"הפסיכולוגיה" הזו היא סוד כוחה של הקדושה. לאחר מאות שנים של קרבות רוחניים, לימוד ויישום תניא במסירות נפש על ידי חסידים, חלחלו התכנים אל העולם והופיעו בדמות שיטתו של ביירון, ש"עלתה" על האמת החסידית העתיקה
נמאס לאנשים מפסיכולוגיה. הדרך המפותלת והמתישה אל קרביה של הנפש המיוסרת (שלא תמיד מוכיחה את עצמה) הובילה למהפך עממי "אנטי אקדמאי" שהוביל לפריחתן של שיטות חלופיות שונות שהן קיצורי דרך יעילים וידידותיים יותר.
נכון להיום, הופיעה בשוק המילה האחרונה בדמות שיטה מהירה, יעילה ופשוטה מאין כמותה לשחרור אישי מעריצותן הנוראה של מחשבות ורגשות פגועים שמפריעים
לגאולה האישית. שיטת ה"עבודה" של ביירון קייטי הולכת וכובשת את מקומה של הפסיכולוגיה המייגעת של פעם.
צריך רק לזכור איפה זה התחיל... בחב"ד, כמובן. חסידות חב"ד איננה עוד חסידות. משחר היותה היה ברור שנועד לה תפקיד חוד החנית של גילוי הקדושה בעולם. מעין יחידת עלית שתפרוץ תמיד בראש ותבצע את מה שלאחרים יהיה עוז לעשות רק אחרי שהיא תסלול את הדרך עבורם. בתור שכזו נדרשה חב"ד לכוחות לא רגילים ואלה אכן הועמדו לרשות החסידים. כבר בדור הראשון של חב"ד כתב מייסדה את ספר התניא הנקרא "תורה שבכתב של החסידות". מתואר בו מבנה הנפשות (ליהודי יש שתיים) והוא מלמד כיצד להשתמש בכוחותיהן להשלמת משימתנו: הכנת העולם לקבלת פני משיח.
על פי התניא, עיקר הקרבות של "חייל" בצבאות השם מתחולל
במוחו של אדם, ברובד
המחשבה. בשדה הקרב המוזר הזה אמור היהודי (א) לזהות את מקורן העוין של ה"התקפות" הרוחניות: מחשבות שאינן משרתות את הקדושה ובאות להחליש את הלוחם בשורותיה. (ב) להדוף אותן ביעילות המרבית תוך בניית מערך של חשיבה ("התבוננות") מנצחת. (ג) לחשוף את "הניצוץ"
הטוב החבוי בתוך הרע – זיהוי הכוונה האלוקית שבקיום המחשבה התבוסתנית, מה שהופך אותה מיידית לחלק מהטוב.
כאשר הראש בסדר – גם כל השאר (רגשות, דיבורים ומעשים) בסדר.
"הפסיכולוגיה" הזו היא סוד כוחה של הקדושה. לאחר מאות שנים של קרבות רוחניים, לימוד ויישום תניא במסירות נפש על ידי חסידים, חלחלו התכנים אל העולם והופיעו בדמות שיטתו של ביירון, ש"עלתה" על האמת החסידית העתיקה: החשיבה (הפירוש האישי שאנו מעניקים למציאות האובייקטיבית) היא אכן מקורן של הרגשות, לטוב ולמוטב.
עבודה נכונה ברובד המחשבתי יכולה להציל כל אחד מהלך רוח גלותי שלוקה בדיכאון, האשמת הזולת במחדלינו, שנאה וייאוש. המחשבה הנכונה ביותר שיכולה לגאול כל אחד מכל גלות פנימית היא העמקת הדעת בגאולה המוחלטת שאנו עומדים על סיפה. הכול ייגאל. הכול ישתחרר. הכול יהיה הכי טוב שיכול להיות. נסו לראות כל דבר וכל תרחיש כפי שמיד הוא אכן יהיה – טוב לגמרי, ותראו איך שזה עובד!