כז כסלו התשפ"ה (28.12.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » ספר בראשית » פרשת חיי שרה


יופִי אלוֹקי
כשרואים אדם, שהשנים שחלפו והתלאות שעבר בימי חייו לא השאירו על גופו את אותותיהם, הדבר מוכיח שאור הנשמה מאיר בו עד כדי כך, שגם הגוף מתרומם מעל מגבלותיו

מעובד ע"פ שיחות הרבי מליובאוויטש מלך המשיח
טו חשון התשע"א (23.10.2010)

ויהיו חיי שרה מאה שנה ועשרים שנה ושבע שנים  (בראשית כג,א) 
 
על הפסוק "ויהיו חיי שרה מאה שנה ועשרים שנה ושבע שנים" - בפרשתנו פרשת 'חיי שרה' - אומר המדרש: "יודע ה' ימי תמימים... כשם שהן תמימים כך שנותם תמימים (שלמים). בת כ' כבת ז' לנוי, בת ק' כבת כ' שנה לחטא". מפירוש זה עולה ששרה הייתה מושלמת הן במעשיה הטובים והן ביופייה. 
 
החיבור הזה, בין שלמות במעשים טובים לבין יופי חיצוני, (עד כי מובא  במדרש תנחומא -  "שנו חכמים, שכל הנשים בפני שרה כקוף בפני אדם"...) דורש ביאור.   מדברי המדרש ניכר, ששלמותה של שרה "כבת ז' לנוי" אינה מבטאת את יופייה הגשמי בלבד, אלא גם את מעלתה הרוחנית של שרה אמנו. כיצד היופי הגשמי מבטא שלמות רוחנית? 
 
חיבור הפכים
 
ביאור העניין: 
 
החיבור בין הנשמה הרוחנית לבין הגוף הגשמי הוא חיבור בין שני הפכים. הנשמה היא אלוקית במהותה והיא עומדת למעלה משינויי הזמן והמקום. לעומתה, הגוף הגשמי כפוף למגבלות הזמן והמקום, וכפי שכולנו רואים, שינויי הזמן ותנאי המקום פוגמים בו. 
 
כשרואים אדם, שהשנים שחלפו והתלאות שעבר בימי חייו לא השאירו על גופו את אותותיהם, הדבר מוכיח שאור הנשמה מאיר בו עד כדי כך, שגם הגוף מתרומם מעל מגבלותיו ויונק מנצחיותה ומאין-סופיותה של הנשמה.
זו השלמות המיוחדת שמציינת התורה על שרה אמנו - שאור נשמתה האיר בעוצמה כה רבה, עד שהדבר היה ניכר גם בגופה הגשמי. 
 
מול האיום
 
בכלל, כשאדם נדרש להתמודד מול סביבה המתנגדת לאמונתו ולערכיו, יש שלוש אפשרויות להתמודדות מול מצב זה:
אפשרות אחת - הוא חי בתוך הסביבה ומעורב בה, ואפילו נוטה להיות מושפע ממנה, אך מכיוון שהחליט החלטה תקיפה לעמוד בניסיון, הוא מתגבר על השפעותיה. אפשרות שנייה - הוא מתנזר ומתנתק מהסביבה, וממילא אין לה שום השפעה עליו. 
 
החיסרון בשני האופנים הללו, שבעצם הסביבה מאיימת על האדם, והוא נדרש לעמוד מול האיום, אם על-ידי החלטה נחושה ואם על-ידי התנתקות. 
 
האפשרות השלישית היא - שהאדם מקרין סביבו עוצמה חזקה כל-כך, שהוא הופך לדמות המשפיעה על סביבתו, וממילא אין שום אפשרות וחשש שיושפע ממנה. זו השלמות העליונה ביותר, כשהסביבה אינה מהווה איום על ערכיו ועל דרכו של האדם, מכיוון שהוא משפיע עליה ומעצב אותה ברוחו ועל-פי רצונו. 
 
כלי לאור הנשמה
 
גם בהתמודדות בין הנשמה לבין הגוף קיימות שלוש האפשרויות הללו: 
 
אפשרות אחת היא, שהאדם מתמודד עם פיתויי הגוף על-ידי החלטות נחושות. הוא מצידו נמשך אחר תאוותיו של הגוף, אבל בכוח החלטתו ורצונו הוא מתגבר על הפיתויים. 
 
אפשרות שנייה, שהוא מתנתק מענייני הגוף ומשקיע את עצמו בעניינים רוחניים. התוצאה מכך - לגוף ולתאוותיו אין שום השפעה על האדם, מכיוון שהאדם מנתק את עצמו מענייני החומר. 
 
אולם בשני המקרים הללו הגוף נשאר מציאות נפרדת, שנושאת עמה איום על הנשמה, והנשמה נדרשת להתמודד מול האיום, אם על-ידי החלטות נחושות אם על-ידי התנתקות. 
 
השלמות האמיתית היא, כשהאדם מגביר כל-כך את אור הנשמה, עד שהגוף מתבטל לגמרי אל הנשמה. במקרה זה נעשה הגוף כלי לגילוי אור הנשמה, עד שאין לו עוד שום שאיפות משל עצמו, והוא משתעבד לחלוטין למילוי שאיפותיה הרוחניות של הנשמה. 
 
זו הייתה שלמותה של שרה אמנו - נשמתה האירה כל-כך בגופה, עד שגופה הגשמי נעשה כלי לגילוי אור הנשמה. ממילא ספג גם הגוף הגשמי מכוחה ומנצחיותה של הנשמה, ושינויי הזמן והמקום לא השפיעו עליו ולא פגמו ביופייה של שרה. 
 
נמצא אפוא, שתיאור יופייה של שרה אמנו מבטא בעצם את יופייה הרוחני ואת שלמותה במעשים טובים ובחיי הנשמה, עד שהשלמות של הנשמה באה לידי ביטוי גם בשלמותו של הגוף.    



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter