יא סיון התש"פ (03.06.2020)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




נפלאות הגאולה
נאמר "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות". 'כימי' פירושו: כמו ימי, דומה לימי. ובענייננו: יציאת מצרים וכל הנפלאות שהיו אז אינן אלא משל ודמיון אל גאולה השלמה והנפלאות העצומות שיתחוללו בה.


|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » ימי בין המיצרים


מי נקרא אוהב באמת?

בימים אלו אנו אבלים על חורבן בית-המקדש, שכידוע ארע בגלל שנאת חינם ששררה בין יהודים, ואנו מובטחים כי בית-המקדש ייבנה מחדש בזכות אהבת חינם. 


כ סיון התשע"א (22.06.2011)

חב"ד

מספרים על שני ידידים שהתיישבו לשיחת רעים. "אחא", הישיר האחד מבט לרעהו, "אני יכול לראות בך חבר אמיתי?". "בוודאי", השיבו ידידו. "אם כן, אמור נא", תלה בו עיניים בוחנות: "האם מציק לי משהו?". לא הבין הידיד. "מנין אדע אם לא גילית לי?". "אה", הניף הראשון ידו בביטול. "אילו היית חבר אמיתי – לא היית זקוק שאומר לך"... 

אנו נמצאים כעת בימים שנדרשת בהם תשומת-לב מיוחדת לקיום המצווה "ואהבת לרעך כמוך" – ימי "בין המצרים" שבין שבעה-עשר בתמוז לתשעה באב. בימים אלו אנו אבלים על חורבן בית-המקדש, שכידוע ארע בגלל שנאת חינם ששררה בין יהודים, ואנו מובטחים כי בית-המקדש ייבנה מחדש בזכות אהבת חינם. אהבה אמיתית, כזו שנחוש את "רעך – כמוך"; שנחוש את הזולת משל הוא ממש חלק מאתנו, ושזה יבוא מצדנו חינם. מבלי לצפות לתמורה כלשהי.

השאלה היא, איך בכלל יכולים להגיע לאהבה כזו. אם התורה מצווה עלינו – סימן שאנו יכולים. אך איך באמת? 

                                                   *
 
ההשגחה העליונה סובבה את הדברים כך, שבעיצומם של ימי "בין המצרים" – בראש-חודש אב – חל יום פטירתו של אוהב השלום האמיתי, אהרון הכוהן. האיש שכפי שמתארים חז"ל, הצליח באהבתו הקורנת להשכין שלום אפילו בין היריבים הגדולים ביותר.
 
כאשר מנחים אותנו חז"ל לאהבת הזולת הם מורים לנו ללכת בדרכו: "הווי מתלמידיו של אהרון... אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". אהוב את הזולת לא מפני מעשיו, תכונותיו או כישוריו. אהוב אותו מעצם היותו יהודי שנברא על-ידי הקדוש-ברוך-הוא. התחבר לרמה הבסיסית ביותר של ההוויה, בה אין שום הבדל בינך לבין כל יהודי אחר ואז ממילא תרגיש כי בעצם כולנו הגענו ממקור אחד, כולנו בנים לאותו אב רחום וחנון, כולנו משפחה אחת.
 
את ההבדלים שבינינו אפשר לדמות להבדלים שבין אברי הגוף. האברים שונים זה מזה שינויים גדולים ואף תהומיים, אבל ככלות הכול – כולם שייכים לאותו גוף. תארו לעצמכם את ידכם אוחזת בכוס מלאה מים רותחים ובחוסר זהירות שופכת אותם על הרגל – האם תקום אז הרגל ותבעט ביד, כדי ללמדה לקח? – כזו גישה צריכה להיות בנו כלפי כל יהודי. לזכור כי הוא אחינו, דם ובשר מבשרינו ולכן לא משנה מה תהיה התנהגותו – נאהב אותו "כמונו". כן, כמו שאנו אוהבים את עצמנו!
 
בד בבד, צריך לשים לב שלא לטעות בדרך ביטויה של האהבה. כאשר אנו משדרים אהבה למי שלא מספיק קרוב אל התורה – לא לעשות זאת על חשבון התורה. כי מעקרונות התורה אין לזוז לעולם. גם אם נדמה כי העמידה עליהם מהווה מכשול לאהבה ולקירוב הלבבות. גם זה מסר שרמוז בדרכו של אהרון: "ומקרבן לתורה". אהרון לא ניסה להגמיש את התורה ולקרבה אל הבריות. התורה נותרה במסגרתה הבלתי מתפשרת ואת הבריות הוא קירב אליה.
 
                                                   *
 
דוגמה מדהימה לאהבת אמת כזו יכולה לשמש התבטאות נדירה של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח לנערה בת-טובים, שאמונתה התערערה והיא שטחה לפניו במכתב את ספקותיה. הרבי כתב לה, כי חש את הקשיים שהלבטים מסבים לה, כמו אימא שחשה את כאבי צמיחת-השיניים של עוללה! הבה נשים לב: הרבי לא נתן חלילה לגיטימציה לספקות שמעלה, אבל הוא שידר לה כי יסורי-נפשה מייסרים גם אותו, פשוטו כמשמעו!
 
כאשר תבוא הגאולה השלמה, נחוש כולנו אהבת-אמת כזו כלפי כל יהודי. אבל החכמה היא, שכבר כעת, ברגע הגלות האחרונים, "נטעם" חוויה של אהבת-ישראל ברמה כזו.
 

וזו לא רק חכמה – אנו מצווים על כך. 



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter