ט טבת התשע"ט (17.12.2018)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




כבר עשו תשובה!
נכון להיום, אין אפילו יהודי אחד שלא חלף בראשו הרהור תשובה, לפחות כמה פעמים בחייו, וחז"ל קובעים כי די בהרהור כזה כדי להפוך מרשע גמור לצדיק גמור. לפיכך, ראויה הגאולה לבוא בכל רגע, בפועל ממש!



|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » חודש תמוז


הזרע שנבט בחורבן
כבר בעת החורבן נבט הזרע שיצמיח את הגאולה השלמה. לעתיד לבוא נראה את הדברים אל נכון ולכן יהפכו ימי החורבן לימי ששון ושמחה ולמועדים טובים

ד תמוז התשע"ה (21.06.2015)

חב"ד
בלוח השנה היהודי מאופיין כל חודש על ידי החג המרכזי שבו. בניסן – חג הפסח, בכסלו – חנוכה, וכן הלאה. תמיד החג המרכזי נותן את הטון ומעניק משמעות מיוחדת לכל החודש.
 
אולם ישנם חודשיים בשנה שהם מעט מבלבלים בהקשר הזה, משום שהאירועים המשמעותיים שבהם מעניקים להם משמעות סותרת והם – תמוז ואב.
 
חג הגאולה בחודש תמוז
 
בחודש אב אנו מציינים את יום חורבן בית המקדש. תשעה באב הוא יום של צום ואבל לעם היהודי – היום העצוב ביותר בלוח השנה היהודי. שישה ימים לאחר מכן אנו חוגגים את חמישה-עשר באב עליו נאמר שלא היו לישראל ימים טובים כמוהו (וכיום הכיפורים).
 
בחודש תמוז נחווה את הניגוד הזה בשבוע הקרוב. בסופו של השבוע, אם חלילה תתעכב הגאולה, נציין את תחילתם של 'ימי בין המצרים' בשבעה-עשר בתמוז – בו נבקעה החומה וירושלים נפלה בידי חיילי האויב. בתחילת השבוע נציין חג משמח במיוחד ששייך דווקא לדור האחרון – חג הגאולה י"ב תמוז. היום בו השתחרר האדמו"ר הקודם מליובאוויטש רבי יוסף יצחק (ריי"צ) שניאורסון מהכלא הסובייטי.
 
הרבי הריי"צ נאסר על ידי המשטר הקומוניסטי, משום שהקים ועמד בראשה של התארגנות מחתרתית ענפה שפעלה ברחבי ברית-המועצות והקימה ישיבות, בתי-כנסת ומקוואות חשאיים. השלטון הקומוניסטי ראה במעשיו של הרבי בגידה והוא נידון למוות. אולם בניסי ניסים, לאחר מאמצים רבים שכללו לחצים אדירים מצד מדינות המערב, הומר עונשו לעבודות כפיה ולאחר כעשרה ימים הוא שוחרר לגמרי ואף ניתנה לו הרשות לצאת מברית-המועצות.
 
חג הגאולה הוא חגה של היהדות, חגו של כלל ישראל. וכפי שהרבי הריי"צ בעצמו כתב כי זו אינה גאולה פרטית שלו בלבד, אלא גאולתו של "כל אשר בשם ישראל יכונה". אחרי אלפיים שנה בהן היה מזוהה תמוז כחודש של אבל וחורבן הוא הפך לחודש של גאולה.
 
אותו רעיון – רבדים שונים
 
חז"ל מסבירים כי כל רעיון רוחני חדש שיורד לעולם כבר ניתן למשה רבינו בהר סיני, אלא שהוא נחשף בזמן המדויק שבו עליו להתגלות. כך היה עם פורים, חנוכה ושאר החגים שלא הוזכרו בתנ"ך. וכך גם הרעיון של חודש תמוז כחודש הגאולה התגלה רק בדורנו, כיוון שאנו מתקרבים אל הגאולה.
 
תורת החסידות, המרגילה אותנו להתייחס אל מהותם הפנימית של הדברים, מלמדת שתמוז ואב אינם נושאים מסרים סותרים ומבלבלים כי אם אלו רבדים שונים של אותו רעיון – רעיון הגאולה.
 
על צומות החורבן אומר זכריה הנביא שהם 'ייהפכו לששון ולשמחה ולמועדים טובים'. דברי הנביא מעוררים תמיהה. מובן שבזמן הגאולה לא נצום עוד ונתאבל. אולם בכל זאת, ימים אלו נצרבו בדם בנשמת האומה וכיצד זה יהפכו לששון ולשמחה?

הרב מסתתר
 
אלא ההסבר הוא, שהגלות בפנימיותה היא תחילת הגאולה. החסידות ממשילה זאת לרב המסתגר בחדרו כדי למצוא תשובה לשאלת תלמידו. באותו זמן יושב התלמיד מחוץ לחדר בצער גדול ותוהה מדוע רבו האהוב מסרב לצאת אליו וללמדו כבכל יום. לו ידע התלמיד שבאותם רגעים בהם ממש עומדת דמותו שלו לנגד רבו ובאהבתו אליו הוא מתייגע בניסיון לסייע לו בלימודו, כל התחושה שלו הייתה משתנה לגמרי.
 
וכך בדיוק גם החורבן והגלות. הם הסתר פנים שכל כולו נובע מאהבתו של השם אותנו. בעת החורבן נבט הזרע שיצמיח את הגאולה השלמה וככל שמתקרבים אליה גדל הצמח ונחשף. ולכן כעת, כשאנו בדור האחרון לגלות והראשון לגאולה – נחשפה כבר מהותו של חודש תמוז כחודש של גאולה.
 
לעתיד לבוא נראה כולנו את הדברים אל נכון ולכן יהפכו ימי הצער לימי ששון ושמחה ולמועדים טובים.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter