כו כסלו התשפ"ה (27.12.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » פרשת שלח
|
שתפו:  


הפרשה בקצרה
השבוע אנו קוראים בתורה את פרשת שלח בה אנו מוצאים את בני ישראל במרחק שלושה ימים מהארץ המובטחת - ארץ ישראל, ואז ביקש העם לשלוח מרגלים כדי לבדוק  את הארץ אליה פניהם מועדות...
פרשת השבוע

פרשת השבוע - פרשת שלח, עם פירוש רש"י

'לתור' – ללמוד בתורה על הארץ
כאשר מקיימים בכל מקום תורה ומצוות, יוצרים תהליך רוחני שמקביל לכניסה לארץ ישראל.
האמת שמאחורי איבוד העשתונות
ככל שציבור המאמינים גדל – כך גדל כלפיהם רגש השנאה של אלה הקוראים לעצמם לא מאמינים. האמת העצמית שלהם, ממנה הם מנסים לברוח, מבעבעת בתוכם נוכח כל גילוי אמונה ומוציאה אותם משלוותם
התחייה המובטחת למֵתי המדבר
משה טען, כי ענישה כזו תסב נזק אחר. נזק שיהווה המשך ישיר למהותו של החטא. החטא נבע מחוסר אמונה בגדולת השם, והמתת בני-ישראל תביא גם היא לחסר באמונה – אצל הגויים, שיפקפקו בגדולת השם.
מנהיגות ציבורית ויחידנית
מטבע הדברים, צרכיו של היחיד עשויים להיות שונים ואף מנוגדים לצורכי הציבור, ומשה אמר כי מכל מקום, הוא מסוגל לראות בתוך הכלל כל פרט ופרט לעצמו.
טעותם של - 'הַמֻּשְׁלָמִים'
המרגלים עמדו בדרגה רוחנית גבוהה, אבל לימוד התורה שלהם נשאר בעולם הרוחני ולא ירד לידי מעשה.
יוזמה עצמאית מבורכת
בעוד המרגלים הראשונים גרעו בפרשנותם השלילית והביאו למרד העם במשה – המרגלים ביעזר בטחו ביטחון גמור בכוח תפילותיו של משה ורק לכן לכדוה.
 
הציצית ויציאת מצרים
מצוות ציצית שקולה כנגד כל מצוות התורה. קיומן של המצוות הוא המטרה שלשמה יצאנו ממצרים. מסיבה זו מזכירה התורה לגבי מצוות הציצית את יציאת מצרים: "אני השם אלוקיכם אשר הוצאתי אתכם מארץ מצרים".
יהודי חוטא?!
איך זה קרה לאומה שזה עתה חוותה את ניסי יציאת מצרים , שהתפריט שלה אלוקי ('מן' מהשמים), וכך גם כל ההתנהלות היומיומית, אז איך הם נפלו?
המשמעות הרוחנית של 'הפרשת חלה'
עלינו ללמוד לא להסתפק בכך שאצלנו או גם בסביבתנו הקרובה מהווה הקדושה חלק מהחיים הגשמיים. מחובתנו לצאת גם למקומות שבהם עדיין יש 'נקודות נפרדות' שעדיין לא 'נילושו במים' – מי התורה – ולפעול שגם אליהן יגיעו ה'מים'.
'צִיצִית' - אוֹר לגויים
מזכירה מצוות ציצית, שיהודי קשור בקב"ה שלמעלה מהטבע וממגבלות העולם, וכשיהודי מתנהג על-פי רצון ה', מוציא אותו הקב"ה מ'מצרים'
למה ציצית?
מה בא בעצם לומר הבגד היהודי הזה עם החוטים המשתלשלים- " ציצית"?
להיצמד לדברי משה
סיפור המרגלים מלמדנו כי יש להיצמד להוראותיו של 'משה שבדור' ולא להסיק מסקנות לא מאושררות.
כח הזכרון
מיוחדת היא מצוות ציצית בהשואה לשאר המצוות, שהתורה נימקה ואמרה "והיה לכם לציצית וראיתם אותו וזכרתם את כל מצוות ה' גו'". לובשים ציצית כדי שהיא תזכיר את כל תרי"ג המצוות - כי ציצית בגימטריא תרי"ג.
אמונה בה' VS כל המצוות
מדוע רק שתי מצוות שמענו מה' ולא את כל תרי"ג המצוות? כי שתי המצוות אלו הן שורש ויסוד לכל התרי"ג, ממילא כששמענו מה' את שתי אלו, זה כמו ששמענו וקיבלנו ממנו את כל התרי"ג, שכולם מסתעפים ויונקים מאותן שתי מצוות.
הרצון האלוקי האמיתי
המרגלים העדיפו להישאר במדבר, פטורים מעבודת האדמה ופנויים לשקוע בלימוד התורה, מאשר להיכנס למקום בו יידרשו לעבודה מתישה ומייגעת וממילא – פחות ללמוד ולהתעלות ברוחניות.  
שליחות שהיא לא מצווה
בכוחם של המרגלים היה להעלות את שליחותם למשהו אלוקי, אך במקום זה, הם הפכו אותה לאחד המאורעות הטראגיים ביותר בהסטוריה היהודית. 
למען תהיו זכרים
אשרי אלו שזוכים לשהות במחיצתן של דמויות ציור נשגבות אלו, ואשר התורה מגדירה אותם בתור "זכרים" (למען תזכרו) שהם מחוננים במסוגלות של גבר, לשאת בתפקיד המשפיע 
הטעות הגדולה של המרגלים

בארץ, הם ידעו, או, שם יעצור המן מלרדת. שם יצטרכו לחרוש ולזרוע, לחפש עבודה, להתמודד עם מינוס ועם כל מה שקשור בעולם גשמי. "ארץ אוכלת יושביה" הם הגדירו את זה - ארציות שבולעת אותך...

להשקיע בעבודה אישית
עבודה אישית חביבה במיוחד על הקדוש-ברוך-הוא והוא מעניק בזכותה כוחות נעלים במיוחד. אצל כלב התבטאו הכוחות הנעלים ברמות נאצלות של אמונה בקדוש-ברוך-הוא ובמשה עבדו. 
טוב לרדת – בעד עמֵנו...
כמי שאמור היה להיות רועה הדור אחרי משה, היה יהושע חייב לבטל את רצונותיו האישיים ולהתמסר למילוי הרצון האלוקי. לכן דווקא עליו התפלל משה: "י-ה יושיעך מעצת מרגלים"
מצוות הפרשת חלה
היהודי יפריש את החלק הראשון של עיסתו לה, ויתנה לכהן, ובכך היהודי מצהיר שצמיחת התבואה והפרנסה כולה אינה נעשית בכוחו האישי ולא בחוק הטבע, אלא ביד ה'
שני סוגי מרגלים
בפרשת השבוע מסופר על המרגלים ששלח משה רבינו לתור את הארץ. בהפטרת הפרשה מסופר על המרגלים ששלח יהושע לפני כיבוש הארץ. מה הם ההבדלים ומה משמעותם?
מה היתה טעותם של המרגלים? ● שיעור וידאו
כיצד יתכן שהמרגלים שהיו אנשים משכמם ומעלה טעו כל כך? האם לא היה קצת צדק בטענתם וברצונם להשאר במדבר? על כך ועוד בשיעור מרתק מפי הרב זלמן נוטיק משפיע בישיבת תורת אמת בירושלים, העוסק בפרשת השבוע לאור שיחותיו הק' של הרבי מלך המשיח. 
למה מה שטוב ליהושע לא טוב למשה? ● שיעור וידאו
השבוע אנו קוראים בתורה על המרגלים, ובהפטרה אנו קוראים על המרגלים ששלח יהושע. בין שני הסיפורים ישנם קווי דמיון רבים אך גם הבדלים מהותיים, וכאן עולה השאלה: מדוע שליחותו של יהושע הצליחה ושליחותו של משה נדמה שכשלה? על כך ועוד בשיעור מרתק מפי הרב זלמן נוטיק משפיע בישיבת תורת אמת בירושלים, העוסק בפרשת השבוע לאור שיחותיו הק' של הרבי מלך המשיח. 














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter