ג שבט התשפ"א (16.01.2021)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




מעלת השמחה
שמחה כשהיא לעצמה אינה מצווה ועצבות בפני עצמה אינה עבֵרה; אבל לגבהים שאליהם מביאה השמחה אי-אפשר להגיע על-ידי שום מצווה, ואילו לבאר-שחת שאליה מדרדרת העצבות לא מגיעים על-ידי שום עבֵרה.
 


|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע


הזכויות שאין לעשיו
העידן שבו אנו חיים מכונה 'עידן הידע', ובחלקו הניכר הוא אכן פותח על ידי בניו של עשיו. אולם זה לא ממש ייזקף לזכותם, כי הם לא עושים את זה למען המטרה האמתית של הבריאה

ח כסלו התשע"ח (26.11.2017)

בשנים האחרונות צפה ועולה בישראל שוב ושוב השאלה אודות התחשבות במעשיו של האדם למען החברה. השחיתות הציבורית הגואה והחשיפות שהגיעו בעקבותיה הכניסו אל מאחורי הסורגים אנשים שכיהנו בתפקידים ציבוריים בכירים ביותר, ובכל פעם נשאלת השאלה – האם בעת שניתן העונש יש להתחשב בזכויותיהם ובתרומתם של המורשעים למען הקהילה.
 
עורכי הדין של המורשעים, אלו שימים ספורים קודם לכן הסבירו בלהט עד כמה מרשיהם צודק ועד כמה הם בטוחים שהם יצאו זכאים וחפים מפשע, משתמשים בכל אמצעי שיווקי ותקשורתי על מנת להעביר את המסר על החובה להתחשב בעברם של המרשים כראש ממשלה/שר וכדומה.
 
***
 
מבלי להיכנס לדיון האקטואלי, מתברר שלדרישה להתחשב בתרומה לחברה יש בסיס. או ליתר דיוק: עתיד...
 
בפרשת השבוע, וישלח, מתואר מפגש היסטורי בין שני האחים יעקב ועשיו. יעקב הוא מאבות האומה היהודית, ועשיו הוא סבא של עמלק ושל עוד כמה עמים שמציקים לעם ישראל. המפגש נפתח בניסיון של עשיו לפגוע ביעקב, והסתיים בהסכם שלום שבמובן מסוים נכפה על עשיו. בעת שנפרדו, הבטיח יעקב לעשיו כי עוד יגיע לממלכתו שבשעיר: "אבוא אל אדוני שעירה". ההבטחה הזו עדיין לא התממשה, וחז"ל דורשים כי היא תתממש ביום שבו "(י)עלו המושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשיו" – בימות המשיח.
 
חז"ל מתארים סיטואציה מעניינת מעת שיעמוד עשיו למשפט. יתגלה לפתע העורך דין שבו והוא ידרוש להיפטר מעונש עקב 'התנהגות טובה': ראו כיצד סייעתי לבני ישראל לקיים את התורה והמצוות! אלו תשתיות בניתי והקמתי בעולם! איך המצאתי מוצרים שכה הקילו את החיים ואפשרו לכל יהודי ברגעים האחרונים של הגלות ללמוד תורה ולקיים מצוות בנוחות ובפשטות!
 
ואלו עובדות נכונות. מיליוני שעות של לימוד התורה נוספו בזכות האמצעים הטכנולוגיים שמביאים את האפשרות לכל יהודי ללמוד בכל מקום וכמעט בכל זמן. כל אלו – יטען עשיו – בזכותי, ולכן לא מגיע לי העונש שהשם רוצה לתת על אלפי שנות גלות רטובות מדם יהודי.
 
***
 
האם זו טענה מוצדקת? על כך כבר ענה לפני כ-1900 שנים רבי שמעון בר יוחאי. בתלמוד מסופר כי פעם הוא ישב עם חבריו, והללו החמיאו למלכות רומי  שפיתחה ושכללה את ארץ ישראל, אך רבי שמעון לא הסכים עמם. "וכי עבורנו הם עושים?", תמה, "הכול הם עושים עבור עצמם!".
 
רבי שמעון לא התעמת עם העובדות. הוא הכיר היטב בתרומתה של ממשלת רומי לפיתוחה של ארץ ישראל. אך הוא העביר מסר פשוט מאוד: אי אפשר לעשות משהו לשם עצמך ולהפוך בגלל זה לצדיק פטור מעונש.
 
חידושי הטכנולוגיה של השנים האחרונות אכן מדהימים. העידן שבו אנו חיים מכונה 'עידן הידע', ובחלקו הניכר הוא אכן פותח על ידי בניו של עשיו. אולם זה לא ממש ייזקף לזכותם, כי הם לא עושים את זה למעננו. פשוט, בורא העולם משתמש בהם – בידיעתם או שלא בידיעתם – בשביל להוביל אותנו אל המטרה הנכספת: 'ומלאה הארץ דעה את השם". מטרה שתתמלא בשלמות בגאולה האמתית והשלימה על ידי הרבי מליובאוויטש משיח צדקנו, תיכף ומיד ממש!





שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter