ו כסלו התשע"ט (14.11.2018)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




נהיה בני אדם!
רק בגאולה האמתית והשלמה נהיה זכאים באמת לתואר 'אדם', משום שרק אז לא תהיה בנו שום נטייה בהמית לתאוות חומריות.



|
שתפו:  
חבד » מגזין


פרק בהלכות משא-ומתן
חשוב לבנים לתת תהודה חזקה לתצהיר המקראי, שהמקום נרכש על-ידי אביהם בכסף מלא ואין שום עילה הגיונית לקחתו מהם. אבי האומה העברית קנה את השטח בכסף מלא והפכו ללא עוררין לנכס עברי לנצח


כ חשון התשע"ט (29.10.2018)

השבת מתקבצים בחברון המוני יהודים, אנשים, נשים וטף. השבת קוראים בתורה על רכישת אברהם אבינו את מערת-המכפלה, והבנים מגיעים להאזין לתיאור בתוככי המערה. כאשר מתחברים לסיפור בשטח האמתי בו התרחש, זו בכל אופן חוויה מסוג אחר.
 
זה לא הסיפור היחיד בתורה שאפשר לחוות אותו בשטח-אמת, אך לפועל, לאף מקום אין נהירה המונית בסגנון כזה. לא ידוע על אף מניין יהודי שמתקיים על חופי ים סוף בשבת בה קוראים את סיפור קריעת הים, ואף פעם לא נרשמה נוכחות מיוחדת על קברו של יוסף הצדיק בשכם – גם כאשר המקום היה בשליטה יהודית מלאה – בשבת בה קוראים על מכירת יוסף. דווקא את סיפור קניית המערה באים לחוות ולחרות היטב על לוח הלב.
 
והסיבה מאוד ברורה: המסר האקטואלי של הסיפור הזה דווקא מוחשי בימינו במידה יתירה וחשוב לאנשים לבוא ולהזדהות עמו.
 
***
 
חשוב לבנים לתת תהודה חזקה לתצהיר המקראי, שהמקום נרכש על-ידי אביהם בכסף מלא ואין שום עילה הגיונית לקחתו מהם. אבי האומה העברית קנה את השטח בכסף מלא והפכו ללא עוררין לנכס עברי לנצח.
 
אילו קמים הערבים וטוענים גם הם בעלות, כצאצאים יורשים של ישמעאל בן אברהם – משיבים להם צאצאיו היהודים של יצחק, כי המטרה הרשמית של אברהם בקניית המערה הייתה לקבור בה את שרה-אמנו ואליה בוודאי אין לערבים שום זיקת דם.
 
הוכחה נוספת לבלעדיות היהודית על המקום היא, העובדה שבשנים הבאות נקברו שם רק ממשיכי השושלת היהודית – יצחק ורבקה, יעקב ולאה. עבור ישמעאל ובני משפחתו לא נשמרה אף חלקה.
 
כל זאת מעבר לנתון ההיסטורי הידוע והמתועד כבר על-ידי פרשן-המקרא המלומד המפורסם – רבי אברהם אבן-עזרא – כי רובם ככולם של תושבי ארצות ערב אינם צאצאיו של ישמעאל כלל ועיקר. כך, שמלכתחילה שמוטה הקרקע מתחת טענות הכזב הערביות.
 
***
 
מסר נוסף חשוב טמון באופן שבו התנהלה רכישת המערה ותחומיה. אברהם אבינו נמצא אז בסיטואציה לחוצה. לאבד אשת נעורים בגיל 137, לאחר שנים משותפות כה רבות, אינה דבר של מה בכך. והנה, כאשר מציע לו עפרון את מערת המכפלה לאחוזת קבר, שש אברהם על המציאה – אולם מכלכל את צעדיו ולא נמהר.
 
עפרון רוצה להפגין אבירות ומנדב את המערה בחינם. אך אברהם מתעקש לשלם ומשלשל לידי עפרון את מלוא הסכום, 400 שקל עובר לסוחר טבין ותקילין, במעמד עדים רבים – כל תושבי העיר. הוא קלט היטב מה טיבה של אבירות הפרטנר שלו למשא-ומתן והעדיף לשלם 400 שקלים היום, מאשר לאבד את כל המערה מחר.
 
ואת המסר הזה עלינו, צאצאי היום של אברהם ושרה, להפנים היטב: לכלכל את צעדינו ולא לאבד את העשתונות. לזכור כי עדיף להפסיד אהדה מעושה מהקהילייה הבינלאומית היום, מאשר לאבד את כל הארץ מחר. הניסיון שלנו עם הערבים מוכיח כי יש להם מטרה אחת – לכלות אותנו, חלילה – ועלינו לשמור על פיכחון ולצעוד לאורו הגדול של אבינו הראשון.
 
איך שלא יהיה, מועדפת עלינו תקווה מעשית יותר: שלא ימתין הקדוש-ברוך-הוא להתפתחות כזו או אחרת, אלא ימלא כבר את תפילתנו: "וזוכר חסדי אבות ומביא גואל לבני בניהם", עם התגלותו השלמה לעין כל של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח, במהרה בימינו ממש.






שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter