מכיוון שכל אחד נגאל באופן אישי וכל אחד רואה את מלך המשיח באופן אישי (למרות שכך יחווה כל אחד ואחד, אך כביכול בנפרד) – צריך לברך 'שהחיינו' ולא הטוב 'והמטיב'.
עם התגלותו השלמה לעין כול של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח, נזכה לברך כמה וכמה ברכות: ראשית, נברך
'שהחיינו' בשמחה עצומה. אם מי שפוגש חבר אותו לא ראה שלושים יום צריך לברך ברכה זו, קל וחומר שכך נברך על ראיית המשיח! בנוסף, נברך גם את הברכות '
שחלק מכבודו ליראיו' – הברכה שנאמרת למראה מלך יהודי, ו'
שחלק מחכמתו ליראיו' – כפי שמברכים כשרואים חכם יהודי גדול.
למעשה, כשמדובר מחכם מופלג ומיוחד במינו, מברכים ברכה נוספת: '
חכם הרזים'. ברכה נאמרת כאשר מתקבצים יחד שישים ריבוא (שש-מאות אלף) יהודים או כשרואים חכם ששקול כשישים ריבוא בגאולה יתקיימו שני הדברים: המשיח שקול כנגד שישים ריבוא וגם תהיה אז נוכחות של שישים ריבוא.
יום הגאולה האמתית והשלמה עצמו ייחקק ליום חג. בו ביום (גם בשנים הבאות) יערכו קידוש ויברכו בו את ברכת 'גאל ישראל'. וכך כותב רבי חיים פלאג'י: "בודאי אנחנו נקבע את יום הגאולה ליום טוב גמור, ולקדש בו בקדושת היום... ונראה, שמברכים גם ברכת 'גאל ישראל'... ובסדר (בנוסח) שתיקנו בסוף ההגדה: 'ונודה לך שיר חדש על גאולתנו ועל פדות נפשנו', ומברכים 'גאל ישראל'...".
לגבי ברכת 'שהחיינו', ישנם הסבורים שלא יברכו אותה אלא את ברכת 'הטוב והמטיב'. הדין הוא שעל בשורה טובה שמשותפת למברך עם אנשים אחרים יש לברך 'הטוב והמטיב', ומכיוון שהתגלות המשיח היא בשורה טובה לכל העולם כולו – צריך בהתאם לברך 'הטוב והמטיב'.
אך למעשה, כנראה נברך 'שהחיינו', כפי שמוכח ממקרה של ירידת גשמים. ההלכה קובעת כי כאשר יורד גשם ויש למישהו שדה בשותפות עם מישהו אחר, עליו לברך 'הטוב והמטיב'. אך אם הוא בעלים יחיד – עליו לברך 'שהחיינו'. ונכתב על כך ב'ביאור הלכה': "אף על גב שגשם זה הוא טובה גם כן לכל העולם – שהרבה אנשים יש להם שדות – מכל מקום... (כדי לברך הטוב והמטיב צריך) שיהיו שותפין עמו גופא (בעצמו) בטובה זו שהוא מברך עליה".
אם כן, כך גם לגבי התגלות המשיח: מכיוון שכל אחד נגאל באופן אישי וכל אחד רואה את מלך המשיח באופן אישי (למרות שכך יחווה כל אחד ואחד, אך כביכול בנפרד) – צריך לברך 'שהחיינו' ולא הטוב 'והמטיב'.
מקורות: משנה תורה לרמב"ם הלכות ברכות פרק י הלכה ה. שולחן ערוך אורח חיים סימן רכא סעיף ב וביאור הלכה שם דיבור המתחיל 'מברך שהחיינו'. שאלות ותשובות לב חיים חלק ב סימן מב. מנחת שלמה סימן צא אות כז. התוועדויות הרבי מליובאוויטש מלך המשיח תשמ"ט חלק א עמוד 207. קובץ מוריה שנה ז גיליון ו-ז.