כב חשון התשפ"ה (23.11.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » חג השבועות


לקבל את התורה? לא, לתת אותה!
הדבר הראשון שמשה עשה, מיד לאחר שקיבל את התורה מה' - הוא מסר אותה לתלמידו יהושע. האהבה שהיתה בלבו של משה רבינו לאחיו היהודים חייבה אותו לשתף אותם בתורה שקיבל. 

נחמה גרייזמן
כז אייר התשע"א (31.05.2011)

חב"ד

הרבי מסביר שהמושג "מתן תורה" צריך בעצמו להיות הוראה נצחית. אין זה רק חג שאותו אנו חוגגים, מדי שנה, לזכרון המאורע ההיסטורי, אלא חייבים אנו, בכל שנה, לחיות עם "מתן תורה" כמאורע המתרחש כאן ועתה.

מה מלמד אותנו מתן תורה? אחד המקומות הטובים ביותר לחפש בו את התשובה, הוא "פרקי אבות", כפי שחכמינו ז"ל קבעו שלימוד פרקים אלו הוא ההכנה הטובה ביותר לקבלת התורה, והורו ללמוד את ששת הפרקים הללו בשש השבתות שבין פסח לשבועות.

נעיין במשנה הראשונה של פרקי אבות, כי כל ראשון בסדרה יש לו תמיד חשיבות משל עצמו ולכן הוא הוצב במקום הראשון. מה אומרת המשנה הראשונה של פרקי אבות? "משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע". הלקח הוא שמיד עם קבלתך את התורה, עליך למסור את דברה למישהו נוסף. משה לא אמר, "איזה בר-מזל אני, קיבלתי את התורה; עתה, אשב לי לבדי, ואלמד אותה". הדבר הראשון שמשה עשה, מיד לאחר שקיבל את התורה מה' - הוא מסר אותה לתלמידו יהושע. האהבה שהיתה בלבו של משה רבינו לאחיו היהודים חייבה אותו לשתף אותם בתורה שקיבל.

בפרקי אבות מוזכר רק שהוא מסר את התורה ליהושע, אך כל מי שלמד חומש יודע שהוא לימד אותה גם לאהרון ולבני אהרון, ואחר כך גם לשבעים הזקנים, וכן הלאה. הם מצדם אף הם לימדו אותה לאחרים. במלים אחרות, זה היה הרעיון מאחורי קבלת התורה. אנו מקבלים אותה כדי להקנותה לאחרים.

זהו הרעיון של החובה להיות פנסאי. לא לשמור שום דבר רק לעצמנו. יש לך תורה? נפלא! עכשיו לך ולמד אותה למישהו.

נקודה נוספת שמעלה הרבי היא, ששום דבר ממה שאנו לומדים אינו צריך להשאר תיאורטי, אלא צריך לבוא במעשה בפועל. לא כמו במקצועות-חול, שכאשר מישהו הולך לאוניברסיטה כדי ללמוד חשבון או בוטניקה, אין מצפים ממנו שיעשה שינוי בדרך חייו. הוא לומד פשוט על מנת להשיג ציון טוב בבחינה. בוטניקה אינה עושה את האדם יותר מוסרי, היא אינה עושה אותו טוב-לב, היא אינה עושה אותו בעל טוב לרעייתו, או שום דבר מעין זה. הלימוד פשוט מתמקם שם במוח. אך, כפי שהרבי אומר, אם התורה נשארת בבחינת עיסוק אינטלקטואלי, או רכישת עובדות, אין זו תורה אלא מקצוע לימוד בבית-ספר. התורה חייבת להשפיע על הדרך שבה את מרגישה, חושבת או מדברת - והחשוב ביותר, הדרך בה את עושה דברים בפועל.

בחג השבועות שזורים יחדיו שלושה אישים מאד ידועים. האחד, משה רבינו שנתן לנו את התורה בשבועות. השני, דוד המלך שנפטר בשבועות, והשלישי, הבעל שם-טוב שאף הוא נפטר בשבועות. כל אחד משלושה אישים אלה קשור עם חלק חשוב מאד בתורה. משה רבינו קשור עם התורה שבכתב, אלה חמשת חומשי התורה שכתב ולימד. דוד המלך, כפי שכולנו יודעים, מזוהה עם ספר התהילים. הבעל-שם-טוב נתן לנו את תורת החסידות המקופלת בספר התניא שנכתב על ידי האדמו"ר הזקן, שני דורות לאחר הבעל-שם-טוב.

הרבי הקודם, רבי יוסף יצחק שניאורסון, ייסד את המנהג של לימוד קטע מכל אחד מן הספרים הנ"ל, מדי יום. למי שאמון על דברי הרבי ברור ששמירת מנהג זה היא לתועלתנו המרבית, הן בגשמיות והן ברוחניות. כי הרבי ציין בהרבה הזדמנויות שאמירת החלק היומי של החומש, התהלים והתניא (חת"ת בראשי תיבות), היא צינור וכלי לשפע ברכות, גשמיות ורוחניות. במידה מסוימת, יש במנהג זה מעין קבלת התורה - להביא את התורה לתוך החיים היומיומיים שלנו.




שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter