בפרשה אנו קוראים על אדם בשם קורח ממשפחת קהת משבט לוי. קורח החל בקמפיין נגד משה, כשאליו מצטרפים מאתיים וחמישים איש. טענתם היתה שמשה ואהרן לא יותר קדושים מאשר כל הקהל.
השבוע אנו קוראים בתורה את פרשת שלח בה אנו מוצאים את בני ישראל במרחק שלושה ימים מהארץ המובטחת - ארץ ישראל, ואז ביקש העם לשלוח מרגלים כדי לבדוק את הארץ אליה פניהם מועדות...
השבוע אנו מתחילים את הספר הרביעי של התורה, ספר במדבר. הספר החדש, מתחיל חודש לאחר הקמת המשכן, בראש חודש אייר באותה שנה
פרשת נשא הינה הפרשה הארוכה ביותר בתורה כולה. הפרשה ממשיכה את פרשת במדבר, שהסתיימה בתיאור עבודתם של משפחת קהת משבט לוי לשאת את הדברים הקדושים ביותר במשכן בעת המשאות במדבר סיני.
פרשת בהעלותך ממשיכה לאחר חנוכת המשכן על ידי הכהנים בפרשה הקודמת - פרשת נשא. היא דנה בעבודת הלויים, מצוות פסח שני, הכנת החצוצרות, המסעות, אכילת השלוים ותלונתה של מרים על משה
השבוע אנו קוראים את פרשת חוקת. חוק הינו ציווי שאדם נברא לא יכול להבין את טעמו, בניגוד למשפט שהינו ציווי שגם אדם יכול להבין בעצמו.
פרשתנו נקראת על שם בלק, והיא עוסקת בנביא בלעם שהיה נביא גוי. כאשר הוא פותח את פיו ה' שם בפיו ברכות לעם ישראל, באמרו שאינו יכול לקלל את העם שה' בעצמו לא מקלל...
אחד מנשיאי העם לקח אישה מדיינית ונאף איתה. פנחס הכהן לקח חרב בידו ובאופן ניסי הרג את שניהם במכה אחת. בהתחלת פרשתינו הקב"ה משבח את פנחס על מעשהו.
השבוע אנו מתחילים את ספר דברים, הספר החמישי והאחרון של חמישה חומשי תורה. הספר נקרא גם "משנה תורה", ופירושו שבספר זה חוזרת התורה שוב על המסופר בספרים הקודמים.
פרשת כי תצא ממשיכה בסדרות של מצוות השייכות למצבים שונים בחיי היהודי. התורה מתארת מצב בו חייל יהודי יוצא למלחמה, ושם הוא מתאווה להתחתן עם אחת השבויות הגויות מהמלחמה. התורה מתירה לו לקחתה לאישה, אך מבהירה כי זהו מקרה בלתי רצוי.
פרשת השבוע עוסקת בדיני השמיטה, היובל, מכירת קרקעות, דיני עבד עברי, והבטחות התורה כשכר על שמירת המצוות.
בשבוע שעבר קראנו את פרשת תולדות, כאשר יעקב איבנו קיבל את הברכות מאביו יצחק, ואחיו עשיו שציפה לברכות כעס כמובן, ולכן הוריו של יעקב שלחו אותו הרחק מהישג ידו של עשיו. רש"י מציין כי יעקב ברח ולמד תורה במשך ארבע עשרה שנים.