לכל נשמה שיורדת לעולם יש תפקיד ומטרה מוגדרת. ככלל, המטרה של כל בני ישראל היא לשרת את הקדוש-ברוך-הוא. אך איך ובמה בדיוק מצופה מכל אחד להשקיע במיוחד – אלו פרטים שמשתנים מיהודי אחד לרעהו.
לכל נשמה שיורדת לעולם יש תפקיד ומטרה מוגדרת. ככלל, המטרה של כל בני ישראל היא לשרת את הקדוש-ברוך-הוא. אך איך ובמה בדיוק מצופה מכל אחד להשקיע במיוחד – אלו פרטים שמשתנים מיהודי אחד לרעהו.
מובא בגמרא שאחד האמוראים שאל את בנו של רבה: "אבוך, במאי הווה זהיר טפי?" כלומר: אביך, איזו מצווה היה זהיר במיוחד לקיים? ענה לו החבר: "בציצית". מצוות ציצית הייתי המצווה 'שלו' ובקיומה הוא השתדל באופן מיוחד. וכך לכל יהודי יש תפקיד מיוחד שניתן לו משמים.
כשם שלכל יהודי יש תפקיד מיוחד – כך גם לכל דור יש משימה כללית מיוחדת, שאותה עליו למלא באופן מיוחד. אנו, בני הדור הנוכחי, זכינו לשמוע מפי נשיא הדור – הרבי מליובאוויטש מלך המשיח – מהי בדיוק המשימה שנקבעה לנו משמים:
"הדבר היחיד שנשאר עכשיו בעבודת השליחות הוא –
לקבל את פני משיח צדקנו בפועל ממש, כדי שיוכל לקיים את שליחותו בפועל ולהוציא את כל ישראל מהגלות!.. והיות שזוהי העבודה בזמן הזה, הרי מובן שזה שייך לכל יהודי, בלי יוצא מן הכלל".
כמובן, שתפקיד זה לא בא חלילה 'על חשבון' שאר ענייני התורה והמצוות. להיפך: הידור ודקדוק בקבלת פני המשיח מחייבת ומעניקה תוספת כוח לכל ענייני התורה והמצוות. כך זה בכל תפקיד ובוודאי בתפקיד כה מרכזי וכללי, כקבלת פני המשיח. הרבי מוסיף ומדגיש, כי כל פרט בעבודת ה' של כל יהודי צריך להיות חדור בתכלית של קבלת פני המשיח.
בכמה מקומות מובא, כי המשמעות של 'קבלת פני המלך' היא קבלתו כמלך עלינו וקבלת עול מלכותו. לכן יש חשיבות גדולה להכרזה "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד". הרבי מוסיף ואומר, כי באמירה כזו גם נותנים למשיח חיים וכוח לקיים את משימתו בפועל ולהוציא את כל ישראל מהגלות אל הגאולה האמתית והשלמה!
מקורות: תלמוד בבלי שבת קיח, ב. משנה וברייתא סוף מסכת קידושין. ספר המאמרים (ליובאוויטש) ה'ת"ש עמוד 167. ספר השיחות (ליובאוויטש) קיץ ת"ש עמוד 22. הרבי מליובאוויטש מלך המשיח: ספר המאמרים מלוקט חלק ג עמוד רסד וחלק ד עמוד שסה. שיחת ב' ניסן תשמ"ח. שיחת חיי שרה תשנ"ב. קובץ שלוחי אדוננו תשס"ה.