כב חשון התשפ"ה (23.11.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » עשרה בטבת


הנה הוא בא
חודש טבת נקשר בתודעה היהודית עם חורבן בית-המקדש הראשון. ביום העשירי לחודש סמך מלך בבל מצור על העיר ירושלים והחל הליך החורבן והגלות ● מצד אחד יש בנו צער עמוק על מצב הגלות, אך מצד שני אנו שמחים ובטוחים שתיכף ומיד נזכה לגאולה שלימה

הרב יוסף הכט
כה כסלו התשע"א (02.12.2010)

חודש טבת נקשר בתודעה היהודית עם חורבן בית-המקדש הראשון. ביום העשירי לחודש סמך מלך בבל מצור על העיר ירושלים והחל הליך החורבן והגלות. אמנם תקופה לאחר מכן נבנה בית-המקדש מחדש, אך גם הוא נחרב לאחר זמן, ומאז מתפללים אנו לרגע בו יבנה המקדש בשלישית, לעד. 
 
מותר להניח שבמשך אלפי שנות גלות, הציפייה לגאולה הפכה להיות משימה קשה יותר. הרי שנים רבות כל-כך חלפו מאז. אמנם מחד ככל שהזמן חולף, הגעגועים והציפייה מתגברים אף הם, אך מאידך יתכן שאנשים התרגלו למצב הגלותי בו הם חיים מיום שנולדו. ההרגל למצב הקיים, חלילה, עומד בסתירה לאמונה המוחשית בביאת המשיח ועל האדם להלחם בתחושה זו.

עיתים מעין אלו - עשרה בטבת, שבעה- עשר בתמוז ותשעה באב, הקשורים לחורבן בתי-המקדש, מעוררים בקרבנו תחושות של ציפייה אמיתית לגאולה ולבנין בית-המקדש מחדש.

גלות שמביאה לגאולה 

התמקדות בקשיי הגלות ובהתמרמרות ממנה, אף היא, כמו ההשלמה עם מצב הגלות - אינה הדרך הנכונה. אדם שאינו משלים עם הגלות ואינו רואה בה מצב של קבע ח"ו, וביחד עם זאת הוא מתמרמר עליה וכולו מדוכא ממצב הגלות המתארכת, עלול לבוא לידי ייאוש ולאבד כל תקווה. ודאי מאמין הוא שהמשיח יבוא אי-פעם, אך הוא אומר בליבו: "מי יודע מתי זה יקרה". התחושה בקרבו היא של ייאוש ואובדן תקווה לגאולה. אף מצב זה איננו טוב.

יהודי ההולך בדרך הנכונה הוא זה שמודע לאהבה העצומה של ה' לעם ישראל. הוא חש שלא יתכן שה' יזנח את עם ישראל בגלות, והוא בטוח שהנה-הנה, בעוד רגע, תבוא הגאולה.

יתירה מכך: ליהודי צריך להיות ברור שעניין הריחוק שמסמלת הגלות אינו אלא בחיצוניות העניינים. לאמיתו של דבר, בפנימיות העניינים, יש בה עניין גדול וטוב, מאחר ובעקבותיה תבוא הגאולה האמיתית והשלימה על-ידי משיח צדקנו, שאז יבנה הבית השלישי, גדול באין-ערוך מהבית הראשון ומהבית השני, ותהיה אז התגלות עצומה של ה' לעין כל. 

בכדי להגיע לטוב הנשגב של הגאולה השלימה, לא היה מנוס מהגלות הקשה. הגלות היא שמאתגרת את היהודי ומגלה את הכוחות העצמיים בנפשו. ההתמודדויות ביום-יום עם ניסיונות הגלות, מביאים לידי ביטוי את פנימיות הנפש היהודית שהייתה חבויה אפילו בזמנים שבתי המקדש עמדו על תילם, ועל ידי כך מגלה ה' אף הוא אור רוחני נעלה שלא האיר מעולם: אור של גאולה.

ביטחון מוחלט

השקפה זו כלפי הגלות מעוררת בקרב היהודי רגשות מעורבים: מצד אחד צער עמוק על מצב הגלות, אך מצד שני יש בקרבו שמחה עצומה וביטחון שלא ירחק היום בו ישוב ה' ויגאל את עמו.

הביטחון בכך שהגאולה קרובה הוא כה גדול עד שבכל בוקר אומר היהודי בתפילת שחרית: "את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח" ו"לישועתך קיווינו כל היום". גם כשמגיע זמן מנחה ומשיח עדיין לא בא, אין הוא מתייאש וחוזר ומבקש בתפילה על הגאולה, וכך גם בתפילת ערבית. הוא בטוח בכל לבו שאף אם מתאחר בואו של המשיח, הרי הוא יבוא בכל רגע.

בדורנו זה בו בישר הרבי מליובאוויטש שוב ושוב ש'הנה הנה משיח בא', הביטחון בגאולה הקרובה אף הולך וגדל. עלינו להוסיף בתורה ומצוות, להאיר את סביבתנו, ובכך להתכונן לביאת משיח צדקנו.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter