יז טבת התשפ"ה (17.01.2025)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  

מציג שיעורים ליום שבת יג כסלו ה'תשפ"ה הצג השיעור להיום

הלכות טומאת מת פרק כב



הלכות טומאת מת


פרק כב


הלכה א: שולי המחצין ושולי קרקעות והכלים ודפנותיהן מאחוריהן אין מצילין בצמיד פתיל באהל המת, קרסמן ושפן ועשאן כלים מצילין בצמיד פתיל, שאין מציל בצמיד פתיל אלא כלים.

הלכה ב: כלי חרש שנתן בו טיט עד חציו לא ביטלו, ואם השקיע בו את הכלים מציל.

הלכה ג: כלי חרש מציל בצמיד פתיל עד שינקב במוציא רמון, ובגדול עד שיפחת רובו, כיצד כלי גדול שנפחת [חציו] והקיפו צמיד פתיל וסתם מקום הפחת בצמיד פתיל הרי זה מציל אע"פ שאינו חשוב כלי לענין טומאה, אבל כלי המוקף צמיד פתיל שהיה נקוב או סדוק ולא סתם הנקב נטמא ואינו מציל, וכמה יהיה בנקב אם היה כלי העשוי לאוכלים שיעורו במוציא זיתים, היה עשוי למשקה שיעורו בכונס משקה, העשוי לכך ולכך מטילין אותו לחומרא, ומשינקב בכונס משקה אינו מציל עד שיסתום הנקב או עד שימעטנו.

הלכה ד: תנור שהיתה סרידא על פיו ומוקף צמיד פתיל ונתון באהל המת ונסדק התנור, אם היה הסדק מלא פי מרדע שהוא היקף טפח נטמא התנור ואע"פ שאין המרדע יכול להכנס בסדק אלא הרי הוא כמותו בשוה, פחות מכאן התנור טהור, נסדקה הסרידא שעל פיו כמלא פי מרדע נכנס הרי זה טמא, פחות מכאן ניצל בצמיד פתיל, היה הסדק עגול אין רואין אותו ארוך אלא שיעורו כמלא פי מרדע נכנס.

הלכה ה: תנור המוקף צמיד פתיל שניקב נקב בעינו של תנור הטוחה אם היה הנקב מלא כוש נכנס ויוצא כשהוא דולק ה"ז נטמא, ואם היה הנקב פחות מזה ניצל.

הלכה ו: ניקב התנור מצדו שיעורו מלא כוש נכנס ויוצא שלא דולק, וכן מגופת החבית שניקבה שיעורה כדי שתכנס מיצה שנייה של שיפון בנקב, וחצבים גדולים שניקבו שיעורן כדי שתכנס מיצה שנייה של קנה, פחות מכאן טהורין, בד"א בזמן שנעשו ליין, אבל אם נעשו לשאר המשקין אפילו ניקבו בכל שהן נטמאו, ואין הצמיד פתיל מועיל להם עד שיסתום הנקב, ואף בזמן שנעשו ליין לא אמרו אלא שניקבו שלא בידי אדם, אבל אם נעשו בידי אדם אפילו כל שהן טמאים, ואינן ניצלין עד שיסתם הנקב.

הלכה ז: חבית שהיא מלאה משקין טהורין ומניקת של חרס בתוכה והחבית מוקפת צמיד פתיל ונתונה באהל המת, החבית והמשקין טהורין והמניקת טמאה, מפני שקצתה האחת בתוך החבית המוקפת והקצה השני פתוח לאהל המת ואינו סתום, אע"פ שהיא עקומה אין העקום כסתום.

הלכה ח: חבית המוקפת צמיד פתיל שניקבה מצדה וסתמו שמרים את הנקב הציל, אגף חצי הנקב וסתם חציו ה"ז ספק אם הציל אם לא הציל, סתם את הנקב בזמורה עד שימרח מן הצדדין, סתמו בב' קסמים עד שימרח מן הצדדין ובין זמורה לחבירתה, וכן נסר שנתון על פי התנור ומירח מן הצדדין [הציל, היו שתי נסרים עד שימרח מן הצדדין ובין] נסר לחבירו, חיבר את שני נסרים במסמרים של עץ וכיוצא בהן או שלפף עליהן שוגמין א"צ למרח מן האמצע, במה מקיפין, בסיד, ובחרסית, ובגפסין, בזפת, ובשעוה, בטיט, ובצואה, ובחמר, ובכל דבר המתמרח, ואין מקיפין לא בבעץ, ולא בעופרת מפני שהוא פתיל ואינו צמיד, ומקיפין בדבילה שמנה שלא הוכשרה, ובבצק שנילושה במי פירות כדי שלא יטמא, שדבר טמא אינו חוצץ.

הלכה ט: מגופת החבית שנתחלחלה אע"פ שאינה נשמטת אינה מצלת שהרי נתרעע הצמיד, הכדור והבקעת של גמי שנתן ע"פ החבית ומירח מן הצדדין לא תציל עד שימרח על כל הכדור ועל כל הבקעת ממטה למעלה, וכן במטלת של בגד שקשרה ע"פ הכלי, היתה של נייר או של עור וקשרה במשיחה, אם מירח מן הצדדין הציל.

הלכה י: חמת של עור הדג או הנייר שהלביש בהן את החבית וצררה מלמטה ה"ז מצלת, ואם לא צררה אף ע"פ שמירח מן הצדדין לא תציל.

הלכה יא: חבית זפותה שנתקלף החרס מלמעלה והזפת שלה עומד ונתן הכיסוי על הזפת ודחקו עד שידבק בזפת, ונמצא הזפת עומד בין הכיסוי ובין קרקע החבית הרי זה מציל, וכן בכלי המורייס וכיוצא בהן מדברים המתמרחין שהיה המתמרח בין הכיסוי ובין הכלי כמו זר הואיל והכל דבוקין ה"ז מציל.














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter