הקדוש-ברוך-הוא מחולל את התגרות הבינלאומיות רק כדי לחזק את אמונת עם ישראל בדברי הנביאים, ובענייננו – בנבואתו של הרבי כי"הנה זה משיח בא"!
לאחרונה מדובר רבות על האיום האיראני. בזמנו, כאשר עמדה בפתח מלחמת המפרץ, פרסם הרבי מליובאוויטש מלך המשיח נבואת חז"ל על תגרות בינלאומיות שתפרוצנה ערב הגאולה השלמה: "שנה שמלך המשיח נגלה בו, כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה, מלך פרס מתגרה במלך ערבי, והולך מלך ערבי לארם ליטול עצה מהם... וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים, וישראל מתרעשים ומתבהלים, ואומרים: להיכן נבוא ונלך, להיכן נבוא ונלך? ואומר להם (הקדוש-ברוך-הוא): בניי, אל תתייראו! כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם! מפני מה אתם מתייראים? אל תיראו!
הגיע זמן גאולתכם!".
מה המשמעות של האמירה "כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם"?
כדי להבין זאת יש להקדים: בספר יחזקאל מסופר כיצד הקדוש-ברוך-הוא מגלה ליחזקאל על מלחמה שעתידה לפרוץ (בזמנו) ותמיט חורבן על מצרים, וכל המטרה בכך היא בשביל ש"לך אתן פתחון פה בתוכם וידעו כי אני ה'" (יחזקאל כט, יח). כלומר, כדי שיחזקאל יוכל לנבא עליה, וכאשר תתממש נבואתו – גם אחרוני הספקנים בעם ישראל יצטרפו אל המאמינים בו.
זו בפשטות גם המשמעות של דברי חז"ל האמורים: הקדוש-ברוך-הוא מחולל את התגרות הבינלאומיות רק כדי לחזק את אמונת עם ישראל בדברי הנביאים, ובענייננו – בנבואתו של הרבי כי"הנה זה משיח בא"!
כעת, כאשר חוזרים ומגיעים איומים על עם ישראל מאותו איזור, אין ספק שמדובר בהתקרבות נוספת לקראת הגאולה. ברם, חשוב להדגיש את דברי הרבי בזמן מלחמת המפרץ, שכוחם יפה כמובן גם כעת: "
דבר הפשוט הוא, עד כדי כך שלא צריכים אפילו להבהיר זאת, שלאחרי השואה – לא תקום פעמים צרה, לא מעין ולא מקצת רחמנא ליצלן, ואדרבה: יהיה רק טוב וחסד, בטוב הנראה והנגלה, לכל אחד ואחד מישראל ולכלל ישראל בכל מקום שהם, ובהדגשה – טוב הנראה והנגלה!!".
מקורות: רמב"ם בהקדמה לפירוש המשניות, בפסקה "אחרי כן ראוי להסתפק". מאמרי אדמו"ר הזקן תקס"ה חלק א עמוד רב. שיחות הרבי: שבת פרשת וארא ושבת פרשת נשא תנש"א. ליקוטי שיחות חלק לו עמוד 33. יומן "בית חיינו" טבת תנש"א.