התורה והמצוות שאנו מקיימים היום, מכינים אותנו לקראת הזמן ש'אחרי הכול'. כל מצווה וכל מעשה טוב שלנו מוסיפים אור אלוקי בעולם ומקדמים אותו לקראת הגאולה השלמה ואחרית-הימים.
פרשת-השבוע נקראת 'אחרי'. שמה של פרשה בתורה אינו סתם מילה שנבחרת באקראי מן הפסוק הפותח של הפרשה. השם עצמו נועד לבטא מסר והוראה לחיי היהודי, בכל מקום ובכל זמן.
המילה 'אחרי' משמעותה בזמן מאוחר יותר. בדרך כלל, המילה 'אחרי' היא יחסית בלבד. היא מתארת זמן שלאחר התרחשות מסוימת, אולם זמן זה הוא הרי גם לפני התרחשות אחרת. כך שאין זה 'אחרי' באופן מוחלט. אין לכאורה זמן שהוא אחרי הכול.
רק על זמן אחד ויחיד ניתן לומר 'אחרי הכול': עידן אחרית הימים. העידן שאחרי כל המאורעות וההתרחשויות שהיו ויהיו במשך אלפי שנות קיום העולם. עידן שונה בתכלית מכל מה שהכרנו עד כה, ועליו נאמר "כולו שבת ומנוחה לחיי העולמים".
מהותה של תקופה זו תהיה קבלת שכר על לימוד התורה וקיום המצוות בכל הזמן שלפניה. כשם שבשבת ניתן לאכול רק את מה שהוכן בערב שבת (כי בשבת אין אפשרות להכין), כך גם באותו זמן כבר לא תהיה אפשרות להוסיף ולהכין, אלא רק נקצור את הפירות הרוחניים של מה שעשינו עד אז. זהו הזמן בו נהיה 'אחרי' באופן מוחלט. אחרי שנגמרו ההזדמנויות לתקן, לשפר ולהוסיף.
התורה והמצוות שאנו מקיימים היום, מכינים אותנו לקראת הזמן ש'אחרי הכול'. כל מצווה וכל מעשה טוב שלנו מוסיפים אור אלוקי בעולם ומקדמים אותו לקראת הגאולה השלמה ואחרית-הימים. זו אפוא ההוראה מהשם 'אחרי'. לזכור כל העת כי אנו בדרך אל הזמן ש'אחרי', ועלינו לנצל את הרגעים הספורים שעוד נותרו כדי להוסיף ולהתעלות בתורה ובמצוות.
(התוועדויות תשמ"ו חלק ג עמוד 182)