ה אייר התשפ"ה (03.05.2025)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » ספר ויקרא » פרשת תזריע מצורע
|
שתפו:  


הפרשה בקצרה
השבוע אנו קוראים את פרשת תזריע-מצורע,  שתי הפרשיות עוסקות בנגע הצרעת שהוא תוצאה רוחנית של עבירות במיוחד אמירת לשון הרע.
פרשת השבוע
פרשת השבוע פרשת תזריע מצורע עם פירוש רש"י
המהות החיובית שבצרעת
זו הסיבה שנקראת פרשת הצרעת "תזריע" – ללמדנו כי נגעי הצרעת במהותם אינם אלא פעולת זריעה, כאמצעי לצמיחה מחודשת ומוצלחת.
 
הצרעת שזורעת חיים חדשים
הבידוד מהחברה ומהאפשרות לספר לשון הרע נועד לגרום לפתוח דף חדש בחיים, מטוהר מההנהגה הרעה שבעבר. וזו הסיבה שדיני הצרעת מופיעים בפרשת "תזריע". הצרעת אינה אלא אמצעי 'להזריע' חיים חדשים ומתוקנים.
נכים ופגועי-גוף
עד כמה שהדבר מפתיע, הלכה קטנה בדיני טומאת המצורע, המוזכרת בפרשת השבוע, מהווה לימוד דרך בהשקפה תורנית ליחס האמיתי לנכוּת ופגועי אברים, ה' ישמור.  
לעשות שימוש נכון בלשון
בגאולה הקרובה נופתע לגלות 'תיק' מלא וגדוש במצוות שנזקפות לזכות כוח הדיבור שלנו, שאת חלקן כלל לא נכיר. אלו יהיו המצוות שאחרים קיימו – בזכות הלשון שלנו
אדם
רצון האלוקים הוא, שהנשמה תכנס לגוף הכי נחות וחומרי, ודווקא מהמקום הזה היא תתמודד - ותאיר.
המצורע – בתוך התורה
גם אם מדובר באדם שפל, שלא מעוניין מיוזמתו לחזור בתשובה – משמים יעוררו בו רצון להגיע אל "הכוהן". וזהו הרמז במילה 'והובא' – יהיה מה שיהיה, בסופו של דבר הוא יובא ויגיע למקום הנכון.
תמיד יהודי!
פעולת המילה אינה יוצרת מצב חדש, אלא רק מגלה את קדושת מעמדו של היהודי, הטבועה בו בעצם הווייתו. זו קדושה שבאה מלמעלה. המילה רק מסירה את העורלה והקליפה
יציאה מהשבר האישי
הכיצד נוכל למחות את הדמע הקולח לו מאותן עינים אפרוריות שחזו במחשך? הכיצד נביא הקלה ורווח לאותן גניחות אנחה של כאב עמוק שהביאו את האדם לקפאון של יאוש ולעמידה השחוחה והרוכנת, לתקווה?
להתחדש בתורה ובמצוות
'יציאת מצרים' אישית של כל אחד – התעלות והתחדשות בתורה ובמצוות – מביאה לכך שהיציאה המושלמת של כולנו מכל המצרים והמחסומים, היציאה מהגלות אל הגאולה השלמה, תתרחש במהרה ותהיה רצופה ניסים גלויים. 
רפואה הומאיפטית וטהרת המצורע
מדוע משיח נקרא מצורע? האם נגעי הצרעת הינם דבר חיובי? ומה הקשר בין טהרת המצורע לרפואה ההומיאופטית? על כך ועוד בשיעור מרתק מפי הרב זלמן נוטיק משפיע בישיבת תורת אמת בירושלים, העוסק בפרשת השבוע לאור שיחותיו הק' של הרבי מלך המשיח.
ה'מצורע' - הקדוש ביותר!...
השם 'מצורע' מתייחס למשיח בזמן הגלות, קודם שבאה הגאולה. הוא סובל וכואב את צער מכאובי הגלות של עם-ישראל, ועל שום סבלו הוא נקרא 'מצורע'
תקשיבו למצורעים
הן סיכמו את העסקה. ביום הראשון יאכלו את בן הראשונה. למחרת יאכלו את בן השנייה. ביום הראשון אכלו את בן הראשונה. ביום השני האם השנייה הפרה את ההסכם.. סיפור אמיתי
ה'נגע' נהפך ל'ענג'
כשנכנסו בנ"י לארץ , הם לא ידעו, שבבתים בהם הם גרים, התושבים הקודמים החביאו אוצרות. כשהגיעה סיטואציה, שהיה צריך לשבור את קירות הבית, התגלו כל אותם אוצרות. אז יכלו לראות שהרע הביא בעצם רק טוב. 
מטרת העונשים
מטרת הנגעים אינה ענישה גרידא. הנגעים נועדו לטהר ולזכך את האדם וכמו להופכו להוויה חדשה.
ליזום קרבה אל הכוהן
אנו קרובים מאוד אל הגאולה השלמה, אל הזמן בו גם מקומו (הרוחני) השלילי של המצורע יהפוך למקום חיובי וקדוש














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter