יא סיון התש"פ (03.06.2020)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




נפלאות הגאולה
נאמר "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות". 'כימי' פירושו: כמו ימי, דומה לימי. ובענייננו: יציאת מצרים וכל הנפלאות שהיו אז אינן אלא משל ודמיון אל גאולה השלמה והנפלאות העצומות שיתחוללו בה.


|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » ספירת העומר


ספירה של ציפייה לגאולה
משמעותה של ספירת העומר היא טהרה וציפייה לקבל את התורה בקדושה, וזהו אפוא העיתוי המתאים להזכיר את ציפייתנו לקדושה שתאיר עלינו בגאולה.

א אייר התשע"א (05.05.2011)

חב"ד

מצוות ספירת העומר קשורה בקשר הדוק עם הגאולה האמיתית והשלמה. לפי רוב הפוסקים, חיוב הספירה מן התורה תלוי בזמן שבו מקריבים את קרבן העומר במוצאי חג הפסח ולכן כל עוד לא הגיעה הגאולה ונבנה בית-המקדש והתחלנו להקריב קרבנות, בלתי אפשרי לקיים את המצווה כהלכתה. 
 
בשולחן ערוך לאדמו"ר הזקן מוסבר, כי זו הסיבה לכך שבכל ערב לאחר הספירה אנו מוסיפים ומבקשים "הרחמן הוא יחזיר לנו עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו, אמן סלה" – "לפי שעכשיו אין אנו סופרים אלא זכר למקדש, ואין בספירה זו עשיית מצווה כלל (מן התורה), (משום) שהמצווה היא לספור ל(קרבן) עומר (=מנחת שעורים שמקריבים ביום השני של חג הפסח) ועכשיו אין לנו עומר לספור לו. אלא שחכמים תקנו זכר למקדש. לפיכך מתפללין שייבנה בית המקדש ונקיים מצווה כתיקונה".

לדברי הר"ן (רבינו נסים) ובעל 'המאור' זו גם הסיבה לכך שלא מברכים "שהחיינו" בפעם הראשונה בכל שנה שמקיימים את מצוות ספירת העומר (בשונה ממצוות אחרות שמקיימים מעת לעת, כמו קריאת מגילה ונטילת לולב, שעליהן מברכים 'שהחיינו'): א. ברכת 'שהחיינו' נאמרת רק על קיום מצווה כהלכתה, ואילו ספירת העומר כיום אינה אלא זכר למצווה. ב. ברכה זו נאמרת רק על מצווה שמביאה לידי שמחה והנאה, ואילו ספירת העומר כיום אין בה שום הנאה ושמחה אלא היא רק מזכירה "לעגמת נפשנו לחורבן בית מאוויינו".
 
אמנם ישנן דעות כי גם כיום הספירה היא מן התורה, אך גם לפיהן מבקשים לאחר כל פעם שסופרים, שייבנה  בית המקדש בגאולה השלמה, משום שמשמעותה של ספירת העומר היא טהרה וציפייה לקבל את התורה בקדושה, וזהו אפוא העיתוי המתאים להזכיר את ציפייתנו לקדושה שתאיר עלינו בגאולה.
 
בנוסף לכך, גם לפי דעות אלו תהיה מצוות ספירת העומר מושלמת יותר בגאולה השלמה. וכמו שאמר רבי חייא: "אימתי הן תמימות (מתי הספירה תמימה ומושלמת) – בזמן שישראל עושין רצונו של מקום" – כאשר נקיים כולנו את רצון של הקדוש-ברוך-הוא ונזכה לבניין בית-המקדש ולהקרבת קרבן העומר וכל הקרבנות.
 
מקורות: ויקרא רבה פרשה כח, ג. פסיקתא רבתי פרק יח. בעל המאור ור"ן על הרי"ף סוף מסכת פסחים. תוספות על מגילה כ, ב. משנה תורה לרמב"ם, הלכות תמידין ומוספין פרק ז הלכה כד ובנושאי הכלים שם. שולחן ערוך אדמו"ר הזקן סימן תפט סעיפים ב, יא. הרבי מליובאוויטש – איגרות קודש כרך כג עמוד קפז (אגרת ח'תתכג), ליקוטי שיחות חלק לו עמוד 15 ושיחת אחרון של פסח תנש"א, שיחה א סעיף ט ושיחה ב סעיף ג.




שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter