שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.
ישנם יסודות שגרעיניהם מכילים כמות אדירה של חלקיקים וממילא הם כבדים
מאוד. אטום כזה נוטה לפלוט חלקיקים ולהתפרק, ובתוך פרק זמן קצר נוצרים
ממנו כמה אטומים "קלים" יותר, שהם בעצם חומרים שונים לחלוטין מחומר המוצא.
י תמוז התש"ע (22.06.2010)
ישנם יסודות שגרעיניהם מכילים כמות אדירה של חלקיקים וממילא הם כבדים מאוד. אטום כזה נוטה לפלוט חלקיקים ולהתפרק, ובתוך פרק זמן קצר נוצרים ממנו כמה אטומים "קלים" יותר, שהם בעצם חומרים שונים לחלוטין מחומר המוצא.
בשנים האחרונות התרבו הניסויים במעבדות המאיצים המאפשרים "העשרת" גרעיני אטומים. כלומר: הוספה של חלקיקים לתוכם באופן שמאפשר למעשה יצירת חומרים כבדים חדשים. חומרים אלה נכללים בקבוצת ה"על כבדים" – חמרים לא "טבעיים" המתקיימים לפרקי זמן קצרצרים ומתפרקים מיד לגורמיהם, משום שהם כה כבדים וממילא פעילים מאוד.
לכן מוזר לשמוע על מושג פיזיקאלי הנקרא "אי של יציבות". תיאוריה המשערת את קיומם של קבוצת חומרים על-כבדים, האמורים ליהנות מיציבות גבוהה – למרות שגרעיני הענק שלהם אמורים להיות סופר לא יציבים. 'גרעינים' הכולאים אנרגיות פנימיות אדירות שבדרך ה"טבעית" גורמות למלחמה פנימית עזה, האטום איננו מחזיק מעמד ומתפרק לגורמיו. ובכל זאת, החישובים – ועתה גם התוצאות בשטח – מוכיחים דווקא אחרת.
בניסוי חדיש הצליחו ליצור יסוד חדש (ברקליום) שהנו בעל גרעין סופר גדול – ודווקא די יציב. תוצאות ניסוי זה מקרבות אותנו להוכחה המעשית של ההשערה המוזרה, כי אי שם – מחוץ להיגיון הכימי והפיזיקאלי המוכר – נמצא אי של חמרי-על, שלמרות היותם עתירי אנרגיה להפליא – הם דווקא יציבים.
*
אחת הדרישות הקשות ביותר לביצוע שהשמיע הרבי מליובאוויטש מלך המשיח היא להכניס "אורות דתוהו בכלים דתיקון". מדובר במושג בתורת החסידות והקבלה, שמשמעותו (בערך): להשתמש באנרגיות כבירות ולהכניסן במסגרת שתהיה חזקה דיה לעמוד בעוצמות ולא להתמוטט. ובמילים פשוטות: לעשות את כל המאמצים, מעל ומעבר לכל מה שאנו מכירים בעצמנו – במטרה להביא להתגלות בפועל של המשיח, מבלי שהדבר יגרום לנו לקרוס.
הרבי אומר כי בדורנו הוסרו כל המניעות והעיכובים, והיום כל אחד יכול להפוך עולמות בשרות הקדוש-ברוך-הוא – בתנאי, כמובן, שיישאר ממושמע להוראות התורה ולמה שמתחייב מהן. הוראות אלה הן כללי הברזל שבבחינת "כלים דתיקון" המסוגלים "להחזיק" את האורות (אנרגיות) האדירים הדרושים להבאת המשיח, תוך יציבות נפשית וארגונית.
את ההוראות התורניות הממוקדות להבאת הגאולה אנו מוצאים בשיחותיו של הרבי: ללמוד על הגאולה ועל כל מה שיקרה בה, נושא הפרוש בבהירות ובעמקות מיוחדות במשנתו של הרבי, להרבות בצדקה ובכל דרך של ביטוי לאהבת ישראל מוגברת, ולהתפלל עם הכוחות שיש לנו על משיח, שיתגלה לעין כול ויביא את הגאולה האמיתית והשלמה.
אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il