כו כסלו התשפ"ה (27.12.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » ספר דברים » פרשת ראה


טוב מראה עיניים ממשמע אזניים
יהודי צריך "לראות" מה התורה מספרת לו ולא רק "לשמוע". פירוש הדבר, שערכי היהדות, המושג של אחדות ה' ושליחות האדם בעולם, חייבים להשפיע עליו כה עמוקות, עד שלעולם לא יוכלו לשכנעו שהדברים אינם כן

נחמה גרייזמן
יח אב התשע"א (18.08.2011)

חב"ד
בהזדמנויות רבות, הצביע הרבי על כך שפרשת השבוע, "ראה", נקראת תמיד בשבת שלפני חודש אלול, שבה מברכים את אלול, או באחד הימים הראשונים של חודש אלול. בספר הזוהר מבואר, שלא זו בלבד שהשבת היא שיאם של ששת ימי השבוע שקדמו לה, אלא היא נותנת את הטון לששת הימים הבאים אחריה. מכל מקום, בין שפרשת ראה היא בשבת שלפני ר"ח אלול ובין שהיא בימיו הראשונים של אלול עצמו, ברור שהיא קשורה לחודש אלול. אלול הוא חודש שבו מגבירים את לימוד התורה, ומגבירים את קיום המצוות בכמות ובאיכות, כהכנה לימים הנוראים - ראש השנה ויום הכיפורים - הקרבים ובאים. מכאן, שחייבת להיות הוראה מיוחדת לגבי התורה והמצוות - שאותה אנו יכולים ללמוד מן העובדה שפרשה זו וחודש אלול נפגשים.

למה מרמז שמה של הפרשה - ראה? אנו מכירים ביטויים כמו "מראה עיניים הוא ההוכחה הטובה ביותר". כשאנו אומרים "ראיתי את זה במו עיני", אנו מתכוונים לומר, שאחר שמישהו ראה משהו, שום דבר לא ישכנעו שהוא לא ראה את זה. אינך יכולה לומר למישהו שהיה עד לתאונה, שהתאונה לא קרתה. לדוגמה, תארי לעצמך ששמעת מישהו אומר, "אתם יודעים מה קרה? בדרכי לעבודה היום, ראיתי את התאונה הזאת". הוא תיאר את המאורע בפרטי פרטים, ואפשר היה להיווכח שהוא אינו משקר, אך בכל זאת, את לא ראית את זה במו עיניך. כמה דקות אחרי זה, אומר מישהו אחר, "אותו אדם שסיפר לך על התאונה, שיקר. הוא לא ראה שום תאונה, הוא סתם בדה את זה מלבו". עתה, אינך יודעת למי להאמין - לראשון, או לשני?

אמנם הסיפור נשמע כל כך אמיתי, אך כאשר שמעת את הסיפור, לא יכולת להיות בטוחה במאה אחוז שאכן הדברים היו בדיוק כפי שהוא תיאר אותם. אולי הוא הגזים קצת? אולי הוסיף קצת מדמיונו? אולי ראייתו אינה כל כך טובה? רק אם את רואה את הדברים בעצמך, את יכולה לדעת בוודאות שהדבר אכן קרה, ואף אחד לא יוכל לומר לך שזה לא היה כך, או שזה אינו אמת.

ואמנם כאשר את שומעת על מקרה כלשהו, קיימת האפשרות שתשכחי או שלא תביני. החוויה שאת חשה למשמע הדברים, היא עקיפה. אם זה שיר או סיפור, את עלולה, מאוחר יותר, לא לזכור את זה בשלמות. כח השמיעה, אומרת החסידות, חלש מכח הראייה. אם ראית את פניו של אדם מסוים, תזכרי את פניו גם שנים לאחר מכן. אך אם שמעת את שמו של אדם, את עלולה לשכוח שם זה בקלות. אנו מבינים, אפוא, שלראייה ושמיעה אין השפעה שווה על בני אדם.

עתה, ניישם זאת לשמה של הפרשה, "ראה". אחד הרעיונות העולים ממלה זו, הוא שיהודי צריך "לראות" מה התורה מספרת לו ולא רק "לשמוע". פירוש הדבר, שערכי היהדות, המושג של אחדות ה' ושליחות האדם בעולם, חייבים להשפיע עליו כה עמוקות, עד שלעולם לא יוכלו לשכנעו שהדברים אינם כן, או שאין תכלית לחייו עלי אדמות. הוא יידע את האמת, כי הוא ראה אותה במו עיניו.

וזה אמנם מה שהתורה אומרת: "ראה אנוכי נותן לפניכם היום ברכה...". במלים אחרות, המשיכו לעלות בעבודתכם, עד שתגיעו לדרגה של "ראייה". ואז, ברכת ה' תחול עליכם. אלה דבריו של הרבי על שמה של פרשת ראה - לעבוד ולהתאמץ עד השגת הדרגה של מראה-עיניים.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter