פשוט, כדי להכיר את עצמנו

הספר שמחבר אותך אל התהליכים המרתקים המתרקמים מדי יום ומדי רגע ביצירה האלוקית המופלאה שנקראת 'נשמה' ומסביר לך מה מניע כל תהליך. הספר שמלמד אותך מי אתה, כפי שמעודך לא ידעת ומוביל אותך לבטא את עצמך, את היהודי שבך, בצורה הטובה ביותר
קבלו את הפרשה ישירות למייל
הרשמה מאשרת הסכמתך לתנאי הפרטיות של האתר.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
שיתוף

ישנם קצוות בחברה שלנו, שלא נראה כיאי-פעם תיפגשנה דרכיהם. זה לא עניין של דעות חלוקות. לדעות חלוקות יש סיכוי להיתקל זו בזו לפחות בעימות. זה עניין של אורחות-חיים ודפוסי- התנהגות שמנותקים לחלוטיןזה מזה.

קחו לדוגמה צעיר ישראלי, יליד שכונתמצוקה, התחכך בפשע מזוויות שונות, איכשהו שרד את השנים בצבא, ועם סיומן ברחלחוץ-לארץ כדי לבלות בשקט, בלי שיציקו לו, בלי שיכתיבו לו. מה יכול להיות משותףבינו לבין רופא מצליח, גדל כילד שמנת להורים מלח הארץ, נשוי, אב לשני ילדים שכמוהוסיימו את השרות הצבאי כקצינים מצטיינים וכעת לומדים באוניברסיטה במגמות יוקרתיות?

או: מה מידת העניין שימצא כל אחדמה"זוג" הזה באברך "כולל," שמאז שהוא זוכר את עצמו מרצדות מולעיניו האותיות השחורות של ספרי- הקודש, חי בשכונה חרדית סגורה, ומקיים מקצבהחודשית זעומה משפחה בת שלוש-עשרה נפשות?

***

אבל האמת היא, שגם לאנשים האלה,כיהודים, יש מכנה-משותף גדול מאוד. משהו קיים שצריך רק להסב אליו את תשומת-הלב:הנשמה היהודית המפעמת בקרבם. זהו עניין שעם גירוי נכון, כל אחד מסתקרן לדעת עליויותר, משום שזוהי בעצם הכרת האני. ועל כך אף אחד לא מוותר. אין מי שמוכן לחיותבתחושה שאין הוא מכיר את עצמו. לכל אחד חשוב לדעת את התשובה המדויקת לשאלה: מי אני.

וזהו הסוד הגדול של ספר התניא. ספר היסוד של החסידות, שנכתב על-ידי מייסד חסידות חב"ד, כבוד קדושת רבי שניאור-זלמן מלאדי. הספר שמחבר אותך אל התהליכים המרתקים המתרקמים מדי יום ומדי רגע ביצירה האלוקית המופלאה שנקראת 'נשמה' ומסביר לך מה מניע כל תהליך. הספר שמלמד אותך מי אתה, כפי שמעודך לא ידעת ומוביל אותך לבטא את עצמך, את היהודי שבך, בצורה הטובה ביותר.

זהו הסוד הגדול של התמונההסוראליסטית שתוכלו לראות בכל בית חב"ד בעולם, של אנשים שלעולם לא הייתםקושרים ביניהם, יושבים סביב שולחן אחד ועוסקים בעניין אחד: הם לומדים את עצמם בספרהתניא.

***

כאשר הודפס הספר והופץ בקרב העםהיהודי, התעורר בשמים קטרוג גדול. נטען, כי אין העם ראוי ובשל להכלת סודות מפעימיםונשגבים אלה על מהות הנשמה וייעודה בעולם. התרגום המעשי של הקטרוג היה מאסרו שלרבי שניאור- זלמן, במטרה לעצור את המשך ההפצה של תורת החסידות. אולם בסופו של דברהוסר הקטרוג וביום י"ט בכסלו תקנ"ז (1796) השתחרר הרבי ממאסרו.

יום זה, י"ט בכסלו, המכונה בפיחסידים "ראש השנה לחסידות," הוא עיתוי מצוין למי שעדיין לא טעם את הטעםהנפלא של ספר התניא ושל כל תורת החסידות המיוסדת עליו – לעלות על העגלה ולהצטרף אלרבבות הלומדים. אחרי שכבר קיבלנו משמים אישור להכיר את עצמנו לעומק – חבל ממשלהחמיץ את האפשרות.

ללימוד התניא וכל תורת החסידות ישמעלה נוספת: הנושאים הרוחניים המדוברים שם הם הם הנושאים שבהם נעסוק כולנו בבואהגאולה האמיתית והשלמה. אמנם אז יהיה זה לימוד מפי המשיח בכבודו ובעצמו וברמותעמוקות לאין שיעור – אבל הנושאים יהיו אותם נושאים. שפת המושגים תהיה אותה שפה.תורת החסידות מעניקה הזדמנות להכיר את השפה בה ידבר המשיח, ומכניסה אותנו לחווייתגאולה.

חג שמח! לשנה טובה בלימוד החסידותובדרכי החסידות תיכתבו ותיחתמו!