על ידי שנאהב את הבריות נזכה להתקרב במהרה אל חידושי התורה המופלאים שיגלה המשיח בגאולה לכל עם ישראל בקרוב ממש.
חכמינו ז"ל אמרו כי בית-המקדש חרב ויצאנו לגלות בגלל שהייתה בינינו 'שנאת חינם' – שנאה ללא סיבה אמתית. על מנת לבטל את הגלות ולזכות מחדש לבניין בית-המקדש עלינו לתקן את הטעות ולהחליף את השנאה באהבה. לאהוב כל יהודי 'אהבת חינם', גם מבלי שתהיה לנו סיבה מיוחדת לכך.
כך גם נאמר במדרש על הפסוק "אתם ניצבים היום
כולכם לפני השם אלוקיכם": "אין ישראל נגאלים עד שיהיו כולם אגודה אחת".
במרוצת הדורות, מאז יצאנו לגלות ועד היום, היו לנו גילויים רבים של אהבת חינם. ומחדש הרבי מליובאוויטש מלך המשיח, כי למעשה כבר תיקנו עמם את המצב השלילי של 'שנאת חינם' שמפניו יצאנו לגלות. מה שמצופה מאיתנו כעת הוא לקיים את מצוות "ואהבת לרעך כמוך" ברמה גבוהה במיוחד, כהכנה וטעימה לאהבה והאחדות המופלאות שתשרורנה בינינו בגאולה השלמה והקרובה.
ובלשונו של הלל הזקן, "אוהב את הבריות ומקרבן לתורה": על ידי שנאהב את הבריות נזכה להתקרב במהרה אל חידושי התורה המופלאים שיגלה המשיח בגאולה לכל עם ישראל בקרוב ממש.
על הגאולה השלמה נאמר, "קהל גדול ישובו הנה" (ירמיה לא, ז). הנביא מתנסח בלשון יחיד 'קהל גדול' כדי לרמז על האחדות האמתית שתהיה בינינו, שנחיה כולנו כאיש אחד בלב אחד. אחדות זו תחבוק את כל המינים והסוגים שבעם ישראל, שכן כולנו ניגאל ואף אחד לא יישאר מאחור, וכמו שנאמר "ואתם תלוקטו לאחד אחד בני ישראל" (ישעיה כז, יב). כולנו נחוש כמו חלקים של גוף אחד ונשמה אחת והאהבה שבינינו תהיה הדבר הכי טבעי שיכול להיות.
לפיכך גם כיום, כהכנה לקראת העידן המופלא שעל פתחנו, מוטל עלינו להתאחד באהבה אמתית עם כל הסוגים והסגנונות שבעם ישראל. אם רק נחשוב על כך שעל ידי שנגלה אחדות נזכה תכף ומיד לעבור אל הגאולה – הרי שהאהבה לזולת תהפוך לחלק מהווייתנו וממילא נתאמץ פי כמה וכמה לממש אותה.
מקורות: מדרש תנחומא, תחילת פרשת ניצבים. אבות א, יב. יומא ט, ב. שיחות הרבי מליובאוויטש מלך המשיח: ליל חמישי של חג הסוכות תשמ"ה, שבת פרשת מטות-מסעי תשנ"א, ליקוטי שיחות חלק ב עמוד 598, התוועדויות תשמ"ב חלק ג עמוד 1226 ותשנ"ב חלק ב עמוד 21.