עם 4,000 שליחים ברחבי תבל, חב"ד מסוגלת לספק מידע ייחודי שמקשר ביניהם. כך קרה בפיגוע במומבאי, כך קרה ברעידה ביפן וכך קורה בימות השגרה ● אתר ynet בסקירה על עוצמת המדיה החב"דית
CNN, פוקס ניוז או BBC - אין שום ערוץ חדשות שמרושת בעולם כמו חב"ד. לאף רשת בעולם אין 4,000 נציגים בכל פזורים ברחבי תבל, שיכולים להעביר בעת הצורך מידע חדשותי. בחב"ד החליטו לרתום את הפוטנציאל האדיר לפרויקט מעשי - והפכו את עצמם לרשת חברתית שמוסרת מידע חדשותי און-ליין באמצעות הרשת ובטוויטר.
ניגוד לזרמים אולטרה-אורתודוכסים אחרים, חב"ד אינה חוששת להשתמש בטכנולוגיה. "אנחנו לא פוחדים להשתמש במה שקיים עולם כדי לקדם את מטרתנו", מסביר מרדכי לייטסטון, מנהל הרשת החברתית ואתר "ליובאוויטש.קום". בשבוע שעבר השתתף לייטסטון בוועידת קהילת ROI, שנוסדה על-ידי הנדבנית לין שוסטרמן, ויחד עם "תגלית" פועלת לתמיכה ביזמות חברתית של צעירים יהודים.
"אחרי פיגוע הטרור בבית חב"ד במומבאי, כשהחדשות בטלוויזיה כבר החלו לחזור על עצמן, אנחנו יכולנו למסור פרטים מה קורה ומה המצב של השליחים שלנו. השתמשנו גם בטוויטר כדי לשתף אחד את השני בתחושות הדאגה שהיו לנו.
"לאחר הצונאמי ביפן, פורסמו עידכונים על הקהילה היהודית ביפן, בעזרת השליחים. חודש לאחר מכן, בניו זילנד, שוב הייתה לנו אפשרות להתעדכן מה קורה באמצעות אנשים שלנו. אני מנסה להעלות לאתר את החדשות שאני שומע, וכך עושה כל אחד מהשלוחים שלנו, ויחד מתקבלת תמונה גדולה בינלאומית. זה מדהים איך כולנו בברוקלין שבארצות הברית ובקרייסט-צ'רץ' בניו זילנד, ובכל מקום, מחכים לחדשות טובות ושומרים על קשר".
לייטסטון אומר כי הכוח האדיר של הטכנולוגיה מאפשר לחב"ד להתעלם מהגבולות הטבעיים שיש בין הארצות, להתעלם מהמרחק העצום - ולחלוק מידע. "זה מאפשר לנו לתת לשליחים שנמצאים רחוק את התחושה שהם לא לבד. הטוויטר, למשל, מאפשר לכל שליח לעדכן מה קורה איתו. אם יש לנו שליח שמטפל במכורים הוא יכול להתייעץ עם שליח אחר שמטפל באותה בעיה, גם אם הוא בארץ אחרת.
"אני חושב שזה מאפשר לנו גם לקרב אלינו אחרים. יהודים שנמצאים במקום שאין בו בית כנסת, או אין להם שליח של חב"ד במקומם, או שלא נעים להם לגשת אליו, יכולים באמצעות הטוויטר לקבל גישה לשליחים שלנו בכל מקום. כל אדם שיש לו עניין ביהדות ובמה שקורה לנו יכול למצוא עניין במיזם הזה".