שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.
יהודה מראה, תעוזה אדירה ועוצמה נפשית שלא תאמן! בצאתו להגנת אחיו בנימין, הוא ניגש לדבר עם המלך ללא נטילת רשות דיבור ותוקף את יוסף במילים קשות!
כט כסלו התשע"ב (25.12.2011)
פרשת ויגש נפתחת במילים: "ויגש אליו יהודה" (אל יוסף אחיו, מושל מצרים).
יוסף הוא משנה למלך פרעה, אבל עם כוח של "כמוך כפרעה". והוא לא סתם סגן מלך אלא סגן של מלך הממלכה השלטת בעולם כולו!
אליו ניגש יהודה. 'כולה מה?' יהודי מארץ מוכת רעב, שבא לחפש לחם בארץ הזרה מצרים. לא נשכח שיהודה לא יודע אותה שעה את הזהות האמיתית של יוסף. מבחינתו הוא מושל עליון כל יכול והוא אפס לידו.
נראה שיהודה הוא בעמדת חולשה מוחלטת מול יוסף. אבל מסתבר שממש לא.
הרבי מצביע על עובדה הפוכה: יהודה הוא בעל הכח.
איך???
יהודה עומד בסיטואציה של עמדת נחיתות הכי נמוכה , "למה מי אתה בכלל?", "אפס אפסים" מול מושל העולם, שיכול בתנועה קטנה לחרוץ את גורלו. ודווקא מהמקום הזה, הוא מראה, תעוזה אדירה ועוצמה נפשית שלא תאמן! בצאתו להגנת אחיו בנימין, הוא ניגש לדבר עם המלך ללא נטילת רשות דיבור ותוקף את יוסף במילים קשות!
אז מסתבר שככל שקטן ו"אפס" יהודה במעמד זה - מבחינה מעשית, אבל עוצמת הנפש שלו לא מתחשבת בשום מגבלה! וזה פעל...
המושל הגדול, יוסף, נשבר אז ומחליט להתוודע אל אחיו.
בהפטרת הפרשה מופיע הפסוק על המשיח מבני אותו יהודה:
"ודוד עבדי נשיא עליהם לעולם".
התנהגות יהודית גאה ונחרצת, בלתי נכנעת, בלתי מתקפלת ו"מתחנחת", לא מתחשבת בהגבלות ולא מתפעלת מקשיים, לא מתנצלת, לא מתחנפת.
יהדות של "לעשות מה שצריך" בלי פחד או מבוכה, היא היא ההכנה, שנותנת את הכוח להבאת הגאולה האמיתית והשלימה
(משיחת הרבי מלך המשיח, טבת תשנ"ב, 1992)
אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il