שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.
למרות שחלקה הארי של המציאות אכן איננו גלוי לעיננו, יש לנו אפשרות להכיר ולהשכיל בה גם עתה, לפני הגילוי.
כד סיון התש"פ (16.06.2020)
כולנו מכירים את התופעה שכאשר אנו מסתכלים מזוויות שונות על דג הנמצא באקווריום עגול, הוא ייראה מכל זווית כאילו הוא במקום שונה. זאת משום שהאור מתעקם כאשר הוא עובר דרך זכוכית או מים.
החוקים הפיזיקאליים המתארים התעקמות אור זו הוגדרו ע"י מדענים כבר במאה ה-17. והחידוש: לפני כ-15 שנים הפתיע פרופסור לאונהרדט את עולם המדע כאשר פרסם מאמרים המתארים כיצד ניתן ליישם את עקרונות עיקום האור עד כדי להפוך עצמים לבלתי נראים.
מתכנונם של חומרים אופטיים חדשים ניתן לכוון את האור כך שינוע באופן מעגלי, תוך שהוא יכול "לעקוף" עצם שנמצא במרכז העיגול, ובכך – הופך אותו לבלתי נראה. בניגוד ל"חור" הבלתי נראה שבמרכז העיגול, ניתן להשתמש ביכולת לעקם אור גם להיפך הגמור – וליצור בעזרתה היראות והדמיה מושלמת, על-ידי ש"מפזרים" את קרני האור ולאחר מכן "אוספים" אותן בחדות. טכניקה כזו מאפשרת לראות אף עצמים הקטנים יותר מאורך הגל של האור הנראה.
תעלולים אופטיים מעין אלה מחלישים את הוודאות והביטחון הדמיוניים שרוב בני האדם שותפים להם, לפיהן רק מה שרואים – אכן קיים. ומה שלא – (לא רואים, מצלמים, או לפחות מצליחים למדוד – ) לא קיים. כולל ראייה רוחנית בעיני השכל, שעניינה הבנה, מסוימת לפחות. ודאות שקרית הגורמת לנו לפספס חלק גדול מהבריאה הסובבת אותנו, שהוא בלתי נראה לעין או ל"מכונות הראייה" המיקרו והמקרוסקופיות שפיתחנו.
למרות שחלקה הארי של המציאות אכן איננו גלוי לעיננו, יש לנו אפשרות להכיר ולהשכיל בה גם עתה, לפני הגילוי. בקרוב מאוד עומד השם להאיר את עינינו באור חדש שלא הותר לנו להשתמש בו עד עתה. דברים רבים שהיו כאן כל הזמן – יתגלו לפתע. אך כבר עתה ניתנת ההזדמנות להיות מודעים אליהם.
במיוחד לתגלית הגדולה מכולן – התגלות המשיח. גם הוא (כפי שיתברר אז בלא ספק) – בעצם נמצא כאן כל הזמן ומשפיע על המציאות הממשית יותר מכל אחד אחר. למרות שרובנו איננו מסוגלים לראותו, נכון לעכשיו. כבר לפני 400 שנה תיאר האר"י הקדוש (פוסק בחלק הנסתר שבתורה) את התגלות המשיח כתהליך: בתחילה עתיד המשיח להתגלות לחלק מהעם בלבד. לאחר מכן 'יתכסה', כלומר – ייעלם מעיני כולם לפרק זמן, שאחריו שוב יתגלה, והפעם – לעין כול.
התגלותו זו תפתח את תקופת הראייה האבסולוטית: כולם יראו את מקור הכול – את הקדוש-ברוך-הוא בכבודו ובעצמו. ככתוב: "עין בעין יראו בשוב השם ציון". "והיו עיניך רואות את מוריך". "ייראה אל אלוקים בציון".
אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il