שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.
"לעתיד לבוא" בפירושו המהותי מתאר את הדרך להביא (לבוא) את העתיד (לעתיד) – אל ההווה. להביא את הבטחת הגאולה להתגשם עכשיו.
כח תשרי התשע"א (06.10.2010)
כאשר הראה אלברט איינשטיין שהזמן הוא יחסי, הוא טען שאדם הנמצא בחללית הנעה במהירות הקרובה למהירות האור – חווה את הזמן באופן שונה מאד מאדם "נייח" העומד על כדור הארץ.
היום חוקרים את הזמן לעומק, ולא רק בפרמטר המהירות. חוקרי מוח מגלים שמהלך הזמן עלול להיות יחסי (לא קבוע) גם כאשר שני הצופים עומדים זה לצד זה.
כדי להוכיח שהזמן איננו הקבוע האובייקטיבי שאנו חשים שהוא, נדרשת עדיין דרך ארוכה. אבל מעט מזעיר מזה מכירים כולנו: מי לא חש פעם בפחד שגרם למספר שניות להדמות לנצח? צללים נעים במסע בג'ונגל, למשל, יכולים לבשר לך שאתה עלול להפוך בקרוב לטרף של בעל חיים. תופעות אלה גורמות "לשים לב" כי כשאנו "שמים לב" יותר, המוח מעבד יותר מידע בשנייה, וממילא היא מכילה יותר תוכן.
ניסויים הראו כי בזמן נפילה מ-45 מטר למשל, מעבד המוח בשנייה אחת פי ארבעה נתונים יותר מאשר במצב רגיל, וממילא "נדמה" לנו שהנפילה ארכה פי ארבע ממה שהיא באמת. כך גם המוח "מותח" זמן במהלך חוויות חדשות. כמה מותח? האם לפי עוצמת החוויה? ושאלה מסקרנת יותר: האם קיימת חוויה בעוצמה "עוצרת זמן" לגמרי שתכניס אותנו לעידן הנצח?
במקורותינו שגור הביטוי "לעתיד לבוא". לכאורה מבטאות מילים אלו זמן עתידי בו תבוא הגאולה, אך הרבי מליובאוויטש מלך המשיח מכוון להבנה פנימית יותר: "לעתיד לבוא" בפירושו המהותי מתאר את הדרך להביא (לבוא) את העתיד (לעתיד) – אל ההווה. להביא את הבטחת הגאולה להתגשם עכשיו.
אחד הסודות המסקרנים ביותר, שלא נתן מנוח לאנושות משחר היותה, הוא מתי תתגשם כבר הבטחה זו. "אימתי קאתי מר?" (מתי יבוא האדון, המשיח?) כנוסח השאלה שהציג מחולל החסידות, רבי ישראל בעל שם טוב למשיח. המשיח בתשובתו המפורסמת, לא נקב בתאריך או שעה. הוא אמר "לכשיפוצו מעיינותיך חוצה" – לכשיפוצו מעיינות החסידות בכל העולם כולו – ללא שום התניה של זמן.
הרבי מליובאוויטש אומר כי מכיוון שמעיינות תורת החסידות כבר הופצו בכל העולם, בכל השפות העיקריות והגיעו לכל החוגים בעם ישראל – הגאולה יצאה כבר מזמן מסדר כרונולוגי. היא הייתה צריכה ויכולה להתרחש מזמן. הדרך להביאה מן העתיד לכאן ולעכשיו תלויה לא בזמן אלא במעשים. מעשים טובים של אהבת-ישראל, לימוד בתורת הגאולה, במיוחד כפי שהיא פרושה בתורת חסידות חב"ד, ובהרחבה מופלגת – במשנתו התורנית של הרבי, תפילה בכוונה ובמיוחד תפילה לגאולה, ומתן צדקה לרוב.
כך נראה מיד כולנו כיצד "הנה, זה (המשיח) כבר בא".
אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il