י שבט התשע"ט (16.01.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




משיח מיד!
מקובל לאחל שיבוא המשיח מיד. האותיות 'מיד' הן ראשי-התיבות של שמות שלושת האדמו"רים האחרונים בשושלת חב"ד: מנחם – שמו של הרבי מליובאוויטש, שעל-פי המקורות זהו שמו של מלך המשיח; יוסף יצחק – שמותיו של הרבי שלפניו; דובער – אחד משמותיו של הרבי שלפניו.


|
שתפו:  
חבד » מגזין


"הוגה בתורה ועוסק במצוות כדויד אביו"
הזיכוך של העולם כהכנה לגאולה נעשה בכוח התורה. מלך המשיח, שמשלים את תהליך הזיכוך ומוביל את המעבר מגלות לגאולה – חייב אפוא להיות שקוע בתורה בכל הווייתו. להיות אדם ש"הוגה בתורה".

כט טבת התשע"ט (06.01.2019)

השני בשורת הסימנים שכותב הרמב"ם לזיהוי האיש שיתגלה כמלך המשיח הוא היותו "הוגה בתורה... כדויד אביו". הזיכוך של העולם כהכנה לגאולה נעשה בכוח התורה. מלך המשיח, שמשלים את תהליך הזיכוך ומוביל את המעבר מגלות לגאולה – חייב אפוא להיות שקוע בתורה בכל הווייתו. להיות אדם ש"הוגה בתורה".
 
במונח "הוגה" אנו נפגשים בפרק הראשון שבספר תהילים (פסוק ב): "כי אם בתורת השם חפצו, ובתורתו יהגה יומם ולילה". חכמינו ז"ל מפרשים על הפסוק כי הכוונה היא למי שמעיין ומחדש בתורה, לאחר שכבר רכש ידיעה מקיפה בכל חלקיה. ומכאן, שהשימוש שעושה הרמב"ם במילה 'הוגה' בא לומר כי המשיח בקיא ומעמיק בתורה.
 
כך מצאנו גם אצל דוד המלך, שאמר על עצמו:  "כי ברית עולם שם לי, ערוכה בכל ושמורה" (שמואל-ב כג, ה). ואמרו על כך חכמינו ז"ל: "אמר דוד – ברית כרותה לי שאני אהיה בקי במקרא ובמשנה בהלכות ובאגדות... ושמורה, שיהיו דברי תורה שמורה בי לעולם ולעולמי עולמים".
 
בקיאות ועמקות עצומה בכל חלקי התורה כולה הן תנאי מחייב להיות משיח. יש גאונים שעיקר התמחותם בהלכה למעשה, יש המצטיינים באמירת שיעורים בש"ס, יש העוסקים בתורת הסוד ויש בפירוש המקרא. אך בקיאות ועמקות עצומה בכל מקצועות התורה, על כל מכמניהם, אנו מוצאים רק אצל הרבי מליובאוויטש מלך המשיח. וכדוד אביו – אין שכחה לפניו. התורה שלומד "ערוכה בכל ושמורה" לעד.
 
הסימן הבא הוא היותו של המשיח "עוסק במצוות כדויד אביו". חכמינו ז"ל מבארים כי עוסק במצווה פירושו טורח בעשיית המצווה. מלך המשיח צריך להתאמץ ולהדר בקיום המצוות מעבר לנדרש. ועוד: הלשון "עוסק" מורה על התמסרות מוחלטת לרעיון, כאילו מדובר בעסק פרטי עם אינטרס שיווקי חזק. ובענייננו: לא רק קיום עצמי מהודר של המצוות, אלא גם התמסרות לקיומן על-ידי כל יהודי ויהודי.
 
דוד המלך בזמנו דאג שכלל ישראל יעסקו במצוות וישובו אל השם. על הרבי יש עדויות ממהלך חייו שמספרות על חירוף נפש למען קיום מהודר של מצוות, הן שלו והן של יהודים אחרים בסביבתו. ובכלל, ידוע לכול שאין בדורנו עוד מי שהנחת תפילין של יהודי בניו זילנד, או הדלקת נרות שבת של בת ישראל באפריקה נוגעים לו בפנימיות נפשו, כמו הרבי.
הרבי הוא מי שעוסק בהפצת המצוות לכל יהודי באשר הוא, "כדוד אביו".
 
מקורות: תלמוד בבלי סוכה כה א ובפירושי רש"י ור"ן שם. עבודה זרה ה, א. יט, א וברש"י שם. ילקוט שמעוני שמואל-ב כג, א. משנה תורה לרמב"ם הלכות מלכים תחילת פרק יא. ימי מלך חלק ב עמוד 154. וראה אבות ד, י. תנא דבי אליהו רבה פרק ג. ליקוטי שיחות חלק יא שמות ב. תולדות לוי יצחק עמוד 155. וראה 'עתה ידעתי' ו'יחי המלך המשיח'.






שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter