זהו הכוח של התשובה! היות וסופו לעשות תשובה, אז גם כשהוא עדיין רחוק מאוד מזה, התורה מכנה אותו מראש בתואר הכבוד של יהודי. שבת האזינו נקראת תמיד בשבת תשובה- השבת של עשרת ימי תשובה, כי רמוז בה כוחה של תשובה.
הרבי מלך המשיח סיפר:
כשהייתי ילד ב"חדר", סיפר לי המלמד סיפור על פרשת האזינו, כדי להראות לי את הכוח המיוחד של הפרשה.
לרמב"ן היה תלמיד בשם אבנר, שירד מהדרך, המיר את דתו, הצליח מאוד בין הגויים ונהיה שר חשוב.
רבי אבנר רצה להראות לרמב"ן את השנאה שלו ליהודים, ושלח שליחים לאלץ את הרמב"ן לבוא לפניו ביום הכיפורים. כשהגיע הרמב"ם, הרג אבנר חזיר, בישל אותו ואכל ביום כיפור- הכל לעיני מורו הרמב"ן.
הרמב"ן הצטער מאוד, ושאל את התלמיד: מה הביא אותך להמיר את דתך?
- אתה! דרשה ששמעתי ממך. פעם, בפרשת האזינו, דרשת ואמרת, שכל הדברים שבעולם וכל המצוות כלולים בפרשת האזינו. לא האמנתי , שפרשה כל כך קטנה יכולה להכיל את כל הדברים שבעולם, והגעתי למסקנה, שאם כך, כל דבריך שקר, ועזבתי את הכל.
שמע הרמב"ן וענה: אני עדיין אומר זאת, בפרשת האזינו כלולים כל הדברים בעולם.
- נו, אם כך, איפה אני עצמי מופיע בפרשה?
- אם אתה רוצה, אראה לך ענה הרמב"ן, פרש לקרן זווית להתפלל , שה' יאיר את עיניו.
- אחרי זמן קצר, הוא הראה לאבנר את הפסוק בפרשה: "אמרתי אפאיהם אשביתה מאנוש זכרם"- אם תקח את האות השלישית בכל מילה, תמצא את שמך, ר' אבנר.
אבנר לקח את הדברים ברצינות רבה, ושאל את הרמב"ן, אם יש תקנה למצבו. אמר לו הרמב"ן: תעשה מה שכתוב בפסוק שלך- תעלים את עצמך מבני אנוש...
ר' אבנר עלה על ספינה בלי מלח ומשוטים נסע לאן שהוליכה אותו הרוח ומאש לא שמעו עליו יותר....
הרבי אמר על הסיפור: אבנר היה יהודי רשע מומר, שחיפש לעשות הרע, והתורה מביאה את שמו בתוספת הקידומת של ר' כמו של יהודי טוב? ר' אבנר ולא סתם אבנר?
זהו הכוח של התשובה! היות וסופו לעשות תשובה, אז גם כשהוא עדיין רחוק מאוד מזה, התורה מכנה אותו מראש בתואר הכבוד של יהודי. שבת האזינו נקראת תמיד בשבת תשובה- השבת של עשרת ימי תשובה, כי רמוז בה כוחה של תשובה.
(באדיבות:חב"ד הודו)