כיוסף, עלינו לעמוד בתוקף על קיום התורה והמצוות גם במצב הגלותי והחשוך ביותר מבחינה רוחנית. וההתמודדות הזו היא ש'תפרוץ' את כל חומות הגלות ותביא את גילוי אורו של "הפורץ הגדול"
סיפור מכירת יוסף, גלגוליו למצרים ומה שארע עמו לאחר מכן – מופיע בהרחבה לאורך כל פרשת השבוע. אולם באמצע, נקטע התיאור הרציף והתורה עוברת לסיפור נישואי של יהודה, המסתיים בלידת התאומים פרץ וזרח.
רש"י מנמק זאת בכך שנישואיו של יהודה הגיעו בהמשך להתרחקותו מאחיו, לאחר שהוטלה עליו האשמה העיקרית במכירת יוסף. אלא שלשם כך מספיק היה לציין את התרחקותו של יהודה, מבלי לפרט מה שארע עמו לאחר מכן.
התיאור המפורט עד לידת התאומים מוכיח כי חייב להיות גם לכך קשר לסיפור מכירת יוסף. ואמנם מוסבר על כך במדרש, כי כידוע אחד התאומים – פרץ – הוא אבי השושלת של מלכות בית דויד, שממנה בא המשיח. וזו אפוא הסיבה שמיד לאחר מכירת יוסף, שהובילה בהמשך לירידת בני ישראל לגלותם הראשונה במצרים – מבשרת התורה על לידת הגואל האחרון והנצחי של עם ישראל. זו מין הקדמת רפואה למכה, בכך שעוד קודם שנולד "המשעבד הראשון" – פרעה, כבר נולד "הגואל האחרון" – פרץ, אבי אבותיו של המשיח.
אורח החיים של יוסף קשור במיוחד לעבודת בני ישראל בגלות כהכנה לגאולה. בניגוד לאחיו, לא הייתה ליוסף אפשרות להתבודד בקדושתו. הוא נדרש להתמודד עם כל הטומאות במצרים ולהישאר 'יוסף הצדיק'.
וזו גם הדרישה מאיתנו בזמן הגלות. כיוסף, עלינו לעמוד בתוקף על קיום התורה והמצוות גם במצב הגלותי והחשוך ביותר מבחינה רוחנית. וההתמודדות הזו היא ש'תפרוץ' את כל חומות הגלות ותביא את גילוי אורו של "הפורץ הגדול", כפי שמכנים חז"ל את המשיח, שמצאצאי פרץ.