טו אב התש"פ (05.08.2020)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




הפלא יתגלה
אות אחת בלבד מבדילה בין "גולה" ו"גאולה" – 'א'. שם האות 'א' הוא – 'אלף', וכאשר הופכים את סדר האותיות של 'אלף' מקבלים 'פלא'. זהו אכן אחד החידושים המהותיים של הגאולה על הגולה: בגאולה יתגלה הרובד המופלא ביותר בתורה ודרכו תיחשף מהותה ועצמותה של הנוכחות האלוקית בבריאה.



|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » ימי בין המיצרים


הולכים בדרכם של בני לוי

בשבעה עשר בתמוז שבר משה את הלוחות. כאשר קרא משה את הקריאה המפורסמת "מי לה' אליי" ואז התייצבו לפיקודו רק בני שבט לוי. מדוע?

 


כ סיון התשע"א (22.06.2011)

חב"ד

שבעה-עשר בתמוז הוא אחד מצומות החורבן. ביום זה הובקעה חומת ירושלים ונסללה בפני הרומאים הדרך להחרבת בית-המקדש השני. 

בשלושת השבועות שבין שבעה-עשר בתמוז לבין תשעה באב, יום שריפת בית-המקדש – אנו נוהגים מעט מנהגי אבלות, כדי לשמר בתודעתנו את חורבן הבית ואת ההשתוקקות לבנייתו מחדש במהרה בימינו. אנו גם לומדים בימים אלה במיוחד את הלכות בניין בית-המקדש, כי הקדוש-ברוך-הוא הבטיח, שללימוד יש כוח להביא להגשמה מהירה של הבנייה בפועל ממש.

בנוסף, אירעו בשבעה-עשר בתמוז (בשנים שונות) עוד ארבעה מאורעות מעציבים: נשתברו לוחות הברית הראשונים; נעצרה אספקת הבהמות לבית-המקדש הנצור וכתוצאה מכך בטלה עבודת הקרבנות; הרומאי העריץ אפוסטומוס שרף את התורה ובהיכל המקדש הועמד צלם עבודה-זרה. כאשר אנו צמים בשבעה-עשר בתמוז, אנו אבלים על כל המאורעות הקשים הללו גם יחד. 

                                                   *
 
עובדה מעניינת כרוכה בראשון מבין המאורעות הנזכרים – שבירת הלוחות. כידוע, התרחשה השבירה בעקבות חטא העגל. אלפים מבני-ישראל נכשלו וסגדו לאליל-הזהב, וכשירד משה מהר סיני עם הלוחות בידיו וראה את המחזה המביש, רפו ידיו ונשמטו מהן הלוחות ונשברו. מיד לאחר מכן, קרא משה את הקריאה המפורסמת "מי לה' אליי" ואז התייצבו לפיקודו רק בני שבט לוי. גם בין השבטים האחרים היו רבים וטובים שלא נכשלו בחטא העגל, אבל לקול קריאתו של משה התייצבו רק בני לוי. מדוע?
 
משום שכל האחרים לא האמינו כי ניתן להשיב את הסדר בעם על כנו. כאשר הם ראו את הכוח ההרסני הנורא של העבודה-הזרה – הם איבדו כל תקווה ואפילו למשה-רבינו לא נתנו סיכוי להצליח ללכד מחדש את שורות האמונה בעם. היחידים שנותרו נאמנים למשה היו בני שבט לוי, ולכן רק הם נענו לקריאתו.
 
ההתייחסות אל חטא העבודה-זרה כמשהו שכוחו ההרסני חזק עד כדי כך שמשה לא יצליח להתמודד עם תוצאותיו – נחשבה אצל הקדוש-ברוך-הוא גם היא לכפירה. משום ש"כל המהרהר אחר רבו – כמהרהר אחר השכינה". נמצא, שאם כי החוטאים בפועל היו רק אלפים מעטים – הרי שגם ברובם ככולם של האחרים דבק חיידק הכפירה, ולכן אמר הקדוש-ברוך-הוא למשה את האמירה המכלילה, "כי שחת עמך". העם ככלל. 
 
                                                   *
 
מכאן אנו למדים, באיזו חרדת-קודש יש להתייחס לצדיק-אמת ולאורחותיו. להבין, כי מעשיו והנהגותיו תואמים במדויק את הרצון האלוקי וממילא כל הרהור אחריהם אינו אלא הרהור אחר הרצון האלוקי. צדיק כזה נמצא בכל דור בתפקידו של משה כמנהיג העם, ויש לציית לכל מוצא פיו בעיניים עצומות. כל קריאה שקורא היא בעצם רצון השכינה, ולכן בין אם מתקבלת על דעתנו בין אם לא, עלינו להיענות לה. ולו כדי לא להיכשל, חלילה, במובן מסוים של כפירה.
 
זהו המקור לגישתם של חסידים, לראות בכל מילה היוצאת מפי רבם קודש-קודשים. לראות בה אמת מוחלטת שאינה ניתנת לשינויים. זהו אפוא המקור לאמונתנו השלמה בהבטחתו הנבואית של הרבי מליובאוויטש, כי דורנו הוא האחרון לגלות והראשון לגאולה וכי החוליה השביעית בשושלת אדמו"רי חב"ד (שזו הוא) היא הדמות שתגאל את עם ישראל בגאולה השלמה.
 
אמנם האמת הזו מתמהמהת לדאבוננו מלהיגלות, ויש מי שההתמהמהות הזו גורמת להם לחשוב כי אין לכך סיכוי – אבל אנו דבקים באמונתנו וכבני לוי בשעתו אנו מצייתים לקריאתו של הרבי לפרסם את דבריו לכול. ובטוחים אנו כי בקרוב מאוד, בכל רגע ממש, תתגלה האמת במלוא יפעתה.




שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter