כו כסלו התשפ"ה (27.12.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » ספר ויקרא » פרשת קדושים


הקדוּשה - שבחולין...
כשיהודי זוכר את הקב"ה בכל מקום ובכל מצב, גם בהיותו עסוק בצרכיו הגשמיים – הוא ממלא את כוונת ה' בבריאת העולם, "להיות לו דירה יתברך בתחתונים" – בעולמנו זה התחתון ביותר - בו לא רואים ולא מרגישים כ"כ את ה'... 

יב ניסן התשע"א (16.04.2011)

חב"ד
בפרשתנו פרשת 'קדושים' מובאים בין יתר העניינים החשובים גם דיני  'פירות האילן' ומהם אומר הרבי מליובאוויטש מה"מ: 
 
כאשר נוטעים אילן, עוברים פירותיו שלושה שלבים: בשלוש השנים הראשונות אסורים הפירות (לאכילה ושימוש) לחלוטין, איסור 'ערלה';   

פירות השנה הרביעית הם " קודש הילולים לה' ", וחייבים לאוכלם דווקא בירושלים; 
 
פירות השנה החמישית הם כבר חולין (וללא קדושה) ואפשר ליהנות מהם כרגיל. 
 
בפרשתנו אומרת התורה, שעל-ידי הזהירות בקיום דיני הפירות בארבע השנים הראשונות, תבוא ברכה גדולה בשנה החמישית: 
 
"ובשנה החמישית... להוסיף לכם תבואתו". 
 
מובא בקבלה, ובספרי החסידות מוסבר, שבפירות השנה החמישית יש מעלה גדולה, אף בהשוואה לפירות המקודשים של השנה הרביעית. 
 
וכאן נשאלת השאלה, איך ייתכן שבפירות חולין ( של השנה החמישית) יהיה יתרון על פירות השנה הרביעית, שיש בהם קדושה עד כדי כך, שחייבים לאוכלם דווקא בירושלים?
 
הדבר יובן על-פי סיפור מהבעל-שם-טוב (הבעש"ט): 
 
 בימים שעדיין היה נסתר, נהג הבעש"ט לנסוע ממקום למקום ולשאול יהודים לבריאותם ולמצב פרנסתם, כדי שהללו יענו לו בדברי שבח לה' - ברוך ה', תודה לה' וכדומה. 
 
בעיירה אחת שמע על תלמיד-חכם מופלג, פַּרוּש זקן, שכבר למעלה מיובל שנים התבודד בחדרו והגה בתורה כשהוא שרוי בתענית כמעט כל השבוע. נכנס אליו הבעש"ט ושאלו למצב בריאותו ולפרנסתו. הפרוש לא ענה, אלא סימן לעבר הדלת, לאות שייצא  ויילך. 
 
הבעש"ט פנה לצאת, ובעומדו בפתח פנה אל הזקן: "רבי, מדוע אינכם נותנים לה' את פרנסתו?". השתומם הלה למשמע הדברים, והבעש"ט הסביר: "אנו חיים מהפרנסה שהקב"ה מרעיף עלינו, אך ממה מתפרנס, כביכול, הקב"ה? 
 
זאת גילה דוד המלך בתהילים, המשיך הבעש"ט: 'ואתה קדוש, יושב תהילות ישראל'. אתה, ה', שאתה קדוש, מהי ה'פרנסה' עליה אתה 'יושב'? - 'תהילות ישראל' !  על-ידי שיהודים מהללים ומשבחים את ה' על הבריאות והפרנסה שהוא מעניק להם (באמירתם: 'ברוך ה' ', תודה לאל, בעזרת ה' יהיה טוב, ה' יעזור ועוד תשובות של שבח אמונה ובטחון בה'...)  מזה יש, כביכול, פרנסה לקב"ה".
 
מתשובת הבעש"ט לאותו פרוש, שעסק כל ימיו בלימוד התורה, אנו למדים, שלא די בלימוד התורה ובהתקדשות לעבודת ה',
אלא שצריך להלל ולשבח את ה' דווקא על הדברים הגשמיים.
תכלית כוונת הבריאה היא, שדווקא על ידי הדברים הגשמיים יתגדל ויתקדש שם ה'.
(כמו לדוגמא: שע"י עור הפרה הגשמית אוכלת העשב, וצבע שחור - עושים וצובעים את התפילין, הקדושות ביותר ליהודי..!) 
 
הבעש"ט הדגיש את המעלה הגדולה של המציאות הגשמית, כאשר היא עצמה מתקדשת ונעשית חלק מעבודת ה'.
הוא גילה, כי דברים פשוטים, כבריאות ופרנסה - בהם זוכה כל יהודי, יש בהם מעלה גדולה, שכן על-ידם משתבח שם ה' 
 
ואור הקדושה חודר עד המציאות הגשמית עצמה.  (וגם אם חסר מעט, רואים כי אין היהודי תולה זאת, אלא -בעצמו...)
 
דבר זה מסביר את המעלה שבפירות השנה החמישית, שהם חולין, על פירות השנה הרביעית, שהם קודש. 
 
אין רבותא ("זו לא חכמה גדולה"...) בכך, שנוהגים כראוי בדברי קודש ומהללים את פירות השנה הרביעיתובירושלים...
 החידוש הוא, שיהודי מגיע לידי הכרה, שגם פירות רגילים (= ענייני ה'חולין' של החיים) כמו בשנה החמישית, תלויים בברכת ה', והוא רואה בהם את הברכה האלוקית  ומשבח את הקב"ה על כך. 
 
(כשהרבי מביא במקום אחר, שלשם כך, צריך רק – "לפקוח את העיניים"..!.) 
 
כשיהודי זוכר את הקב"ה בכל מקום ובכל מצב, גם בהיותו עסוק בצרכיו הגשמיים – הוא ממלא את כוונת ה' בבריאת העולם, "להיות לו דירה יתברך בתחתונים" – בעולמנו זה התחתון ביותר - בו לא רואים ולא מרגישים כ"כ את ה'... 

בהצלחה רבה - לכולנו!



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter