טו ניסן התשפ"ד (23.04.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » מטות-מסעי
|
שתפו:  


פרשת השבוע
פרשת השבוע - פרשת מטות-מסעי, עם פירוש רש"י
הפרשה בקצרה
השילוב של השמות מטות ומסעי מלמדנו שאפילו כאשר נוסעים ונמצאים בחופשה או נסיעת עסקים וכיוצא בזה, אנו מחוייבים לעמוד בחוזקה בשמירת מצוות התורה, בדיוק כפי שאנו עושים בשהותנו בביתנו.
הנדרים כמשל לגלות
הנדרים, שהנם התקדשות זמנית בעת שפל, תואמים לתקופה בה קוראים עליהם בתורה – תקופת האבל על החורבן. כי גם השהייה בגלות שבעקבות החורבן אינה אלא מצב זמני, שממנו נעבור אל גאולה נצחית.
לאהוב כל הדרך אל הגאולה
עם ישראל כבר צבר גילויי אהבת חינם בכמות ואיכות מספקת לתיקון השנאה שגרמה לחורבן. עכשיו הזמן לאהוב, פשוט כדי לטעום מאהבת האמת המופלאה שתשרור בינינו בגאולה האמתית והשלמה
שאיפה גדולה לאורך כל המסעות
כמו שמסעם של בני-ישראל מארץ מצרים לארץ ישראל לא היה מעבר חד ומהיר, אלא תהליך רב-חוליות ארוך וממושך – 42 מסעות – כך גם אנו שרויים במהלך מתמשך של יציאה ממצרי הגלות והשתחררות מהמצרים הפנימיים שמציב לנו היצר הרע
השלמות הגלומה ב-123
חשוב לפרסם נסים שנעשים לנו ולהלל ולשבח עליהם את השם. כך נזכה תכף ומיד שיבוא כבר המלך המשיח ויגאלנו גאולה שלמה.
נחלת העתיד של הלויים
לעתיד לבוא יתעלו כל עם ישראל ויהיו מובדלים מעסקי חומר ויעסקו אך ורק בלימוד תורת השם, כמו שבעבר היו רק בני שבט לוי. ממילא, לא תהיה הצדקה להפריד בין בני לוי לבין יתר השבטים, ולכולם תהיה זכות שווה לקבל נחלה.
מסעי הגלות אל הגאולה
כאשר יודעים שכל הקשיים בגלות אינם אלא כוח עילוי – מתמלאים במשאבי נפש להתמודד עמם טוב יותר. לכן מכנה התורה את החניות בשם 'מסעי' – כדי שנזכור כי כל מסע שאנו עוברים מקרב אותנו אל הגאולה השלמה.
לכל "מסע" יש תכלית חיובית
על מסעות בני-ישראל במדבר אומר הבעל-שם-טוב, כי הם משקפים ברוחניות את ה"מסעות" שחייב כל יהודי לעבור בימי חייו.
הנחלה בעבר הירדן המזרחי
בגאולה השלמה עתידים גבולות הארץ להתרחב. אל חבלי הארץ של שבעה עמי כנען (שבין הירדן לים התיכון) תתווספנה אדמות העמים קיני, קניזי וקדמוני, שמהעבר המזרחי של הירדן.
חזון הארץ המורחבת

בגאולה השלמה יתרחבו גבולות הארץ ויכללו את שטחי העמים קיני קניזי וקדמוני (עמון מואב ואדום), שממזרח לירדן, ולכן קיבלו הלויים ערים גם שם, כדי לטעום מהחוויה של ארץ ישראל המורחבת.

סע!

יהודי צריך תמיד לנסוע, להתקדם! אסור אף פעם לחנות, לעמוד במקום אחד, תמיד צריך להתקדם במדריגה הרוחנית.

בדרך לירדן יריחו

התורה מציינת שמסעם האחרון של בני ישראל היה אל "ירדן יריחו". המלה "ירחו" מרמזת למשיח, כי היא משורש המלה ריח, והנביא ישעיהו אומר שכאשר המשיח יבוא, "לא למראה עיניו ישפוט ולא למשמע אזניו יוכיח", כי אם "והריחו ביראת ה'". 

קדימה, זוז...

פרשת "מסעי" מלמדת אותנו כי יהודי נדרש להיות כל הזמן ב'מסע', בתנועה מתמדת של עלייה והתקדמות. עליו להיות במדרגת 'מהלך' ולא בדרגת 'עומד'. 

מסעות החיים

חיי יהודי המתחילים בלידתו, הם סדרה של "קטעים מלחיצים" המלווים על ידי מרחב והרווחה. בכל נקודה שהיא בחיינו, בכל שלב שהוא, נערמים על דרכנו מכשולים ונסיונות מסוימים. על ידי התגברות על המכשולים אנו יוצאים מחוזקים והמודעות האלוקית שלנו, גדלה.

יציאת מצרים היומית

תהליך היציאה מן ה'מצרים' האישיים הוא 'מסעי', לשון רבים - תהליך ארוך ומתמיד. המושגים 'מיצר' ו'מרחב' יחסיים הם. מצב רוחני היום, שנחשב 'מרחב' לגבי ה'מיצר' של אתמול, הוא כבר 'מיצר' לעומת ה'מרחב' שנדרש מן האדם על-פי אפשרויותיו - מחר...

ההרמוניה של החיים

בשל היות האישה בנויה מעולם של רגש ושבעיקרו היא מידת הגבורה, היא בהשתוות אליו, חסרת מאזן נפשי היות ומידת החסד נעדרת ממנה ומונעת ממנה יציבות וגורמת שתהיה קלה בדעת ונוטה לתנועה של כלות הנפש והסתלקות של גבורה

המלחמה הייחודית והניצחון המיוחל

מלחמת מדיין מייצגת את ההתמודדות מול 'הגרעין הקשה' של הרע; מול אותם נימים דקים של רוע, ששייכים לשלושה כוחות השכל, ומהם קשה גם לבעלי מדרגה רוחנית גבוהה להיפטר. לכן במלחמה זו נטלו חלק גם בני לוי.

החלוצים

"החלצו מאיתכם" היא סיסמא הקוראת לצאת מאותו מעגל כובש של הקפדת יתר של שורת הדין, כשהממונה על החינוך משתמש בתפקידו כשתלטן בשם התורה הקדושה

מלחמת קודש בשנאת-החינם

הייתה מלחמה אחת בה השתתפו שבט לוי – מלחמת מדיין. הסיבה לכך היא כי בשונה מכל המלחמות שנועדו לכיבוש אדמות, הייתה מלחמה זו במטרה "לתת נקמת השם במדיין".

חבל על הנדר

החכם עומד בדרגה עליונה, שבה אין מקום לנדרים, ויש לו הכוח להעלות לדרגה זו גם את היהודי שנמצא בדרגה הנמוכה יותר, וממילא להתיר את נדרו

זוגיות בנדר ובשבועה

קשר בין בעל ואשה החל עוד הרבה לפני החתונה והנישואין, מעצם לידתם והוויתם שני חצאים מנשמה אחת - יש קשר ביניהם, אך קשר זה "סמוי" ובלתי ניכר ונרגש, ובחתונה הקשר מתגלה לעיני כל.

לא יכול להיות אחרת

אם ה' ציווה לחלק, ולא ציין מה לעשות בשארית, אז חייב להיות, שהחלוקה תצליח במדויק, כי כשה' נותן ציווי- אין מצב שלא יוכלו לקיים אותו!

למה צריך ירידה בשביל עליה?

השבוע אנו קוראים את פרשת מטות מסעי, כאשר כל פרשה מייצגת תנועה הפוכה. בנוסף לכך אנו נמצאים בימי בין המצרים, בהם נחרב הבית על מנת לבנות בית חדש. אך מדוע צריך ירידה צורך עליה? על כך ועוד בשיעור מרתק מפי הרב זלמן נוטיק העוסק בפרשת השבוע לאור שיחותיו הקדושות של הרבי מלך המשיח.















אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter