כז כסלו התשפ"ה (28.12.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » ספר בראשית » פרשת ויצא


דווקא בית-המקדש השלישי נקרא 'בית'
הסיבה שבית-המקדש השלישי הוא כנגד יעקב, שקראו 'בית', כי הייחודיות של הבית השלישי היא שבניגוד לבתי-המקדש הקודמים – הוא יעמוד לנצח.

כד חשון התשע"א (01.11.2010)

כל אבות האומה הזדמנו בחייהם אל מקום המקדש שבירושלים, וכל אחד מהם כינהו בשם שונה: אברהם קרא לו 'הר', יצחק – 'שדה', ויעקב – 'בית'. וכמו שכתוב בפרשת השבוע: "ויקרא לו (יעקב) בית א-ל".
 
מפרשי התלמוד (מהרש"א ועוד על פסחים פח, א) מסבירים כי שלושת הכינויים הם כנגד שלושת בתי-המקדש – השניים שחרבו והשלישי שייבנה במהרה בימינו. באשר לבית השלישי אנו מוצאים בספר ישעיה (ב, ג) ביטוי תואם לרעיון. ישעיה מנבא כי הגויים יאמרו לעתיד לבוא "לכו ונעלה... אל בית אלוקי יעקב". המקדש מכונה בית ומקושר דווקא ליעקב – "בית אלוקי יעקב" – מי שאכן קרא למקום בית.
 
בית מהווה סמל להתיישבות של קבע. השאלה היא, כיצד יעקב הוא זה שהעניק למקום המקדש שם שמבטא קביעות, בו בזמן שכל חייו היו מלאים בטלטולים ונדודים, ושנותיו הטובות ביותר היו שבע-עשרה האחרונות בחייו, אותן חי בחוץ לארץ – במצרים?
 
מוכרחים אפוא לומר כי המהות הפנימית של חיי יעקב הייתה מהות של קביעות ונצחיות, למרות שזה לא בא לידי ביטוי בסגנון חייו. ואמנם מוסבר בתורת החסידות, כי לכל אחד מהאבות הייתה דרך ייחודית בעבודת הבורא, ודווקא זו של יעקב הייתה דרך שמבטיחה קיומיות איתנה. עובדה שהתבטאה (בין השאר) בכך שבשונה מאברהם ויצחק שהיו להם גם בנים לא מוצלחים (ישמעאל ועשו), ליעקב היו בנים שכולם צדיקים – שנים-עשר השבטים.
 
וזו אפוא הסיבה שבית-המקדש השלישי הוא כנגד יעקב, שקראו 'בית', כי הייחודיות של הבית השלישי היא שבניגוד לבתי-המקדש הקודמים – הוא יעמוד לנצח.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter