רגע הכי נשגב של קבלת הלוחות הראשונים, הנפילה העצומה בחטא העגל ושבירת הלוחות, התיקון וקבלת הלוחות השניים, בפרשתנו
רגע הכי נשגב של קבלת הלוחות הראשונים, הנפילה העצומה בחטא העגל ושבירת הלוחות, התיקון וקבלת הלוחות השניים.
שלושת המצבים המנוגדים האלה הם סיפורו של העולם.
התחלה (כוונה ותכלית), ביצוע, סיום ושלימות.
וככה זה קורה בעולם:
התורה, שקדמה לעולם והכתיבה את תוכנית הפעולה שלו, בריאת העולם ו"עבודה בשטח", סיום ושלימות - גאולה.
א, ב, ג - אנוכי ה' אלוקיך"- תחילת הכל, "בראשית ברא", גאולה.
ובפרשה שלנו:
הלוחות הראשונים, שנתנו במעמד הר סיני, הם התחלת ותכלית כל הבריאה, ירידת חטא העגל ושבירת הלוחות, נותנת מקום לנפילה ולירידה אבל מכוונת להביא דווקא למטה את כוונת הבריאה, היכולת של התיקון, הלוחות האחרונים - העליה שבאה על ידי הירידה ובעקבותיה.
הלוחות הראשונים היו מעשה אלוקים - כוחם לא יכול היה על כן לרדת עד למטה מטה, לפעול בבריאה הגשמית.
הלוחות השניים באו אחרי התיקון האנושי, והיו מעשי ידיו של משה, על כן מסוגלים לפעול עד למטה להביא לתכלית הבריאה. לגלות איך העולם (העלם) הוא אלוקים.
וזו הג'. גאולה.