ג חשון התשע"ח (23.10.2017)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




משיח בשבת
ייתכן שהמשיח יופיע בשבת. אמנם בגמרא יש ספק האם זה אפשרי, אך אם זה יקרה – אליהו הנביא יפתור את הספק ויסביר כי כיצד אין בכך שום בעיה. 


חבד » חגי ומועדי ישראל » ראש השנה » מבט לעומק
|
שתפו:  


לקבל את המלכות באמת
מצפים מאתנו בראש-השנה להיות אמיתיים. להכתיר עלינו את הקדוש-ברוך-הוא למלך – באמת. לרצות באמת שהוא יהיה מלכנו ולקבל באמת את מרותו
ראש השנה בגאולה השלמה
כאשר תבוא הגאולה השלמה, יחולו כמה שינויים בקיום מצוות תקיעת השופר בראש-השנה
להמליך בכל שנה מחדש
ראש-השנה הוא יום-ההולדת של האנושות, ולכן הוא מוקדש להחיות בנו את התודעה, לשם מה נולדנו והגענו לעולם: כדי לקבל עול מלכות שמים ולתת לכך ביטוי בהתנהגות בפועל
ראש-השנה בתמוז ויום-הכיפורים באב
קיימת דעה לפיה בגאולה – יחול ראש השנה בא' תמוזיום הכיפורים בי' אב וחג הסוכות בט"ו אלול. מה המקור לכך והאם ייתכן לומר כי הדברים יתקיימו כהווייתם?
התיקון המושלם של צום גדליה
בגאולה השלמה יהפוך צום גדליה, כמו יתר צומות החורבן, ליום חג. הרצון להחזרת מלכות בית דויד, שהביא להרג גדליה, יבוא אל תיקונו בצורה שלמה ונכונה, עם התגלותו משיח בן דויד – במהרה בימינו ממש.
תזכורת שמבטלת קטרוגים
המשמעות של התקיעות בראש השנה זהה למשמעותן של התקיעות בגאולה. לכן התקיעות מזכירות לשטן את יום מותו והתזכורת כשהיא לעצמה מבלבלת אותו
לקבל את המלכות באמת
בראש-השנה מצפים מאתנו להיות אמיתיים. להכתיר עלינו את הקדוש-ברוך-הוא למלך – באמת. לקבל את מרותו – באמת
ראש-השנה בזמן הגאולה
סביר להניח כי נמשיך לחגוג את ראש-השנה יומיים גם בזמן הגאולה. כמו כן, נמשיך לתקוע בשופר, אך בעיתויי התקיעה יחול שינוי
מדוע תפוח ומדוע בדבש?
בשולחן ליל ראש השנה נבחר הדבש לסימן וסמל למוצר ממתק ולא הסוכר או חומרים ממתיקים אחרים... משום מה? ● התפוח הנטבל בדבש מסמל את עבודת התשובה של היהודי הממשיכה אור חדש אלוקי בראש השנה ממקור עצמותו יתברך והוא מתגלם בטעם התפוח ובמידת הרחמים  הממלאים את הפגמים וממתיקים  את גבורת הדינים של המלאכים
אשר בחר בנו
בראש השנה מתגלית הבחירה של אלוקים בעם ישראל, שלמעלה מכל חשבונות, והיא אינה תלויה במעשינו. איננו צריכים ליצור דבר חדש, אלא רק להסיר את ההסתרים ולגלות את הבחירה הקיימת.
מלכות איתנה וברת-קיימא
ראש-השנה הוא יום ההכרה במלכות האלוקית. זהו אפוא העיתוי המתאים להכרה גם במלכות המשיח, שהיא ביטוי צרוף של המלכות האלוקית
שופר של גאולה
לעתיד לבוא, ישתנה סדר התקיעות בראש-השנה, כתוצאה מכך שלא יאמרו בתפילה את הברכות 'מלכויות' ו'זיכרונות' אלא רק ברכת 'שופרות'. באותו זמן נתקע בשופר גם בראש-השנה שחל בשבת
מדוע ראש השנה ארוך כל כך?
למהותו הפנימית של יום טוב שני של גלויות
הכתרת המלך
ענינו העיקרי של ראש השנה הוא: הכתרת המלך
לפתוח את השנה כמו שצריך
היה זה בבית מדרשו של הבעל שם טוב. כמנהיג הדור, התפלל הבעל-שם-טוב על כלל עם ישראל שתהיה שנה טובה ומתוקה, ושכל גזירה שהייתה צריכה להיעשות, תתבטל. אך משום מה, הרגיש הבעל-שם-טוב שתפילתו אינה מתקבלת בשמי מרום. קולות המקטרגים נשמעו בשמים יותר מקולותיו שלו
הסמלים בראש-השנה
ראש-השנה הוא חג נורא-הוד, מלא במצוות ובמנהגים: תקיעות שופר, אכילת תפוח בדבש, תשליך – אמירת תפילה ליד מקור מים, רצוי עם דגים חיים, שמסמלת השלכת החטאים אל המים, ומנהגים רבים נוספים.
לקבל את המלכות באמת
אחד הקטעים המרגשים ביותר בחג הוא ההפטרה שנקראת לאחר קריאת-התורה ביום הראשון של החג. בשני הפרקים הראשונים של ספר שמואל מתגולל לפנינו סיפורה הנוגע ללב של משפחת אלקנה הרמתי ושתי נשיו: פנינה וחנה. פנינה – אימא גאה ומאושרת לעשרה ילדים, שהרבתה להתגרות בצרתה חנה, העקרה האומללה.
לא רק תפוח בדבש
יום ששי לפנות ערב. שמש זורחת על עולם חדש "מהניילונים". מים זכים בנהרות, יערות עד, אין ספור חיות בר, ואוזון בלי אף חור. אקולוגיה מושלמת של היום השישי לבריאת העולם. אין מה לדבר, ממש גן עדן. אידיליה? עדיין לא. המטרה היא (כמו מילות התפילה של ראש השנה): "וידע כל פָעול כי אתה פעלתו". מי יעשה זאת?
שנהיה לראש
לגוף הרי יש רק ראש אחד, ומדוע נאחל כי כל אחד מאתנו יהיה "ראש"? ריבוי ראשים אינה תופעה ברוכה... התשובה פשוטה: אין אנו מצפים "שנהיה ראש", אלא "שנהיה לַ-ראש" מחוברים ושייכים אל הראש.
יחיד בעולם
בין כל הברואים היה אחד שנברא לבדו - האדם. הוא אפילו לא נברא כזוג, אלא פשוט אחד. מדוע ברא ה' את האדם כך, לבד? הוא היה יכול לברוא עם שלם, אלפי אנשים - שתהיה לו לאדם קצת חברה, שיהיו לו חברים; זה עצוב להיות כך, לבד בעולם. אך ה' ברא אותו אחד ויחיד, לגמרי לבד. מדוע?
ממה פחד הרבי מקרלין?
"הרב הקדוש ר' אהרון מקרלין פעם אחת, כשהתחיל לומר "המלך", נתעלף מאד ואחר-כך שאלוהו מה היה זה? והשיב שהתבונן במאמר המובא על ידי חז"ל: אם מלך הנני, מדוע עד עכשיו לא באת אלי?!
תהיה בנאדם!
כל העולם כולו, הג´ירפות והפילים והאריות והחתולים והנשרים והפרפרים, וגם הירוק אשר מצל את דרכנו ואשר מכסה את הפארקים והג´ונגלים, ואפילו גרמי השמיים שאי אפשר בכלל לדמיין גודלם, הכל- לא היה נחשב. עד בריאת האדם. 
מהותו של השופר ● הגיגים ופרפראות
מבט מעמיק במרבדיו השונים של השופר יגלם לנו כי הוא מסמל התמזגות של תכונות הפכיות • יש בו מן המרירות המשתקפת בצליליו המטילים אימה וחרדה, אך מאידך נובע השם שופר מהמילה (אמרי) שפר, שמשמעותה תאור של קווים של מתיקות, נוי, נועם וחן
לקבל ברכות בלי תנאים
לא תמצאו את זה בשום מקום. אני עוד לא מאמין שקיבלתם אי פעם מתנה ממישהו שהוא לא ההורים שלכם או מישהו ממש קרוב, והמתנה שלו לא הייתה בשביל איזו מטרה מסוימת ● הבקשה שלנו היא לא למשפט טוב, כי בזה אנחנו בטוחים. כי כפי שכבר כתבנו, אבא לא מתנה את ברכותיו ומתנותיו בשום תנאי שהוא. הוא מעניק את שפע הטוב בגלל אהבתו אלינו, ולא בגלל מטרות שונות

» שיעורי וידאו ואודיו
» יום דין או רחמים?
» מבט לעומק אל ימי התשובה
» כיצד נזכה בדין בראש השנה?
» למשמעותו הפנימית של ראש השנה
» כתבות נוספות














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter