שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.
הגילוי האלוקי הצפוי לנו בקרוב ממש, בגאולה האמיתית והשלמה, שייך גם הוא לסוג הקדושה המסומלת במספר שמונה. לכן ינגנו בבית-המקדש השלישי בכינור בן שמונה מיתרים
יא 'אדר ב התשע"א (17.03.2011)
שמה של פרשת השבוע, 'שמיני' – מסמל קדושה שמעל לטבע. המספר שבע מסמל קדושה מוגבלת ומותאמת לגדרי הזמן והמקום: בממד הזמן – העולם נברא בשישה ימים והיום השביעי – שבת – הוא זה שמעניק להם קדושה. וכך גם במימד המקום – קיימים ששה כיוונים במרחב, ועם הקדושה הממלאת אותם מגיעים למספר שבע. אך המספר שמונה (שמיני) מסמל קדושה גבוהה, שמעל ומעבר לזו המסומלת במספר שבע.
השכינה ששרתה במשכן הייתה הארת קדושה מהסוג הגבוה. מסיבה זו היא התרחשה "ביום השמיני" – לאחר שבעת ימי המילואים (ימי ההכנה של הכוהנים לקראת עבודתם במשכן).
הגילוי האלוקי הצפוי לנו בקרוב ממש, בגאולה האמיתית והשלמה, שייך גם הוא לסוג הקדושה המסומלת במספר שמונה. לכן ינגנו בבית-המקדש השלישי בכינור בן שמונה מיתרים (תלמוד בבלי ערכין יג, ב).
על גילוי זה נאמר: "ונגלה כבוד השם וראו כל בשר יחדיו כי פי השם דיבר" (ישעיה נב, ח). 'כבוד השם' הוא גילוי אלוקי אותו הבריאה הגשמית מטבעה אינה מסוגלת להכיל. אך לאחר אלפי שנות זיכוך ועידון, מכוחן של התורה והמצוות שעם ישראל קיים במשך כל הדורות – תתעלה הבריאה למצב בו תצליח להכיל את הגילוי המרומם, עד שאפילו הבשר הגשמי ("וראו כל בשר") יוכל לקלוט אותו.
בפרשת-השבוע מופיעים (בין השאר) דיני הכשרות של בעלי-החיים למיניהם וכללים שונים מחוקי הטומאה והטהרה. ללמדנו, כי על-ידי הקפדה על מצוות התורה, גם בתחומים גשמיים ונחותים, נזכה לקדושה הגבוהה, המסומלת בשמה של פרשת השבוע – 'שמיני' – שתאיר בגאולה הקרובה.
(ליקוטי שיחות חלק יז עמוד 92)
אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il