בגאולה השלמה תתחולל התגלות אלוקית מופלאה, שתגאל אותנו מהגלות ותגאל גם את חידושי-התורה שנותרו נעלמים. ולכן דווקא אז יתגלו אלינו – על-ידי המשיח – הסודות הטמירים ביותר, שצפונים בתורה שבידינו.
כאשר עלה משה-רבינו להר סיני לקבל את התורה, ניתנו לו כל חידושי-התורה העתידים להתגלות במרוצת הדורות. כמו שאמרו חז"ל: "אפילו מה שתלמיד ותיק עתיד לחדש – נאמר למשה מסיני" (מגילה יט, ב). חידושים אלו נאמרו למשה בקווים כלליים ועקרונות מנחים, שאותם מנתחים לומדי התורה בכל דור וכך מגיעים למסקנות הנדרשות וראויות להתגלות בתקופתם.
גם סודות-התורה המופלאים שיגלה המשיח מוצפנים בתוך התורה שנמסרה למשה-רבינו. מכל מקום, מכנים חז"ל את אותם סודות בשם "תורה חדשה" (ויקרא-רבה יג, ג), משום שאליהם לא יכול להגיע אף לומד תורה כל עוד לא הגיעה הגאולה. אלה רעיונות טמירים ונשגבים, שרק הקדוש-ברוך-הוא בכבודו ובעצמו יגלה אלינו – באמצעות המשיח. חכמת המשיח תעלה אף על זו של שלמה המלך, ולכן דווקא הוא יוכל להשיג ולהסביר חידושים מופלאים אלה לכולנו.
ההעלם בו שרויים חידושי התורה בטרם מתגלים, מקביל לגלות שבה שרוי העולם כולו. כאשר מגיעים לומדי התורה אל חידושים שבאפשרותם להשיג, הם גואלים אותם מהיעלמותם. ומשום כך, ראוי לכל אחד להשתדל לחדש בתורה ולפרסם את חידושיו בדפוס – כי כל חידוש כזה מהווה מעין גאולה קטנה של עוד חלק מהתורה, שמקרב אל הגאולה המושלמת של כל חלקי התורה, שתבוא ביחד עם גאולתנו אנו.
בגאולה השלמה תתחולל התגלות אלוקית מופלאה, שתגאל אותנו מהגלות ותגאל גם את חידושי-התורה שנותרו נעלמים. ולכן דווקא אז יתגלו אלינו – על-ידי המשיח – הסודות הטמירים ביותר, שצפונים בתורה שבידינו.
(התוועדויות תנש"א כרך ג עמוד 309)