צחצוח מוגזם של הכפתור עשוי לעמעם את הברק שלו ולהרוס את יופיו. לפיכך ראוי שהקדוש-ברוך-הוא ימנע מאתנו את הצחצוח הזה ויביא כבר את הגאולה תכף ומיד
הרבי השישי מליובאוויטש, אדמו"ר הריי"צ (רבי יוסף יצחק), אמר לפני יותר משבעים שנה כי בתקופה זו לא נותר לנו אלא 'לצחצח את כפתורי המדים', על מנת להיות מוכנים ללכת לקראת משיח צדקנו.
ממלא מקומו של אדמו"ר הריי"צ – הרבי מליובאוויטש מלך המשיח חידד את משמעות הדברים: בגדים אינם חלק מהגוף אלא רק מגנים עליו מקור וחום. מדי שרד גם לא מגנים על הגוף. הם מיועדים לכבוד ולתפארת בלבד. במדים עצמם – מהווים הכפתורים אביזרים נלווים, שאינם חלק אינטגראלי מהבגד אלא רק תורמים למראה המושלם שלו – וגם הם קיימים, רק לא מצוחצחים דיים.
ובמילים פשוטות: כמעט הכול נעשה כבר לקראת הגאולה. נשארה לנו רק ההתייפות הרוחנית האחרונה.
בהזדמנויות שונות הוסיף הרבי והסביר מהי אותה התייפות רוחנית: הכפתורים מיועדים לחבר את צד ימין וצד שמאל של הבגד. צד ימין מסמל את הקדושה וכל מה שקשור אליה, וצד שמאל מסמל את ההפך. הכפתורים הם אפוא עבודת החיבור בין 'צד ימין' ו'צד שמאל'.
החיבור הנכון הוא בצורה בה 'צד ימין' נמצא מעל 'צד שמאל', כלומר, גובר עליו ומזכך אותו – והחיבור הזה כבר קיים. רק צריך לשפר את 'מראהו' על-ידי 'צחצוח הכפתורים'.
בשלב מסוים שינה הרבי את סגנון הדברים ואמר, כי לאחר עשרות שנים של "צחצוח הכפתורים" סיימנו גם את השלב הזה, והגאולה צריכה אפוא לבוא תיכף ומיד ממש!
הרבי הוסיף והתבטא בלשון ציורית, כי צחצוח מוגזם של הכפתור עשוי לעמעם את הברק שלו ולהרוס את יופיו. לפיכך ראוי שהקדוש-ברוך-הוא ימנע מאתנו את הצחצוח הזה ויביא כבר את הגאולה תכף ומיד.
מקורות: משנה תורה לרמב"ם הלכות תפילה פרק ה הלכה ה. טור ושולחן ערוך אורח חיים סימן צח סעיף ב ושם בשולחן ערוך אדמו"ר הזקן. שיחת אדמו"ר הריי"צ שמחת תורה תרפ"ט. הרבי מליובאוויטש מלך המשיח: שיחת שבת פרשת אמור ושבת פרשת בלק תשד"מ. ספר השיחות תשמ"ח חלק א עמוד 355. ספר השיחות תשנ"ב חלק א עמוד 32 הערה 40.