"לדברי ד"ר וסרמן, הרבי מנחם מענדל שניאורסון סבור שנשים נחוצות וגם שותפות לתהליך ביאת המשיח", נכתב בפתח המחקר. לדבריה הרבי העניק לנשים החב"דיות את התארים "שלוחה" ו"משפיעה"
לציון 75 שנים להיווסדה, קיימה מכללת 'תלפיות' בחולון כנס אקדמי בנושא מחקר במרחב המכללה לחינוך. כנס הציגו 36 מרצים חברי הסגל האקדמי של המכללה ממגוון מחקריהם. אחד מהמחקרים שהוצגו היה מחקרה של ד"ר נאווה וסרמן על דמותה של האישה בחסידות חב"ד כדגם לפמיניזם אורתודוקסי.
המחקר מתבסס על תצפיות שערכה ד"ר וסרמן על מורות חב"ד, ראיונות עם נשים חב"דיות וסקירת ספרות ומחקרים בנושא. "לדברי ד"ר וסרמן, הרבי מנחם מענדל שניאורסון סבור שנשים נחוצות וגם שותפות לתהליך ביאת המשיח", נכתב בפתח המחקר. לדבריה הרבי העניק לנשים החב"דיות את התארים "שלוחה" ו"משפיעה".
ממצאים נוספים שעלו במחקר: הנשים הנשואות אינן עוד אשת השליח, אלא יש להן מעמד עצמאי כשליחה בזכות עצמה וכל הכרוך בתפקיד. "בעוד הגברים יוצאים לרחובות ל"הפצות" ומניחים תפילין לעוברי אורח, גם הנשים יוצאות (בגדרי הצניעות על פי ההלכה) ומעמידות דוכנים לחלוקת נרות שבת".
בנוסף מסבירה ד"ר וסרמן: "בחב"ד נשים לומדות תורה וחסידות ברמה גבוהה. בחב"ד מכנים את האישה "חסידה", כמו "חסיד", בשונה מחצרות חסידיות אחרות שבהן יש רק חסיד. בחב"ד יש לנשים התוועדויות, שבהן שרות ומשמיעות דברי תורה וחסידות.
"הרבי, רבי מנחם מענדל שניארסון, העצים מאוד את הנשים אך התנגד לתנועה הפמיניסטית. הוא סבר שהרצון להשוות את האישה לאיש ולהציב את האיש כמודל הרצוי הוא זלזול באישה, בכישוריה, ובייעודה הייחודי. למרות זאת חסידות חב"ד מעמידה מודל פמיניסטי ייחודי בעל מספר עקרונות. ראשית, זהו פמיניזם ללא תודעה פמיניסטית, כנזכר לעיל. שנית, ישנה הכרה שההתפתחות במעמדה של האישה הוא דבר חיובי אשר מקרב אותנו למצב האידיאלי שיהיה בימות המשיח. שלישית, זהו פמיניזם פמיליסטי הרואה את מחויבותה הראשונית של האישה ללדת ילדים ולחנכם לתורה וחסידות, ורק כנדבך נוסף, גם אם רצוי, את פעילותה החוץ-ביתית. ולבסוף, זהו פמיניזם אשר מגלה מחויבות להלכה ואינו שואף לפרוץ את גבולותיה.