סיכון ההתמכרות שבהפתעת האינטרנט שנחתה עלינו אינו אלא חוליה נוספת בשרשרת של ניסיונות מתוכננים ומחושבים מראש, שנועדו לשמש אמצעי להתעלות דווקא.
למשפחת ההתמכרויות הארוכה ממנה סובלת האנושות מאז ומעולם, נוספה לאחרונה אחות חדשה. אם לא די היה בשעבוד לאלכוהול, סמים, הימורים וכיוצא בהם – תופעות התנהגותיות קשות שהפכו את חיי כה רבים ומשפחותיהם לגיהינום – הרי עתה עומדים אנו בפני התמכרות שכמותה לא ידע העולם.
בשונה מהתמכרויות אחרות שמסכנות אוכלוסיות יעד מסוימות, הרי שזו עולה על כולן – ומסכנת את כולם ללא יוצא מן הכלל. אנשים ונשים, קטנים וגדולים, כו-לם יכולים ליפול ברשת. רשת האינטרנט.
אנשים שלא יעזו לדבר או לעשות מעשים מסוימים, מוצאים את עצמם בהקלקה קלה גולשים באתרים מפוקפקים. הפער הענק בין עולם הערכים הפנימי לבין איכותם הרוחנית של אתרי הגלישה כמו מתגמד ואיננו מורגש, משום שהפעילות – הגלישה – מתרחשת כולה ברובד המחשבתי. ממדי האסון וההידרדרות האישית אינם ניכרים כל כך משום שגם הם נתפסים כווירטואליים. אך הנזקים הם ממשיים. ממשיים מאוד.
ככל התופעות, כך גם לזו יש מטרה מכוונת מלמעלה. סיכון ההתמכרות שבהפתעת האינטרנט שנחתה עלינו אינו אלא חוליה נוספת בשרשרת של ניסיונות מתוכננים ומחושבים מראש, שנועדו לשמש אמצעי להתעלות דווקא. במקרה זה, נועד הניסיון לפתח בנו יכולת גבוהה של שליטה במחשבה.
המחשבה היא מציאות 'משוטטת'. כלומר – מצד עצמה היא גולשת מעניין לעניין בלא בקרה של אחריות אישית. תורת חסידות חב"ד, תורת ה
חכמה, ה
בינה וה
דעת, חושפת את העל-מודע היהודי האלוקי, שבעזרתו ניתן לעצב כראוי את התודעה. האמרה החסידית "חשוב טוב – יהיה טוב", מתארת את היכולת לשליטה ולניתוב המחשבה, שמביאה ממילא לשליטה בשאר המציאות הנובעת מהמחשבה.
סילוק המחשבות הזרות, השליליות, צריך להתבטא גם בגשמיות – בגמילה וסילוק מעשיים מדמיונות השווא השורצים באינטרנט. הכלי הכביר הזה נועד ככל שאר הנבראים – לעבודת השם בלבד, שעיקרה: הפצת מעיינות התורה והחסידות בכל מקום. החסימות המוכרות אינן יעילות במקרה של חיבור אלחוטי, ולכן ניתן להשתמש באינטרנט בביטחון רק כאשר השימוש הוא בלוויית אדם מהימן נוסף, או כאשר המחשב מעביר אוטומאטית את רשימת האתרים שבהם מבקרים – ישירות למישהו מפקח. וזאת משום שהאינטרנט מביא למצבים שעל פי חז"ל, אין לאדם שליטה עליהם.
וזוהי רק התחלת הדרך לשליטת-אמת במוח. את השליטה המושלמת נשיג בגאולה השלמה. רק אז יגיע כל אחד מאתנו לגאולה אישית מכל הניסיונות וההתמודדויות, כאשר עצם האפשרות לטעות ולרע תחלוף מן העולם.