חודש כסלו - הוא חודש הגאולה, כפי שבא לידי ביטוי כבר בתחילת החודש:
שם החודש - "כסלו", מתחלק לשניים: "כס" מלשון כיסוי והעלם שמורה על כיסוי הלבנה בסוף כל חודש, ו"לו" שמורה על הגילוי, ולא רק על תחילתו (כפי שמורה המילה "בכסא", כס בתוספת א', האות הראשונה - רק תחילת הגילוי לאחר ההעלם), אלא כס בתוספת "לו" - שש פעמים שש - שישה מדות כפי שכל אחת מהן כלולה מכל השש, שמורה על שלימות הגילוי.
ובתחילת חודש כסלו - בראש חודש, שענינו גילוי הלבנה לאחר ההעלם, באה לידי ביטוי נקודה זו, שכבר ברגע הראשון של הגילוי (לידה) לאחר ההעלם, כלול כל הגילוי בשלימותו, "כס - לו".
וזוהי הסיבה שבני ישראל נמשלו ל(חידוש) הלבנה "שעתידים להתחדש כמותה" בגאולה, למרות שלכאורה הדמיון של
התחדשות ישראל בגאולה מתאים יותר לשלימות הלבנה (ט"ו בחודש), כיון שברגע הראשון של הגילוי זהו עצם המציאות של הלבנה - שכולל את שלימות הגילוי, כנ"ל. והיינו שזהו העצם שלמעלה מדרגת הגילויים כפי שחודר בגילויים, וכך בגאולה השלימה יראו בפועל ובגלוי את המציאות האמיתית של כל יהודי - עצם הנשמה שהיא חד עם הקב"ה - "ישראל וקוב"ה כולא חד".
אם כן, השלימות של הגאולה מודגשת כבר בראש חודש כסלו, וכפי שנמשך ומתבטא גם בימים הטובים שבחודש כסלו, חנוכה, ראש השנה לחסידות - י"ט כסלו ויו"ד כסלו (חג הגאולה של האדמו"ר האמצעי) שקשורים עם השמן שבתורה - פנימיות התורה שנתגלתה בתורת החסידות, שעל-ידה נעשה הענין של ידיעת אלוקות, מעין ודוגמא והכנה לשלימות הידיעה שתהיה לעתיד לבוא ש"לא יהי' עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד".
ויהי רצון שיהי' כל זה תיכף ומיד בפועל ובגלוי, בהגלות נגלות מלך המשיח, בעז"ה עוד בחודש הגאולה.