרך של 'מידה כנגד מידה' – נדרש מאתנו לנהוג באופן שלמעלה ממידה והגבלה, כדי לעורר אותו לנהוג עמנו גם כך.
 
זהו אפוא המתכון של אדמו"ר הזקן לזכות לבניין בית-המקדש: לשלב עבודה מפרכת עם שמחה משוחררת. לעבוד את השם מתוך קבלת עול ובד בבד להיות שרוי בשמחה עצומה על הזכות לעבוד את הבורא ובכך להביא למימוש מטרתה של הבריאה – הגאולה האמיתית והשלמה, שתבוא תכף ומיד ממש.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter