כו כסלו התשפ"ה (27.12.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » פרשת דברים
|
שתפו:  


הפרשה בקצרה

השבוע אנו מתחילים את ספר דברים, הספר החמישי והאחרון של חמישה חומשי תורה. הספר נקרא גם "משנה תורה", ופירושו שבספר זה חוזרת התורה שוב על המסופר בספרים הקודמים. 

פרשת השבוע

פרשת השבוע - פרשת דברים, עם פירוש רש"י

ושיננתם לבניך-תלמידיך
תפקידו של המורה הוא לפתח אצל התלמידים הבנה בריאה ומתוקנת. לתת להם עקרונות-לימוד נכונים ולהתוות להם את דרך השימוש בהם.
הספר המתווך והמחבר
ספר דברים נאמר על-ידי משה רבינו אל עם ישראל. יש בו חזרה על מצוות ואירועים עיקריים וגם מופיעות בו מצוות נוספות, הכול כהכנה לקראת הכניסה לארץ ישראל.
סוף טוב הכול טוב
בניין בית-המקדש השלישי בגאולה השלמה מתאפשר אך ורק לאחר שחרב הבית השני. ובמילים אחרות: החרבת הבית השני נועדה לסלול את הדרך לבניית הבית השלישי.
המשמעות הרוחנית של עבר הירדן המזרחי
בני גד וראובן ידעו שעבר הירדן הוא בדרגת קדושה פחותה מאשר ארץ ישראל ה"מקורית". דווקא בשל כך הם רצו להביא את הקדושה המיוחדת של ארץ ישראל "למטה", למקומות נוספים, ירודים יותר.
מחוברים לרוחניות ומתמודדים עם הגשמיות
כדי לכבוש את ארץ ישראל מוטל עלינו להיות מחוברים אל הרוחניות השמימית מחד גיסא ובד בבד להתמודד כראוי עם המציאות הגשמית מאידך גיסא.
ה'מָן' - דֶלֶק השמחה
הואיל והמן גם בירידתו למטה נשאר מזון אלוקי, שלמעלה מגדרי הבריאה המוגבלים, היה יכול להכיל את כל הטעמים, בלי שטעם אחד יסתור את זולתו.
ספר דברים וארץ ישראל

לקראת הכניסה לארץ, שם יהיה עליהם לעסוק בצרכיהם הגשמיים – נוצרה אצלם ירידה רוחנית ונמנע מהם לקבל את דברי השכינה ללא עיבוד והתאמה.

משה - המחבר הפנימי

התורה, במהותה האמיתית, היא למעלה מגדרי העולם. כדי שהתורה תוכל לרדת לעולם, עליה לעבור דרך 'מקשר' ('ממוצע המחבר' בלשון החסידות), שיש לו היכולת לחבר את התורה, שלמעלה מהעולם, עם העולם, וזה עניינו של משה רבנו.

ברכות משה

משה רבינו שמר את ברכותיו של הקב"ה לימים הגדולים של העם, כשיהיו "חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם" בימי הגאולה לעתיד לבוא

קפיצת הבנג'י האישית

חשבתי רגע על הבאנג'י. ושוב על עם ישראל המפוחד במדבר. ישראל אינם כופרים ביכולתו של השם אלא שואלים שאלה פשוטה. למה אנחנו, עם ישראל צריכים להתייסר כל כך? 

דברים וחזון

כמו הפרשה, גם שבת חזון נושאת בתוכה הפכים: מצד אחד היא שבת של תשעת הימים, שבת של חורבן. מצד שני, בשבת הזו יש חזיון של בית המקדש! בלוח התוכניות של השבוע בואו לא נרשום: צום, אלא: גאולה. בנין בית המקדש.

מתוּרגם - לבני אדם

הספר החמישי מחמשת החומשים, ספר "דברים" (הקרוי גם 'משנה-תורה'), שונה מקודמיו. ספר "דברים" נכתב דרך שכלו והשגתו של בן-אדם, משה רבנו, כאשר השכינה "נכנסת ומתלבשת" במחשבתו של משה.

לתרגם קדושה

מתי הפצת יהדות היא מעלה מופלאה ומתי היא נחשבת "כיום שנעשה בו העגל"?

החזון המשולש

מה מאפיין את הבית השלישי ומייחד אותו על קודמיו? כיצד משתקפת יחודיות זו של ביהמ"ק השלישי בתחושותינו אנו, כשאנו חוזים בו בשבת הסמוכה לחורבן, בהיותנו משתוקקים כ"כ ומצפים אליו במאוד?

מי רואה את בית המקדש בשבת חזון?
בשבת חזון נאמר שמראים לכל אחד את בית המקדש דלעתיד. מדוע בשבת שקודם תשעה באב ולא אחרי? מדוע רק בדורות האחרונים התגלה הענין ומה התועלת אם אני לא רואה את זה במוחש? על כך ועוד בשיעור מרתק














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter