כל עוד מתעכבת התגלותו של המשיח מ"סיבה בלתי ידועה ומובנת כלל" – מוגדר קיום התורה והמצוות כ"עבודה מיוחדת להביא ההתגלות בפועל (של המשיח והגאולה) בעולם"
כללות עבודת בני ישראל בקיום התורה והמצוות נקראת בתורת החסידות: "עבודת הבירורים". מאז היום השישי לבריאה, מעת שנכשלו אדם וחווה בחטא עץ הדעת, שוררת בעולם ערבוביה בין הטוב לבין הרע. החטא הפר את הגבול שנמתח בין הטוב לבין הרע וכתוצאה מכך נותרו ניצוצות קדושה גבוהים חבויים בינות לרבדים של חומריות ורוע. על-ידי קיום התורה והמצוות 'בוררים' ומנפים את הניצוצות הטובים מהרע.
זוהי בעצם עבודת ההכנה לקראת העולם הברור, הזך והמושלם – העולם של ימות המשיח. וכך כותב אדמו"ר הזקן, מייסד חסידות חב"ד: "וכשיוגמרו כל הבירורין יבוא המשיח במהרה בימינו אמן".
כיום, על פי הגדרתו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח אנו נמצאים בתקופה שנקראת 'זמן הגאולה'. כלומר, שכבר הגיע הזמן להופעת הגאולה. זאת משום שכבר הסתיימה "עבודת הבירורים". הניפוי והבירור של ניצוצות הקדושה הנחוץ להופעתה של הגאולה כבר הושלם. הסך המצטבר של הניצוצות המבוררים מכל הדורות הגיע לרף הנדרש להתחוללות הגאולה האמיתית והשלמה בפועל ממש.
אחד הסימנים על כך שאנו נמצאים בתקופה זו היא העובדה שכיום בכל העולם ניתן לקיים תורה ומצוות באין מפריע. בעבר, היו מדינות ומשטרים שהצרו צעדים של שומרי תורה ומצוות. כיום – אין תופעה כזו. העולם בכללו הופך לסביבה ידידותית ונוחה לקיום רצונו של הקדוש-ברוך-הוא.
מה אפוא המטרה בקיום התורה והמצוות כעת, לאחר שנסתיימה "עבודת הבירורים"? מסביר הרבי, כי כל עוד מתעכבת התגלותו של המשיח מ"סיבה בלתי ידועה ומובנת כלל" – מוגדר קיום התורה והמצוות כ"עבודה מיוחדת להביא ההתגלות בפועל (של המשיח והגאולה) בעולם". עבודה שנועדה לגרום לנו "לפקוח את העיניים" ולראות את הגאולה האמיתית והשלמה בפועל ממש.
מקורות: תורה אור פרשת וישב עמוד כז. ספר השיחות לרבי מליובאוויטש מלך המשיח: תש"נ חלק א עמוד 159. תנש"א חלק א עמוד 188. תשנ"ב חלק א עמודים 65, 163, 176. שיחת שבת פרשת וירא תשנ"ב. התקופה והגאולה עמוד 98. שלוחי אדוננו עמוד כא.