ח סיון התשע"ח (22.05.2018)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




הגוים יימשכו
אפילו גויים, נמשכים לגילוי אור אלוקי. ראינו זאת בזמנו של המלך שלמה, עת נכנעו לפניו כל מלכי העולם ובאו ליהנות מחכמתו האלוקית. וכך ישוב ויהיה בזמנו של המשיח, כאשר יתגשם הייעוד של ישעיה הנביא: "ונהרו אליו כל הגויים".



|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » חג השבועות


להיטיב את האירוסין לקראת הנישואין
הקשר של מתן-תורה כמוהו כקשר של אירוסין. הגאולה השלמה, אומרים חז"ל, היא הנישואין. אז, כאשר יגלה לנו הבורא על-ידי המשיח עומקים טמירים ונעלמים בתורה – יגיע הקשר לשיאו ויושלם. 

ח סיון התשע"א (10.06.2011)

חב"ד

הלצה יהודית רווחת, כי שלושה רגלים יש לעם ישראל: סוכות, בו צר המקום מלאכול, פסח, בו דל היצע האוכל ושבועות, בו כמעט אין מתי לאכול... 


מעבר להלצה, שבועות הוא אכן היום-טוב היחיד שכל כולו יום אחד, לעומת סוכות ופסח שנמשכים שבוע ימים. אמנם בזמן שבית-המקדש קיים, גם בשבועות ניתן פרק-זמן של שבוע ימים להבאת קרבנות החג, במקביל לסוכות ופסח – אך החג עצמו, גם בזמן הבית, לא נמשך מעבר ליום אחד.

נמצא, כי אם חפצה הנשמה "לאכול" – ליהנות מהתועלת הרוחנית של החג, שהנה ייחודית במינה – אין לה יותר מדי זמן. העיתוי קצר מאוד וצריך למצותו היטב, כדי לא להחמיצו.
                                                   *
 
כדי להבשיל את עצמנו לקראת היום האחד והמיוחד הזה, מתכוננים במשך שבעה שבועות. מפסח ועד שבועות סופרים ארבעים ותשעה ימים לעומר, ספירה שכל מהותה הפנימית היא כוננות נפשית לקראת חג מתן-תורה, הקטן בזמן אך גדול מאוד באיכות.
 
בדומה לאבותינו שיצאו ממצרים וספרו את הימים אל המעמד הנכסף של קבלת התורה – גם אנו סופרים מידי שנה בשנה את הימים אל מעמד קבלת התורה. כאשר אנו נמצאים בבית-הכנסת בחג השבועות ומקשיבים לקריאת עשרת הדיברות – אנו ממש חווים מחדש את מעמד הר סיני. לא רק חווים במובן של תחושת התחברות למה שהתרחש לפני שלושת-אלפים שלוש-מאות ותשע-עשרה שנים – אלא ממש מקבלים מחדש את התורה כאן ועכשיו.
 
כלומר: התורה היא זו שהופכת אותנו למובחרים ומרוממים מכל האנושות. על-ידה אנו משתייכים בלעדית לבורא העולם ומנהיגו, כמו שאנו אומרים בתפילות החג "וקידשתנו במצוותיך". עם התורה והמצוות הקדוש-ברוך-הוא מקדש אותנו במובן של קידושין ונישואין. בחג השבועות הראשון נהיינו, כנסת-ישראל, לבת-זוגתו כביכול ובכל שנה ביום זה מוענקת לנו הזדמנות להתחבר מחדש ממש אל בן-זוגנו, על כל המשתמע מכך.
 
מסיבה זו, קורא הרבי מליובאוויטש מלך המשיח לכל יהודי להגיע בחג השבועות לבית-הכנסת ולהביא אפילו עוללים בני יומם לשמיעת עשרת הדיברות. זו הזדמנות נשגבת של פעם בשנה להדק היטב את הקשר של נשמותינו עם אבינו שבשמים ואסור לנו להרשות לעצמנו להחמיצה.

                                                   * 

העובדה שבכל שנה מחדש אנו מוסיפים ומיטיבים את הקשר עם הבורא מלמדת כי טרם הגיע הקשר לשיאו. ואמנם מסבירים חז"ל, שהקשר של מתן-תורה כמוהו כקשר של אירוסין. אמנם לא אירוסין במשמעות השגויה הרווחת של הסכם גרידא בין שני הצדדים לקראת נישואין, אלא במשמעות הנכונה של קשר ממשי שמטיל על הכלה איסור להינשא למישהו אחר מבלי לקבל גט מחתנה – אבל עדיין אין אלו נישואין ממש. עדיין לא הושלם הקשר בין עם ישראל לקדוש-ברוך-הוא במלואו.
 
הגאולה השלמה, אומרים חז"ל, היא הנישואין. אז, כאשר יגלה לנו הבורא על-ידי המשיח עומקים טמירים ונעלמים בתורה – יגיע הקשר לשיאו ויושלם.
 
ככל שאנו מיטיבים להדק את הקשר כעת – אנו מזרזים ומאיצים את השלמת פסגת האפשרויות של הקשר, שתתגשם בגאולה. את הידוק הקשר אנו יכולים לעשות בכל יום, על-ידי שאנו מיטיבים לשמור את מצוות התורה ולקיים את רצונו של בן-זוגנו – אבל בחג השבועות ניתנת לנו הזדמנות פז להוביל את הקשר לרמה כזו, שכאילו הוא נוצר מחדש ממש, וממילא – להתקרב אל הגאולה בצעד הרבה יותר גדול.
 
השנה – אף אחד לא מחמיץ את ההזדמנות הגדולה. כולנו נהיה בבית-הכנסת לשמיעת עשרת הדיברות.




שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter