ו אדר התשע"ח (21.02.2018)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




שינוי בוטני
בזמן הגאולה יתרחש שינוי בוטני מדהים: גם אילני סרק יניבו פירות ראויים למאכל. בשטח האנושי יתרחש גם כן תהליך דומה: רשעים שעברו עבירות בזדון ישובו בתשובה שלמה, והתשובה תגרום לכך שכוונותיהם הרעות וחטאיהם יתהפכו לזכויות גדולות.


חבד » ילדים- חיילי צבאות ה' » ארכיון » דבר הרמטכ"ל
|
שתפו:  


עֲמָלֵק - צֵא!
"לָמָּה נָתַתְּ לָעֲמָלֵק שֶׁלָּךְ לְהִשְׁתַּלֵּט עָלַיִךְ? תִּלָּחֲמִי בּוֹ!" קָרְאָה אִילָנִית בְּקוֹל, מְנַעֶרֶת אֶת דּוֹרִית מִמַּחְשְׁבוֹתֶיהָ. "עַל אֵיזֶה עֲמָלֵק אַתְּ מְדַבֶּרֶת? עֲמָלֵק הָיָה בִּיצִיאַת מִצְרַיִם. הָמָן הָיָה מִזֶּרַע עֲמָלֵק! מָה הַקֶּשֶׁר אֵלַי עַכְשָׁו?" טָעֲנָה דּוֹרִית.
לַעֲשׂוֹת בְּעַצְמִי
"גַּם כְּדֵי לְהַגִּיעַ לְמַתַּן תּוֹרָה, בְּנֵי יִשְׂרָאֵל עָבְדוּ עַל הַמִּדּוֹת, הִתְכּוֹנְנוּ לִקְרַאת הַמַּעֲמָד עַד שֶׁהָיוּ רְאוּיִים לַתֹּאַר 'גּוֹי קָדוֹשׁ'. זֶה לֹא בָּא לָהֶם בְּקַלּוּת..."
לְכָל אֶחָד תַּפְקִיד
הוּא לֹא הִכָּה. הוּא לֹא עָבַר עֲבֵרָה שֶׁבֵּין אָדָם לַחֲבֵרוֹ. אַךְ הוּא עָבַר עַל עֲבֵרָה שֶׁבֵּין אָדָם לַמָּקוֹם - עֲבֵרָה כְּלַפֵּי ה'. מַדּוּעַ זוֹ עֲבֵרָה כְּלַפֵּי ה'?
האחדות מנצחת
הייחודיות של עם ישראל היא- אחדותם. ללא האחדות, הם מאבדים את המעלה העיקרית שלהם- שבשלה בחר אותנו ה' לו לעם!
כשכואב- צועקים!
כדי להציל ילד יהודי מחינוך שהוא הפך התורה, אין זמן לערוך אסיפות של מלומדים, שיבחנו ביסודיות את ההיסטוריה והפסיכולוגיה והמצב הכספי ומצב-הרוח של הגורמים הקובעים. יש לצאת למאבק מיידי במלוא העוצמה!
דידן נצח
"הביאו כל כלי ברזל שבידכם והתייצבו איתי מחר על פני המעיין, צריכים אנו לעודד את הרוח הטובה על מנת שתנצח את הרוח הרעה. כך ימשיכו לשרור כאן השקט והשלווה."
עצם הנשמה מתגלה
גם אצלנו, בתוך הלב שלנו, מתעוררת ביום כיפור נקודה פנימית. הרצון להיות שוב שייכים לה', ולעשות את רצונו מפעם בנו מחדש. 
עוֹלָם לְלֹא שׁוֹטְרִים
"אַתְּ יוֹדַעַת שֶׁהָעוֹלָם הִשְׁתַּגֵּעַ? אֵין שׁוֹטְרִים, אֵין מַצְלֵמוֹת תְּנוּעָה, אֵין שׁוֹמְרִים, אֵין קֻפָּאִיּוֹת. וַהֲכִי מוּזָר... שֶׁכֻּלָּם עוֹמְדִים בְּכָל הַכְּלָלִים, גַּם בְּלִי שֶׁיַּשְׁגִּיחוּ עֲלֵיהֶם"
עֵץ פְּרִי עוֹשֶׂה פְּרִי
בַּגְּאֻלָּה גַּם לַגֶּזַע שֶׁל הָעֵץ יֵשׁ אֶת הַטַּעַם שֶׁל הַפְּרִי
לֹא לֶחֶם חִנָּם!
אַחֲרֵי שֶׁקִּבְּלָה אֶת הַמַּתָּנָה, שָׂמְחָה שִׁירָה מְאוֹד וְהִצְטָרְפָה לְחַבְרוֹתֶיהָ. כֻּלָּן הִשְׁתַּמְּשׁוּ בַּהֲנָאָה בָּעֵט הַמְיֻחָד, אַךְ הִיא הִרְגִּישָׁה אַחֶרֶת. הִיא הִתְבַּיְּשָׁה. גַּם הִיא קִבְּלָה עֵט, אֲבָל כֻּלָּן עָמְלוּ עָלָיו וְרַק הִיא קִבְּלָה אוֹתוֹ כְּמַתְּנַת חִנָּם. זֶה לֹא שָׁוֶה!
הַטּוֹב מִתְגַּלֶּה
"כְּבָר מָתַי שֶׁשָּׁבְרוּ לָנוּ אֶת הַסָּלוֹן הָיִיתִי יָכוֹל לְהִסְתַּכֵּל עַל זֶה כְּחֵלֶק מֵהַבְּנִיָּה וְלֹא לְהִצְטַעֵר בִּכְלָל.."
הַמֶּרְחָב שֶׁל הַיּוֹם הוּא הַמֵּצַר שֶׁל מָחָר.
יוֹרָם יָצָא מִשָּׁם הָמוּם, "תָּמִיד חַיָּבִיםלְהִתְקַדֵּם", הָלְמוּ בְּרֹאשׁוֹ מִלּוֹתָיו שֶׁל מְפַקֵּד חֵיל הָאֲוִיר, "תָּמִיד חַיָּבִים לְהִתְקַדֵּם" עֲבוֹדָה שֶׁל 8 שָׁנִים יָרְדָה לְטִמְיוֹן.
לְאֵיזֶה כִּוּוּן הָאִכְפַּתִּיּוּת שֶׁלְּךָ?
"בְּכָל דָּבָר שֶׁאִכְפַּת לָנוּ - אֲנַחְנוּ מַשְׁקִיעִים. וְתִזְכֹּר שֶׁגַּם מֵהַמִּצְווֹת וְהַתּוֹרָה שֶׁל ה' - צָרִיךְ לִהְיוֹת לְךָ אִכְפַּת".
גַּם כְּשֶׁכָּרַע הָאַרְיֵה - אַרְיֵה הוּא!
"תָּבִין, יֶלֶד, אַרְיֵה זֹאת חַיָּה שׁוֹנָה מִכָּל הַחַיּוֹת שֶׁאַתָּה רוֹאֶה כָּאן בַּחֲנוּת. אִי אֶפְשָׁר לְאַלֵּף אוֹתָהּ וְלַהֲפֹךְ אוֹתָהּ לְחַיַּת בַּיִת, זֶה פָּשׁוּט בִּלְתִּי אֶפְשָׁרִי"
קַלָּה כְּבַחֲמוּרָה
"לֹא קָרָה כְּלוּם, רַק תִּזְכֹּר נֶכֶד, שֶׁהַפְּרָטִים הַקְּטַנִּים חֲשׁוּבִים בְּדִיּוּק כְּמוֹ אֵלֶּה הַגְּדוֹלִים. גַּם בַּמִּצְווֹת זֶה כָּכָה, נָכוֹן? אֲנַחְנוּ שׁוֹמְרִים עַל מִצְווֹת קַלּוֹת וּקְטַנּוֹת בְּדִיּוּק כְּמוֹ אֵלֶּה הַחֲשׁוּבוֹת וְהַגְּדוֹלוֹת".
לָתֵת לַה' אֶת הַמֻּבְחָר
"אֲנִי מֵבִיא אֶת הֶחָלָב שֶׁלָּךְ לַשִּׁעוּר-תּוֹרָה שֶׁיֵּשׁ לָנוּ הַיּוֹם בַּיִּשּׁוּב. בְּדִיּוּק כְּמוֹ שֶׁהָרַב לִמֵּד בַּשָּׁבוּעַ שֶׁעָבַר: לַה' אֲנַחְנוּ צְרִיכִים לְהָבִיא אֶת הֲכִי מְהֻדָּר!"
כַּוָּנוֹת וּבִצּוּעַ
"אָסוּר לְהַרְבִּיץ", סִכְּמָה שִׁירָה אֶת הַשִּׂיחָה בְּפַרְצוּף רְצִינִי לְעֵבֶר הַקּוֹפִים וְכֻלָּם צָחֲקוּ.
אִם אַתָּה יָכוֹל - אַתָּה חַיָּב
"אַתָּה יֶלֶד חָכָם מְאוֹד", הִסְבִּיר לוֹ מְאֻחָר יוֹתֵר גַּם אַבָּא, "כָּל כָּךְ חָכָם, שֶׁחוֹשְׁבִים לְהַקְפִּיץ אוֹתְךָ כִּתָּה. אֲבָל אַתָּה לֹא מְנַצֵּל אֶת כָּל הַיְכוֹלוֹת שֶׁלְּךָ..."
הַמַּאֲמָץ שָׁוֶה
כְּשֶׁאָדָם עָמַל וְהִתְיַגֵּעַ וְאַחַר-כָּךְ קִבֵּל שָׂכָר עַל עֲבוֹדָתוֹ - שִׂמְחָתוֹ שְׁלֵמָה וְאָז הוּא מַרְגִּישׁ שֶׁקִּבֵּל דָּבָר טוֹב בֶּאֱמֶת. לָכֵן דְּרוּשָׁה עֲבוֹדַת-ה', כְּדֵי שֶׁהַשֶּׁפַע הָאֱלֹקִי יִתְקַבֵּל כִּשְׂכַר עֲבוֹדָה וְלֹא כְּמַתְּנַת-חִנָּם.
עֵצָה הוֹגֶנֶת
"אֲנִי מֻכְרָחָה לְנַצֵּחַ", הִמְשִׁיכָה שָׁנִי לְהַרְהֵר בְּעוֹד נֹעָה, שֶׁמָּשְׁכָה בִּכְתֵפֶיהָ מוּל הַשְּׁתִיקָה הַמִּתְמַשֶּׁכֶת שֶׁל שָׁנִי, שָׁתְלָה בַּמֶּרְחָב הַיָּרֹק שֶׁלְּפָנֶיהָ, בְּעֶזְרַת הָעִפָּרוֹן הָאָדֹם שֶׁלָּהּ, רַקָּפוֹת אֲדֻמּוֹת עָלִים.
לְוַתֵּר לִי = לְוַתֵּר עָלַי...
יָאִיר הִבִּיט בַּמּוֹרָה בְּמַבָּט מַעֲרִיךְ, "אֲנִי יוֹדֵעַ, גַּם סַבָּא שֶׁלִּי לִמֵּד אוֹתִי אֶת זֶה. שֶׁגַּם בְּתוֹךְ דְּבָרִים לֹא נְעִימִים שֶׁקּוֹרִים לָנוּ, טְמוּנָה אַהֲבָתוֹ הַגְּדוֹלָה שֶׁל אֱלֹקִים אֵלֵינוּ". 
לַחְשֹׁב הֵיטֵב!
גַּם בָּעִנְיָנִים הָאַרְצִיִּים – הַגַּשְׁמִיִּים שֶׁלָּנוּ, אָנוּ צְרִיכִים לַעֲשׂוֹת הַפְרָדָה – לְהָאִיר אֶת הָאֱלֹקוּת שֶׁבָּהֶם וּלְהִשְׁתַּמֵּשׁ בָּהֶם לִקְדֻשָּׁה
"קְרֶקֶרִים" שֶׁל חַג
"אוּלַי אֲכִילַת הַמַּצָּה בָּאָה לְהַזְכִּיר לָנוּ שֶׁאָנוּ נִמְצָאִים עֲדַיִן בַּגָּלוּת, בְּמַצָּב בּוֹ אֵינֶנּוּ רוֹאִים וּמַרְגִּישִׁים בְּאֹפֶן מוּחָשִׁי אֶת הַקָּבָּ"ה כָּאן בָּעוֹלָם?"
יֵשׁ לָנוּ כֹּחַ!
כְּשֶׁיָּצָא מוֹטִי מֵהַבַּיִת, חָשַׁב לְעַצְמוֹ: 'נָכוֹן שֶׁהַיּוֹם יוֹם שִׁשִּׁי וְכֻלָּם עוֹזְרִים בַּבַּיִת, אֲבָל לִי אֵין כֹּחַ לַעֲזֹר כְּמוֹ כֻּלָּם. עָזַרְתִּי כְּבָר מַסְפִּיק. אֲנִי אוֹהֵב רַק לִקְרֹא וְלָנוּחַ. כָּכָה אֲנִי וְזֶהוּ!'
לַעֲשׂוֹת וְגַם לִלְמֹד!
הָאֱמֶת הִיא שֶׁבִּכְלָל לֹא הִסְפַּקְתִּי לִשְׁמֹעַ מַה שֶּׁדִּבְּרוּ, הָיִינוּ עֲסוּקוֹת כָּל הַזְּמַן בַּסִּדּוּרִים הַטֶּכְנִיִּים. לֹא נוֹרָא, בְּסַךְ הַכֹּל עָשִׂינוּ מִצְוָה חֲשׁוּבָה נָכוֹן?
מִתְבַּקֵּשׁ לְבַקֵּשׁ
שָׁלוֹם לֹא פּוֹנֶה לְהוֹרָיו, וְלֹא מְבַקֵּשׁ שֶׁיִּקְנוּ לוֹ נַעֲלַיִם חֲדָשׁוֹת. שֶׁלֹּא תַּחְשְׁבוּ שֶׁמַּטְעַמֵּי חִסָּכוֹן נוֹבֵעַ הַדָּבָר. כְּלָל וּכְלָל לֹא. הוֹרָיו הָאֲמִידִים שֶׁל שָׁלוֹם יְכוֹלִים לִקְנוֹת לוֹ לְפָחוֹת מֵאָה זוּגוֹת נַעֲלַיִם בְּשָׁנָה, אִלּוּ רַק הָיָה מְבַקֵּשׁ.
הוֹלְכִים כַּצֹּאן לַשֶּׁבַח
הַכְּבָשִׂים וְהָעִזִּים הַמִּשְׁתַּיְּכוֹת לְמִשְׁפַּחַת הַצֹּאן, מִצְטַיְּנוֹת בִּתְמִימוּת, בְּצַיְתָנוּת וּבְהִתְבַּטְּלוּת מֻחְלֶטֶת לִרְצוֹן הָאָדָם הַמַּנְהִיג אוֹתָן.
הַמַּאֲמָץ הֲכִי גָּדוֹל
"אַבְרָהָם אָבִינוּ הִתְעַקֵּשׁ לְשַׁלֵּם כִּי הוּא הִכִּיר אֶת הַכְּלָל אוֹתוֹ הִסְבַּרְתִּי לָךְ מִקֹּדֶם. עַל מִצְווֹת צָרִיךְ לְשַׁלֵּם. דְּבָרִים טוֹבִים לֹא בָּאִים בְּקַלּוּת".
בְּלִי שׁוּם הִגָּיוֹן
"יִצְחָק הִסְכִּים לְהֵעָקֵד בִּזְכוּת הַחִנּוּךְ שֶׁל אַבָּא שֶׁלּוֹ עַל הַכְנָסַת אוֹרְחִים", הִסְבִּירָה אִמָּא "וַאֲנִי בְּטוּחָה שֶׁגַּם אַתְּ תַּצְלִיחִי בִּזְכוּת הָאוֹרְחִים לִזְכֹּר תָּמִיד אֶת כָּל מַה שֶּׁה' מְצַוֶּה. בְּלִי שׁוּם הֶסְבֵּרִים".
בְּתוֹךְ הַתֵּבָה
בַּשִּׁעוּר הַבָּא, לֹא יָכֹלְתִּי שֶׁלֹּא לְהָעִיף מַבָּט עַל מְנַחֵם שֶׁיָּשַׁב וְלָמַד בְּכָל הָרְצִינוּת. הָיָה בָּרוּר שֶׁהוּא בְּדִיּוּק כָּמוֹנִי, לֹא חוֹשֵׁב עַל שׁוּם גְּמַ"ח וְעַל שׁוּם עִסּוּק אַחֵר. שְׁנֵינוּ הָיִינוּ בְּתוֹךְ הַתֵּבָה.
1   2   3   4   5   6   7   8   9  














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter