שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.
הבניין שנסתר פעם ועוד פעם ישוב וייבנה – ובפעם הזו הוא יהיה נצחי. הוא יהיה במעמד רוחני עצום וגבוה לאין שיעור
ב ניסן התשע"ט (07.04.2019)
פרשת-השבוע פותחת בתהליך ההיטהרות מטומאת הצרעת. תהליך זה רומז לתקופת הגאולה, בה כולנו ניטהר לחלוטין והטומאה תיעלם מן העולם. שם הפרשה – "מצורע" – רומז למלך המשיח, שמכונה בשם זה בגמרא, על שם ייסורי הגוף שנוטל על עצמו למען כלל ישראל.
בהמשך הפרשה מודיע הקדוש-ברוך-הוא לבני-ישראל כי כאשר ילקו בתיהם בצרעת יהיה עליהם לחלץ מהקירות את האבנים הנגועות, ובמקרים מסוימים אף לנתץ את כל הבית. על-פי המפרשים, זוהי בשורה טובה שהתגשמה כאשר נכנסו אבותינו לארץ-ישראל. בבתי הכנענים בהם התיישבו הוסתרו אוצרות רבים של כסף וזהב בתוך הקירות, ובגלל הנגעים הרסו בני-ישראל את הקירות וכך גילו את האוצרות.
המדרש מפרש כי בדיני נגעי-הבתים רמוז סיפורו של בית-המקדש עד לגאולה השלמה. הפסוק "ונתתי נגע צרעת בבית ארץ אחוזתכם" רומז לנגע העבודה-הזרה שפשה בבית-המקדש. הפסוק "וציווה הכוהן ופינו את הבית" – רומז לאוצרות בית-המקדש שנגנזו לפני החורבן. הפסוק "וניתץ את הבית, את אבניו ואת עציו" – רומז לחורבן בית-המקדש והפסוק "והוציא אל מחוץ למחנה" – רומז ליציאת בני-ישראל לגלות.
אולם בסופו של דבר ישוב בית-המקדש וייבנה מחדש. וכמו שנאמר: "ולקחו אבנים אחרות". הבניין שנסתר פעם ועוד פעם ישוב וייבנה – ובפעם הזו הוא יהיה נצחי. הוא יהיה במעמד רוחני עצום וגבוה לאין שיעור, במידה שלא תאפשר חלילה גלות נוספת.
(ויקרא רבה סוף פרשה יז. התוועדויות תשמ"ו כרך ג עמוד 51)
אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il