כ חשון התשפ"ה (21.11.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » כ' חשוון


לדרוש את הגילוי
מעלת ונשיאי חב"ד בכלל היא, בפעולתם להביא את פנימיות התורה להבנה והשגה (חכמה, בינה ודעת), באופן שכולם יוכלו להבין בשכלם האנושי, עד אשר אלוקות תהיה לענין מוחשי. והנה בזה רואים הדגשה מיוחדת במאמרי החסידות של בעל יום ההולדת, ובמיוחד בהמשכי החסידות הידועים שלו

יד חשון התשע"א (22.10.2010)

בהקשר ליום הולדתו של אדמו"ר הרש"ב (רבי שלום דובער) הנשיא השישי בשושלת חב"ד, החל ביום כ"ף מרחשון, מסופר, כי בהיותו כבן ארבע או חמש שנים נכנס לסבו אדמו"ר הצמח-צדק להתברך ליום הולדתו, ופרץ בבכי. לשאלת סבו לפשר הבכי ענה הילד, שהמלמד ב"חדר" הסביר על הפסוק "וירא אליו ה'", שהקב"ה נגלה לאברהם אבינו, ומדוע אליו אין הוא מתגלה?..

השיב לו הצמח-צדק: כשיהודי צדיק, בן תשעים ותשע שנים, מחליט שעליו למול את עצמו, מגיע לו שהקב"ה יתגלה אליו.

סיפור זה הקשור ליום הולדתו של הרבי נ"ע, המהווה יום כללי בחייו של מי שהיה אח"כ לנשיא הדור, מכיל בוודאי הוראה כללית בנוגע לעבודתו של כל יהודי. 
 
וביאור העניין: מעלת ונשיאי חב"ד בכלל היא, בפעולתם להביא את פנימיות התורה להבנה והשגה (חכמה, בינה ודעת), באופן שכולם יוכלו להבין בשכלם האנושי, עד אשר אלוקות תהיה לענין מוחשי. והנה בזה רואים הדגשה מיוחדת במאמרי החסידות של בעל יום ההולדת, ובמיוחד בהמשכי החסידות הידועים שלו- המשך תרס"ו ותרע"ב, המבארים את היסודות ועיקרי תורת החסידות באריכות ההסברה והבנה והשגה (דחב"ד), עד שחסידים הראשונים קראוהו "הרמב"ם של תורת החסידות". חידושו מודגש גם ביסודה של ישיבת תומכי תמימים בה נקבע סדר לימוד בחסידות באופן מסודר כלימוד תורת הנגלה.

גילוי האלוקות ע"י התורה 
 
בכיו של אדמו"ר נ"ע מורה על השתוקקותו - עוד כילד קטן - לראות אלוקות במוחש, היתה הכנה והקדמה, והנחת יסוד לעבודתו בכל ימי חייו - לגלות אלקות במוחש כאן למטה.

והביאור בזה: גילוי אלקות בעולמנו הוא בתורה וע"י התורה. שהרי אורייתא וקוב"ה כולא חד (=התורה והקדןש ברוך הוא, הם דבר אחד) וכמאמר חז"ל "אנא נפשי כתבית יהבית" (=אני את עצמי, כתבתי ונתתי), הקב"ה הכניס עצמו בתורתו.

כך אכן היה בגלוי בזמן מתן תורה, שהקב"ה התגלה (באופן של ראיה) ע"י ובתורה - "אתה הראת לדעת גו', כמבואר בתניא: "הראת ממש בראיה חושית כו'. והיינו מפני גילוי רצונו יתברך בעשרת הדברות שהן כללות התורה שהיא פנימיות רצונו יתברך וחכמתו ואין שם הסתר פנים כלל, כמו שכתוב "כי באור פניך נתת לנו תורת חיים".

בתורה עצמה, גילוי הדרגות הנעלות באלקות הוא בפנימיות התורה, שם מדובר בגלוי בנוגע לאלקות ויחודים עליונים וכו' משא"כ הנגלה שבתורה המתלבש בדברים גשמיים ועניני עולם הזה. ובפנימיות התורה עצמה - הרי זה בהדגשה יתירה ובגלוי יותר בתורת החסידות של אדמו"ר נ"ע, "הרמב"ם דתורת החסידות".

ההכנה והתחלת עבודה זו השתקפה בבכי והתשוקה של בעל יום ההולדת עוד בהיותו ילד, שהקב"ה יתגלה אליו כפי שהתגלה לאברהם אבינו - הוא השתוקק לראות אלקות במוחש. תשוקה זו התבטאה אח"כ בתורת החסידות שלו בה הביא עוד יותר גילוי אלוקות למטה, כך שכל אחד יוכל להבין אלוקות בשכלו וללמוד מזה לחיי היום-יום שלו במעשה בפועל.

גם השאלה מהווה הוראה 
 
ועוד ועיקר: גם עצם השאלה של אדמו"ר נ"ע היא הוראה כללית בחיי יהודי: כל יהודי - מבלי הבט על מעמדו ומצבו, אפילו אם הוא "ילד קטן", בשנים או בידיעות - יכול וצריך להשתוקק עד כדי בכי, שהקב"ה יתגלה אליו בחייו הגשמיים. ובדוגמת בכיו של ילד שבא מתוך תמימות ופנימיות לבבו. ועל דרך זה שייך אצל כל יהודי, שהרי על כל יהודי נאמר - "נער ישראל ואוהבהו".



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter