יב ניסן התשפ"ד (20.04.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » ספר שמות » פרשת פקודי
|
שתפו:  


הפרשה בקצרה
בניית המשכן החלה בפרשה הקודמת, פרשת ויקהל. לעתים נקראות שתי הפרשיות ויקהל ופקודי כפרשה אחת בשבת אחת, אך לא כך השנה. בעליה הראשונה אנו קוראים על הזכות שניתנה לבצלאל ואהליאב לבנות את המשכן. כמו כן ניתנו כאן הכמויות לחומרים השונים לבניית המשכן וכליו וכן לתפירת הבגדים לכהנים. 
פרשת השבוע
פרשת השבוע - פרשת פקודי, עם פירוש רש"י
המנוחה החשובה בבית-האלוקים
באותו זמן ימלאו בני-ישראל בשלמות את רצונו של הקדוש-ברוך-הוא ואו אז ייאמר באמת – "זאת מנוחתי עדי-עד"; כאן תשרה השכינה לנצח-נצחים.
סגנון-עבודה לא שגרתי
להשתמש בנתינת הכוח שקיבלנו ממשה-רבנו ולהתאמץ בלי פרופורציה, עד קצה גבול היכולת, כדי להשלים את המאבק בחושך הגלות ולהביא את הגאולה השלמה.
להקים מלמטה ולהצטוות מלמעלה
את המשכן ציווה השם להקים בא' בניסן. אולם כבר קודם לכן, במשך "שבעת ימי המילואים", הקים משה רבינו את המשכן ופירקו מדי יום.
החכמה היא לגמור ולהשלים
יכול אדם לעשות את עיקר המצווה, להשקיע את עיקר ההשקעה – אבל אם לא יסיים אותה בעצמו, תיקרא המצווה על שמו של מי שהשלימה והביאה לידי גמר.
החורבן כלקיחת משכון
גם כשהזולת אינו מתנהג כראוי, אין להימנע מלסייע לו בענייני תורה ומצוות. גם כשהוא חוטא במובן כזה או אחר, יש לעזור לו לעשות 'משכן' פרטי בתוך נפשו ולקרב אותו אל השכינה.
המשכון שממתין לנו
הקדוש-ברוך-הוא מנסה בכל דרך לאפשר לנו להיות עם משכן ובית-מקדש – וכך גם כעת הוא ממתין לרגע שנהיה ראויים ומיד יגאלנו ויוריד לנו משמים את בית-המקדש.
התכלית שבהסתלקות הענן
תקופת הגלות היא שיאה של הסתלקות הענן והיעלמות השכינה. זו חשכה רוחנית גדולה, אך בה התכלית – להאיר את החושך באור התורה והמצוות. זה מה שבעיקר מקדם אותנו במסע אל הגאולה, שתבוא תכף ומיד ממש.
חתירה נכונה לשלמות הנכונה
כדאי וראוי לחתור לשלמות – אבל השלמות הזו מותנית בהכרה שאני כשלעצמי לעולם אינני אלא 'מחצית', ורק על-ידי שאתחבר לבורא – אל המחצית השנייה כביכול – אכן אגיע לשלמות
פעולה שאי-אפשר לבצע לבד
השראת השכינה שלאחר ימי המילואים, ביום חנוכת המשכן, הייתה הרבה יותר גבוהה. זו הארה שאין לאדם, יהיה מי שיהיה, כוחות להגיע אליה, אלא רק היא באה בתור מתנת שמים.
זהים - אך שונים לחלוטין!
מה מטרת כפילות מלאכת המשכן, החוזרת בפרשיות ויקהל ופקודי, לאחר שהדברים כבר הובאו בפירוט רב בפרשיות הקודמות - תרומה ותצווה. הרי בתורה אין אפילו אות אחת מיותרת?!
מתעלים בפרשה
תורת החסידות מצביעה לו - לאדם המבקש להתעלות בדרגותיו הרוחניות, על אותן מונחים ומושגים המופיעים בפרשת השבוע 'פקודי' בתור סמלים שההרמוניה שבינותם מהווה בחינת עקבות שיובילו אותו להתרוממות של רוח ולספיגת השראה מקודשת
הכוח של משה
העבודה האישית להגשמת הרצון הזה, יכולה להיות מושלמת, אבל שכינה לא תשרה עדיין. השכנת השכינה בפועל, תתאפשר, כמו בסיפור הפרשה, ע"י ברכתו וכוחו של הצדיק, נשיא הדור














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter