נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?
קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה.
כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש.
לכניסה למדור
חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של
חב"ד בישראל
מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל -
לכניסה למדור
מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים.
לכניסה למדור
אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית.
לכניסה
חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם.
לכניסה למדור
» הרבי מלובביץ'
» גאולה ומשיח
» חב"ד בעולם
» חב"ד בישראל
» מדור התוכן
» השיעורים היומיים
» לוח שנה עברי
» זמני הדלקת נרות
» ניגוני חב"ד
» חדשות חב"ד
» וידאו
» מגזין
» פרשת השבוע
» חגי ומועדי ישראל
» המדור לילדים
» אנציקלופדיה חב"דית
» אודותנו
» חב"ד באינטרנט
ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.
הֵיכָן שׁוֹכֶנֶת הַשְּׁכִינָה?
כְּבָר בַּגְּמָרָא (מְגִלָּה כ"ט, ע"א) דָּנוּ הָאָמוֹרָאִים בִּשְׁאֵלוֹת אֵלּוּ. הֵיכָן הִיא הַשְּׁכִינָה בִּזְמַן הַגָּלוּת, כֵּיצַד וְהַאִם בִּכְלָל נִתָּן לָחוּשׁ בָּהּ. וּבְכֵן, הֵיכָן הָיְתָה הַשְּׁכִינָה לִפְנֵי כֵן? אֵיפֹה יָכְלוּ כָּל הַיְּהוּדִים לְהַרְגִּישׁ מַמָּשׁ אֶת הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לִפְנֵי שֶׁיָּרַדְנוּ לַגָּלוּת?
יא אב התש"ע (22.07.2010)
כְּבָר בַּגְּמָרָא (מְגִלָּה כ"ט, ע"א) דָּנוּ הָאָמוֹרָאִים בִּשְׁאֵלוֹת אֵלּוּ. הֵיכָן הִיא הַשְּׁכִינָה בִּזְמַן הַגָּלוּת, כֵּיצַד וְהַאִם בִּכְלָל נִתָּן לָחוּשׁ בָּהּ. וּבְכֵן, הֵיכָן הָיְתָה הַשְּׁכִינָה לִפְנֵי כֵן? אֵיפֹה יָכְלוּ כָּל הַיְּהוּדִים לְהַרְגִּישׁ מַמָּשׁ אֶת הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לִפְנֵי שֶׁיָּרַדְנוּ לַגָּלוּת? כַּמּוּבָן, כֻּלָּם יוֹדְעִים - בְּבֵית הַמִּקְדָּשׁ! שָׁם הֻקְרְבוּ קָרְבָּנוֹת, שָׁם נִכְנַס הַכֹּהֵן הַגָּדוֹל לְקֹדֶשׁ הַקָּדָשִׁים, שָׁם הִיא הָיְתָה בְּשִׂיא הִתְגַּלּוּתָהּ. וְהִנֵּה, כַּאֲשֶׁר גָּלָה הָעָם, עָבְרָה הַשְּׁכִינָה לִשְׁכֹּן בְּכָל מָקוֹם שֶׁבּוֹ מִתְכַּנְּסִים יְהוּדִים לִתְפִלָּה וְלִמּוּד תּוֹרָה - בְּכָל בֵּית כְּנֶסֶת בְּרַחֲבֵי הָעוֹלָם. זוֹהִי הַסִּבָּה שֶׁבָּתֵּי הַכְּנֶסֶת מְכֻנִּים בְּשֵׁם "בֵּית מִקְדָּשׁ מְעַט". כִּי אָכֵן, שׁוֹכֶנֶת בָּהֶם קְדֻשָּׁה. אַךְ, כָּל אֶחָד מִבֵּין שֶׁבֵּית כְּנֶסֶת הוּא לֹא מַמָּשׁ בֵּית מִקְדָּשׁ, נָכוֹן? בְּכָל זֹאת, הַשְּׁכִינָה הַמִּתְגַּלָּה בּוֹ אֵינֶנָּה בְּאוֹתָהּ עָצְמָה כְּמוֹ בְּבֵית הַבְּחִירָה. וְאָכֵן, הַגְּמָרָא מְצַיֶּנֶת שֶׁגַּם בַּגָּלוּת יֵשׁ תָּמִיד מָקוֹם אֶחָד שֶׁבּוֹ נִמְצָא עִקַּר הַשְּׁכִינָה. כְּלוֹמַר - מִלְּבַד הַקְּדֻשָּׁה הַשּׁוֹכֶנֶת בְּכָל בֵּית כְּנֶסֶת - יֶשְׁנוֹ בְּכָל דּוֹר בֵּית כְּנֶסֶת וּבֵית מִדְרָשׁ אֶחָד שֶׁבּוֹ מִתְגַּלָּה הַשְּׁכִינָה בְּיֶתֶר שְׂאֵת, בְּעָצְמָה גְּדוֹלָה הַרְבֵּה יוֹתֵר. בֵּית הַכְּנֶסֶת הַזֶּה, כָּךְ נֶאֱמַר בַּגְּמָרָא, מְהַוֶּה תַּחְלִיף לְבֵית הַמִּקְדָּשׁ! וְאָכֵן! כָּל אֶחָד יָכֹל לְהַרְגִּישׁ זֹאת! צָרִיךְ רַק לְבָרֵר וְלָדַעַת הֵיכָן הוּא בֵּית הַכְּנֶסֶת הַזֶּה בְּדוֹרֵנוּ וְלַעֲשׂוֹת כָּל מַאֲמָץ לְהַגִּיעַ לְשָׁם. אַתֶּם בְּוַדַּאי רוֹצִים לָדַעַת אֵיפֹה נִמְצָא הַמָּקוֹם הַמְּיֻחָד הַזֶּה בְּדוֹרֵנוּ, וּלְפִי מָה מַחְלִיטִים זֹאת... תְּשׁוּבוֹת לִשְׁאֵלוֹת אֵלּוּ תּוּכְלוּ לִמְצֹא בְּמָדוֹר זֶה בַּשָּׁבוּעַ הַבָּא.