יא סיון התש"פ (03.06.2020)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




נפלאות הגאולה
נאמר "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות". 'כימי' פירושו: כמו ימי, דומה לימי. ובענייננו: יציאת מצרים וכל הנפלאות שהיו אז אינן אלא משל ודמיון אל גאולה השלמה והנפלאות העצומות שיתחוללו בה.


|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » ימי בין המיצרים


להתאבל – אבל גם לשמוח

אנשים התופסים בשלטון, יהודים אחינו ובשרינו – מוכנים למכור הכול; את יהודה ושומרון, את הגולן ואפילו את ירושלים – שמא יצליחו בכך לשרוד על כסאם המתנדנד. כדי לחשק את התמיכה  של מעצמת-העל הם נכונים להצעות נפסדות, שאפילו האמריקאים לא מעזים להעלות בדעתם.


יא סיון התש"ע (24.05.2010)

לרגל שבעה-עשר בתמוז, בו צמים לזכר בקיעת חומות ירושלים על-ידי טיטוס וחילותיו – מוקדשות השורות הבאות לפרק חשוב בהיסטוריה של עיר הקודש.
 
לפני קצת יותר מאלפיים שנה מלך בירושלים הורקנוס השני. שלטונו של הורקנוס סבל מחוסר-יציבות מתמיד. אחיו אריסטובולוס ניהל נגדו מלחמת אזרחים קשה, ובשלב מסוים אף נחל ניצחון והצליח להשתלט על ירושלים. צבא הנאמנים להורקנוס צר על העיר, אך נותר מחוצה לה.

בנושא אחד שררה בין המחנות הנצים הסכמה לאומית: לאלה כמו לאלה היה חשוב לשמר את עבודת הקרבנות בבית-המקדש. מכיוון שבעיר הנצורה לא היו די בהמות, העבירו החיילים שבחוץ בהמות לחיילים שבפנים.
 
עד שבשלב מסוים שמע הורקנוס לעצה מרושעת, לפיה הדרך היחידה לגבור על אחיו היא להפסיק את העבודה בבית-המקדש. הוא היה מוכן לעצור את הדבר הקדוש והיקר לעם ישראל, בניסיון להשיג מחדש את הכסא. הורקנוס הפסיק את משלוח הבהמות אל מעבר לחומות, והסוף היה, שבעזרת תמיכת מעצמת-העל של הימים ההם, רומי, אכן השיג מחדש את המלוכה – אך רק לתקופה קצרה. לאחר זמן-מה נישלו אותו הרומאים מכסאו ובעצם הקיצו את הקץ על מלכות יהודה. כמה עשרות שנים לאחר מכן התחולל הנורא מכול וחרב הבית השני.
 
                                                        *
 
נכון לשעת כתיבת השורות, עדיין אנו מחכים בכיליון עיניים לגאולה ולבנייה מחדש של בית-המקדש. אבל גם כעת יש לנו נכס קדוש ויקר, ולדאבון הלב חוזר על עצמו תקדים הורקנוס.
 
אילו היו מספרים לאזרחי ישראל לפני ארבעים שנה, כי יבוא יום בו יוצע למכירה ולחלוקה הקונצנזוס הלאומי – ירושלים – היו הכול אומרים, כי רק פרנואידים מדומיינים יכולים להזות תסריט בלהות כזה. הנכס הקדוש והיקר, שהושג בדם קדוש ויקר ובנסי נסים – מי יהין לוותר עליו?
 
והאמת היא, שהיה מי שסיפר זאת: העידה הגב' גאולה כהן, אז ח"כ, כי בזמנו שמעה מפי הרבי מליובאוויטש מלך המשיח את החזון הנורא הזה, ולא הצליחה להבין על מה מדבר הרבי. בגלל הערכתה הגדולה לאישיותו ופועלו של הרבי, היא נמנעה מלספר אז את דבריו אלה. היא חששה שפרסום 'הזיה' כזו תמעיט בערכו של הרבי.
 
והנה המציאות עולה על כל דמיון: האנשים התופסים בשלטון, יהודים אחינו ובשרינו – מוכנים למכור הכול; את יהודה ושומרון, את הגולן ואפילו את ירושלים – שמא יצליחו בכך לשרוד על כסאם המתנדנד. כדי לחשק את התמיכה  של מעצמת-העל הם נכונים להצעות נפסדות, שאפילו האמריקאים לא מעזים להעלות בדעתם.
 
                                                        *
 
הקברניטים הפוליטיים מוכרחים להפנים את הלקח ההיסטורי: מי שמוכר את נשמתו, יוצא בסופו של דבר נפסד. אולי הוא ישיג רווח זמני – וגם זה מוטל בסימן שאלה גדול – אבל איך שלא יהיה, זה רק זמני. בדרך הטבע יצמח מכך חלילה לאחר מכן נזק לאומי עצום, שיפיג לחלוטין את כל הטעם שהיה לרווח.
 
בשלושת השבועות הבאים שבין שבעה-עשר בתמוז לתשעה באב, אבל עם ישראל לזכר מאורעות החורבן, והבטיחו חז"ל, כי "כל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בבניינה". מה שקורה כעת מחזק מאוד את תחושת האבל – אך בד בבד, גם הבטחת חז"ל מוחשית כעת במיוחד – כי אותו רבי שחזה לפני ארבעים שנה מה שיקרה כעת, גם ניבא כי בכל רגע עומדת להתחולל הגאולה ואנו אכן נזכה לה. יש אפוא על מה להתאבל – אבל יש גם על מה לשמוח.
 




שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter